BMW Neue Klasse platforma izmantos cietvielu akumulatorus un atbalstīs M automobiļus

No BMW nākotnes Neue Klasse platformas panākumiem ir atkarīgs ļoti daudz. Pagājušajā gadā paziņotajai jaunajai arhitektūrai, ko izstrādājis Minhenes autoražotājs, nākamajā desmitgadē ir paredzēts ievest uzņēmumu elektrificētajā laikmetā. Tas nav viegli, jo īpaši tāpēc, ka zīmols plāno to izmantot visiem saviem nākotnes modeļiem, sākot ar 1. sēriju un beidzot ar X7. Tas ir patiešām plašs spektrs, taču tas parāda, cik apņēmīgi BMW ir nolēmis izveidot izcilu platformu, kas ir mērogojama visos aspektos.

Nesenā intervijā izdevumam WhichCar BMW tehniskais direktors Frenks Vēbers (Frank Weber) atklāja dažas ļoti interesantas detaļas par to, kas mūs sagaida. Pirmkārt, šī jaunā platforma esot ideāla bāze ikvienam modeļu klāsta automobilim. Tas ir iespējams, pateicoties pārdomātam iepakojumam – arhitektūra ir veidota tā, lai tajā varētu izvietot dažāda izmēra akumulatorus atkarībā no automobiļa un modeļa, ko izvēlas klients.

“Mēs izstrādājām mērogojamu moduļu kopumu, kurā ir dažādu veidu elementi, sākot no tādiem, kas orientēti uz darbības rādiusu, līdz tādiem, kas orientēti uz veiktspēju. Pareizi izveidots, šis genofonds ir piemērots visai modeļu līnijai, ieskaitot sportiskos M modeļus,” sacīja Vēbers. Pēdējais ir ārkārtīgi svarīgs, jo īpaši tiem, kas trīc, domājot par elektrisko M automobili. Nemelojiet sevi, pilnībā elektriskie BMW M modeļi ir gaidāmi, bet galvenais jautājums ir: kā tie brauks.

2022 bmw ix drivetrain battery 00 830x467

Ja tiks saglabāts kontrolēts svars, pastāv liela iespēja, ka tie būs diezgan līdzīgi pašreizējam portfelim. Šim nolūkam būtu svarīgi izmantot jaunas akumulatoru tehnoloģijas. Cietvielu akumulatori tiek uzskatīti par nākamo evolūcijas soli šajā virzienā, un BMW acīmredzot strādā arī pie tā. Neue Klasse ir projektēts tā, lai tajā jau no paša sākuma varētu izmantot šādu tehnoloģiju. Tam kopā ar patentētu pilnībā integrētu invertoru un SSM e-motoriem vajadzētu izrādīties galvenajiem, uzvaras punktiem, kas BMW atšķirs no pārējiem konkurentiem.

Šobrīd šķiet, ka BMW vienīgais izmanto SSM e-motorus, kamēr pārējā nozare koncentrējas uz ASM un PSM principiem. Pēc Vēbera teiktā, tas Bavārijas ražotājam dod priekšrocības, jo SSM e-motoriem ir “lielāks veiktspējas blīvums, ļoti spēcīga un stabila maksimālā veiktspēja, augsta atkārtojamība, zema trokšņa emisija un lielisks efektivitātes koeficients – 97 %”. Citi autoražotāji varētu sekot šim piemēram, taču pagaidām BMW joprojām ir vienīgais autoražotājs, kam izdevies pārvarēt šo motoru ražošanas problēmas.

Ņemot vērā visu šo jauno informāciju, nākotnē, pamatojoties uz šo Neue Klasse platformu, varētu tikt izlaisti daži diezgan interesanti produkti. Pirmie automobiļi, kas tiks izlaisti, izmantojot šo platformu, būs arī vieni no svarīgākajiem: BMW 3. sērija un X3. Tie ir lielie pārdošanas apjomi, un no to panākumiem daudz kas ir atkarīgs.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru