BMW M vadītājs saka, ka pāreja uz elektriskās piedziņas sistēmu ir jautājums, kad, nevis vai…

Iespējams, BMW pagaidām nav pilnvērtīga M automobiļa, taču kādu dienu tas noteikti notiks. Tādi M Performance modeļi kā i4 M50, iX M60 un gaidāmais 660 zirgspēku i7 M70 kalpo kā pakāpieni uz īstenu M modeli bez iekšdedzes dzinēja. M pilsētas mērs runāja ar Road & Track un pavisam skaidri norādīja, ka šī nodaļa virzās uz elektriskās piedziņas nākotni.

Intervijā Concorso d’Eleganza Villa d’Este izstādē Frenks van Mells bija brutāli atklāts: “Es domāju, ka nav alternatīvas elektriskajai braukšanai. Vienīgais jautājums ir, kad.” Viņš turpināja, ka M nodaļa, kas šogad atzīmē 50 gadu jubileju, irth 2022. gada jubileja – priekšā ir grūts uzdevums, jo tīri elektriskajam M automobilim būs jābūt ātrākajam par jauno etalonu – M4 CSL.

bmw ix m60 black 28 830x553

Šī sarežģītā uzdevuma izpilde “prasīs zināmu laiku”, taču tradicionālā saikne starp sacīkšu un sacīkšu automobiļiem, kas jau pusgadsimtu raksturo M nodaļu, saglabāsies. Tikmēr Franks van Meels norādīja uz XM un to, ka pat tik liels un smags SUV ir tieši saistīts ar autosportu. Viņš atsaucās uz plug-in hibrīdsistēmu, kuras pamatā ir BMW jaunais S68 V8 motors, kas darbinās Le Mans Daytona hibrīda (LMDh) prototipu.

R&T žurnālisti nevarēja palaist garām iespēju pajautāt Frenkam van Mīlam, ko viņš domā par to, ka M automobiļi ar katru jaunu paaudzi kļūst smagāki. Viņš paskaidroja, ka, automobiļiem augot un iegūstot jaunus drošības elementus stingrāku noteikumu dēļ, papildu masa ir neizbēgama. Modernajiem automobiļiem ir arī vairāk komforta funkciju, taču viņš apgalvo, ka BMW M ir neitralizējis papildu apjomu:

Kā jau iepriekš ziņots, XM ieies vēsturē kā vissmagākais BMW jebkad izgatavotais transportlīdzeklis. Pirmais īpašais M automobilis kopš M1 ar vidējas jaudas dzinēju svērs ap 750 zirgspēkiem un 1000 ņūtonmetriem (737 mārciņpēdām) griezes momenta savā jaudīgākajā variantā, kas svērs ap 2700 kilogramiem (gandrīz 6000 mārciņu).

Pilna intervija ir pieejama zemāk esošajā saitē.

Avots: Ceļš & Trase

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru