BMW Group šonedēļ parakstīja līgumu ar Salzgitter AG par zema oglekļa satura tērauda piegādi. No 2026. gada šis tērauds tiks izmantots standarta automobiļu ražošanā BMW Group Eiropas rūpnīcās. Ar šo soli BMW Group paplašina savu zema oglekļa satura tērauda piegādes loku ar diviem piegādātājiem. Mērķis ir līdz 2030. gadam izmantot zema oglekļa satura tēraudu, lai apmierinātu vairāk nekā 40 % pieprasījuma Eiropas rūpnīcās, tādējādi samazinot CO2emisijas līdz 400 000 tonnu gadā.
BMW Group jau pagājušā gada oktobrī parakstīja līgumu ar Zviedrijas jaunuzņēmumu H2 Green Steel. H2 Green Steel no 2025. gada apgādās BMW Group Eiropas rūpnīcas ar tēraudu, kas ražots, izmantojot tikai ūdeņradi un zaļo enerģiju no atjaunojamiem energoresursiem. Šis process samazinās CO2 emisijas par aptuveni 95 %. BMW Group preses rūpnīcās Eiropā tiek pārstrādāts vairāk nekā pusmiljons tonnu tērauda gadā.
Foto: BMW AG / Fotogrāfs: Martin Klindtworth
Lai samazinātu CO2 emisijas no tērauda ražošanas, Salzgitter AG pakāpeniski pārorientējas uz praktiski bezoglekļa ražošanu. Pārveides galvenie elementi ir elektrība no atjaunojamiem avotiem un tās izmantošana ūdeņraža ražošanai elektrolīzē. Šis “zaļais” ūdeņradis aizstās ogles, ko pašlaik izmanto parastajā domnu procesā. Tas ir iespējams, izmantojot tā sauktās tiešās reducēšanas iekārtas, kurās izmanto ūdeņradi, lai tieši reducētu dzelzs rūdu līdz dzelzij cietā stāvoklī. Šādi iegūto cieto dzelzi tad kausē kopā ar tērauda lūžņiem elektriskā loka krāsnī, ko darbina ar atjaunojamo elektroenerģiju.
Papildus zema oglekļa satura tērauda iegādei BMW Group ar sava riska kapitāla fonda BMW i Ventures starpniecību ir investējusi arī inovatīvā bezoglekļa tērauda ražošanas metodē, ko izstrādājis ASV jaunuzņēmums Boston Metal.