Atšķirībā no Volkswagen Group vai General Motors, BMW ir atturējies no akumulatoru rūpnīcu būves. Arī konkurents Mercedes paplašina savu akumulatoru ražotņu darbību visā pasaulē, lai atbalstītu savu elektrisko automobiļu produktu uzbrukumu. Bet kāpēc jūsu mīļākais autoražotājs neseko šim piemēram? 2021. gada jūnijā intervijā žurnālam The Drive galvenais tehnoloģiju direktors Frenks Vēbers sniedza skaidrojumu.
BMW tehniskais direktors sacīja, ka akumulatoru tehnoloģijas nepārtraukti attīstās un bieži mainās elementu ķīmiskā sastāva sastāvs, tāpēc nav iespējams ieguldīt līdzekļus rūpnīcā, kas ražotu noteikta veida akumulatoru paketes. Tajā pašā laikā Bavārijas marka uzskata, ka cietvielu akumulatori ir nākotne, taču tie vēl nav gatavi masveida ražošanai.
Līdz 2025. gadam tiks izveidots elektromobiļa prototips ar ļoti daudzsološo akumulatora tehnoloģiju. Tajā pašā gadā debitēs arī Neue Klasse platforma ar cietvielu akumulatoru atbalstu. Tomēr sērijveida automobilis netiks ražots līdz desmitgades beigām.
Tikmēr BMW apgalvo, ka tas sadarbosies ar partneriem, lai visā pasaulē uzbūvētu piecas akumulatoru gigafaktūras. Tās tiks stratēģiski izvietotas tur, kur uzņēmums ražo elektromobiļus, lai samazinātu loģistikas izmaksas. Paziņojumu sniedza valdes loceklis Joahims Posts. Kopš gada sākuma vadītājs vada Iepirkumu un piegādātāju tīkla nodaļu.
BMW un tā partneri uzbūvēs piecas akumulatoru gigabašīnas
Uzstājoties BMW Group ikgadējā mediju konferencē, Joahims Posts izklāstīja akumulatoru ražošanas plānus. “Nākotnē mēs darbosim gigafaktūras arī tajos reģionos, kuros ražosim elektromobiļus.” Viņš neiedziļinājās sīkāk, taču ir noslēgti līgumi ar tādiem partneriem kā CATL, Northvolt un Samsung SDI.
BMW noteikti ir nepieciešamas spēcīgas akumulatoru piegādes ķēdes, lai atbalstītu savu EV portfeli. BMW izpilddirektors Olivers Zipse ir paziņojis ambiciozu mērķi, ka līdz 2030. gadam ar akumulatoriem darbināmiem elektromobiļiem jāsastāda vismaz puse no kopējā pārdošanas apjoma. Tieši tad Rolls-Royce pāries uz pilnībā elektriskajiem automobiļiem, bet MINI nākamās desmitgades sākumā atteiksies no iekšdedzes dzinēja.
Ieskaitot pirmsserijas elektromobiļus, BMW šogad jau ražos ne mazāk kā 15 elektromobiļus. To vidū būs trijotne sedanu jaunpienācēju, piemēram, i3 (Ķīnā), i5 (pirmsizlaides stadijā) un karsti gaidītais i7.
Avots: Manager Magazin, The Drive