BMW pārsteidza gandrīz visus, 2021. gada oktobrī prezentējot otrās paaudzes 2. sērijas Active Tourer. Nē, nevis tāpēc, ka tas nolēma savā piedāvājumā saglabāt priekšpiedziņas minivenu, bet gan tāpēc, ka no tā tika izņemta kāda svarīga funkcija. Runa ir par iDrive rotējošo ciparnīcu, kas papildināja informācijas un izklaides sistēmas skārienekrānu. Līdzīgi vajadzētu notikt arī ar nākamo X1, taču tas nav tradicionālā vadības pults beigu sākums.
Pagājušajā nedēļā debitēja X7 facelift versija ar astotās paaudzes informācijas un izklaides sistēmu un pazīstamo iDrive pogu. Šodien atklātais 7. sērijas G70 / i7 modelis arī ir aprīkots ar to, un BMW interjera dizainers Stefans Friks apgalvo, ka vadības pults ir šeit, lai paliktu. Viņš niansēja savu atbildi, paskaidrojot, kā uzņēmums izlems, kuros automobiļos tas būs un kuros ne.
Īsāk sakot, viss ir atkarīgs no ergonomikas. Ja ekrāns ir pietiekami tuvu autovadītājam, tad nav jēgas saglabāt iDrive pogu. Tāda bija loģika, izstrādājot 2. sērijas Active Tourer un, iespējams, arī topošo X1. Spiegu fotogrāfijas, kurās redzami mazā krosovera gandrīz sērijveida prototipi, atklāj, ka ciparnīcas nav.
Pirmajam BMW ar iDrive ir vairāk nekā 20 gadu
Daudzi varētu apgalvot, ka tas ir lieks aparatūras elements, jo jau ir skārienjūtīgais ekrāns un arvien labāka balss vadība. Tomēr tradicionālisti nevēlas zaudēt vienu no modernā laikmeta BMW raksturīgākajām iezīmēm. Stefans Friks sacīja izdevumam Auto Express, ka šiem cilvēkiem nav jāuztraucas: “Mēs joprojām paliekam pie iDrive kontroliera, īpaši šajā modelī [7. sērijā]. Mums ir 20 gadus ilga iDrive kontroliera vēsture.”
Tehniski tā ir 22 gadus veca, ņemot vērā, ka 1999. gada Z9 koncepts bija pirmais, kam tā bija uzstādīta. Tomēr tikai 2001. gadā 7. sērijas E65 kļuva par pirmo sērijveida BMW ar iDrive. Jaunākā iterācija jau ir uzstādīta dažādos modeļos, tostarp ķīniešu i3 sedanā, kurā ir saglabāta vadības poga.
Avots: Auto Express