BMW strādā pie jauniem iekšdedzes dzinējiem

Lai gan BMW divkāršo savus elektrifikācijas plānus, Minhenes autoražotāja prioritāte joprojām ir ar iekšdedzes dzinējiem darbināmo automobiļu segments. 2025. gadā BMW Group ieviesīs pavisam jaunu, uz elektrību orientētu platformu ar nosaukumu Neue Klasse jeb saīsināti NK. Runā, ka pirmais automobilis, kas parādīsies uz šīs jaunās platformas, būs nākamās paaudzes 3. sērijas modelis, kam tiks dots platformas nosaukums NK1. Tam cieši sekos nākamās paaudzes X3 SUV un pēc tam arī citi modeļi, kas tiks atjaunoti.

Nesenā intervijā izdevumam Auto Motor und Sport BMW R&D vadītājs Franks Vēbers stāstīja par uzņēmuma plāniem attiecībā uz benzīna un dīzeļdzinējiem. Tā kā daudzi automobiļu tirgi, visticamāk, nebūs gatavi pilnīgai elektrifikācijai līdz 2030. gadam, BMW valdes loceklis uzskata, ka iekšdedzes dzinēju BMW modeļi joprojām būs nepieciešami. Tāpēc, pēc Vēbera teiktā, BMW turpinās ražot mūsdienīgus un ļoti efektīvus benzīna un dīzeļdzinējus jaunos automobiļos vēl daudzus gadus uz priekšu.

2020 BMW M340i Touring test drive 14 830x553

Lai ievērotu stingrākos izmešu noteikumus un citus faktorus, BMW turpinās uzlabot arī savu dzinēju klāstu. Intervijā Vēbers stāsta, ka nākotnē tiks piedāvāta pilnīgi jauna dzinēju paaudze, kurā būs gan sešu, gan astoņu cilindru dzinēji. Vēbers arī sola lielāku degvielas ietaupījumu sešu cilindru dzinējiem nekā iepriekšējās paaudzes dzinējiem. Pateicoties efektivitātes lēcienam, tuvāko gadu laikā BMW daudzos tirgos varēs piedāvāt arī benzīna un dīzeļdzinējus, kas ar īpaši zemiem CO2 izmešiem ir risinājums visiem, kuri nav gatavi vai nespēj pārņemt elektromobiļus.

Pamatojoties uz šo stratēģiju, BMW, iespējams, atšķirsies daudzos segmentos. Piemēram, nākamās paaudzes G90 BMW M5 ar plug-in hibrīda piedziņu, kas ietver arī V8 spēka agregātu, nonāks tirgū 2024. gadā. Šajā segmentā jaunais M5 varētu būt vienīgais modelis, kas tiek piedāvāts ar lieliski skanošu V8 agregātu. Mēs arī sagaidām, ka tieši šis pats agregāts, kas tika prezentēts BMW Concept XM, tiks izmantots arī citos BMW modeļos.

Protams, arī BMW ir pilnībā uzticīgs elektriskajai kustībai, un tajā pašā intervijā Vēbers detalizēti stāsta arī par elektrificēto nākotni un jauno klasi, kas no 2025. gada noteiks jaunus standartus. Visa intervija ir pieejama tieši no Auto Motor und Sport.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru