BMW: Uzlādes infrastruktūras attīstība netiek līdzi pieprasījumam

Izskatās, ka mēs sākam jaunu laikmetu, jo elektromobiļu pārdošanas apjomi pēdējā laikā strauji pieaug. Patiesībā daudziem automobiļu ražotājiem ir grūti apmierināt pieprasījumu vairāku iemeslu dēļ. Viens no tiem ir izejvielu un komponentu, piemēram, mikroprocesoru, trūkums. Tas izraisīja vēl vienu problēmu – atbilstošas uzlādes infrastruktūras trūkumu. Mēs jau gadiem ilgi esam zinājuši, ka tas ir problemātiski, un tomēr katru mēnesi tiek ieguldītas lielas pūles, lai uzbūvētu arvien vairāk uzlādes ierīču.

Lai gan visā pasaulē noteikti ir palielinājies uzlādes staciju skaits, tas joprojām nepieaug tik strauji, kā vajadzētu, lai pilnībā elektriskā nākotne būtu dzīvotspējīga jau šobrīd. Pēc BMW amatpersonu teiktā, tā ir lielākā problēma, ar ko saskaras nozare un patērētāji. Nesenā intervijā Dr. Nikolass Pīters, kurš BMW grupā atbild par finansēm, sacīja, ka tempi ir diezgan atšķirīgi un tiem ir jāmainās.

P90448249 highRes izbaudiet savu atbrīvoto 830x553

“Pašlaik uzlādes infrastruktūra nespēj tikt līdzi elektrificēto transportlīdzekļu pārdošanas apjomam. Tāpēc mums steidzami nepieciešama strauja infrastruktūras paplašināšana, jo īpaši pilsētās, blīvi apdzīvotās vietās un lielākos attālumos,” viņš teica. Tas ne vienmēr ir pārsteigums, taču viņš turpināja skaidrot, ka ar vienkāršu uzlādes vietu skaita palielināšanu patiesībā var nepietikt, ja netiek nodrošināts, ka tās ir arī rentablas.

Par uzlādes infrastruktūru galvenokārt rūpējas privātie uzņēmumi. Gadījumā, ja to izstrāde neizrādās rentabla, tās varētu sākt tās ražot. Lai to panāktu, politikas veidotājiem ir jārīkojas, uzskata valdes loceklis Pīters Nota: “Tas ir atkarīgs arī no politikas veidotājiem: Ir jānodrošina un, ja iespējams, jāveicina ekonomiska darbība, jo īpaši, kamēr infrastruktūra vēl ir paplašināšanās posmā. Kas būvēs otru uzlādes punktu, ja pirmais nespēs segt izmaksas? Taču ilgtermiņā tirgum jāspēj pašregulēties patērētāju interesēs. Šim nolūkam ir vajadzīgi skaidri mērķi un stimulu sistēmas. Tas pats attiecas uz autoparku operatoriem, lai atbalstītu viņu pāreju uz elektromobilitāti.”

Šī nav pirmā reize, kad BMW pieprasa lielāku iesaistīšanos no politikas veidotājiem, jo Vācijas uzņēmums vairākkārt atkārtoja, ka bez lielākas pārvaldes iestāžu iesaistīšanās elektromobiļiem nepieciešamās infrastruktūras attīstība vispār nenotiks.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru