BMW uzskata, ka Tesla ir zaudējusi savu unikālo pārdošanas priekšrocību

2021. gadā tika piegādāti 936 172 automobiļi, bet 2022. gada pirmajā ceturksnī – tikai 310 048 vienības, tāpēc var droši teikt, ka Tesla klājas labāk nekā jebkad. Tomēr BMW Group pārdošanas vadītājs Pīters Nota uzskata, ka Elona Maska uzņēmums ir zaudējis savu USP: “Tesla ilgu laiku bija unikāls pārdošanas aspekts. Tas ir beidzies.” Iespējams, ka tā ir taisnība, taču, ņemot vērā jaunās rūpnīcas Berlīnē un Teksasā, kurās tiek ražoti Model Y, 2022. gads Tesla solās būt vēl viens rekordliels gads.

Kā BMW reaģē? Tuvākajā nākotnē izlaižot virkni modeļu. Vēl šonedēļ pasaules pirmizrādi piedzīvos i7, kas būs atbilde uz Mercedes EQS un Model S. 2022. gada beigās tiks prezentēts iX1, kas kalpos kā nākamā X1 kompaktā krosovera elektriskais ekvivalents. Savukārt 2023. gadā sekos mazāks i5 kā nākamās paaudzes 5. sērijas sedana elektriskais variants. Nākamajā gadā lielākā BMW grupa laidīs klajā MINI Countryman EV un Rolls-Royce Spectre.

bmw i7 test drive 16 830x553

Tikmēr BMW nupat prezentēja i3 sedanu kā Tesla Model 3 konkurentu, taču tikai Ķīnā. Citur šo lomu pilda i4, un tam pievienojas ar Model X konkurējošais iX. Kamēr modeļu klāsts tiek papildināts ar jauniem elektromobiļiem, tiek pārtraukta dīvainā, bet mīļā i3 hečbeka ražošana. Pagaidām i4 un iX ir bavāru komerciālie hiti. Mēs nedrīkstam izlaist iX3, taču uzņēmums ir nolēmis to nevest uz Amerikas Savienotajām Valstīm.

BMW paātrina pāreju uz elektromobiļiem un atriebjas Teslai

Patiešām, Nota minēja, ka tirgotājiem ir simtiem pasūtījumu un gaidīšanas laiks ir pieaudzis līdz sešiem mēnešiem. Izpilddirektors Olivers Zipse lēš, ka pieprasījums pēc elektromobiļiem turpinās pieaugt. Šā iemesla dēļ tiek veikti sagatavošanās darbi, lai maksimāli izmantotu pieejamo ražošanas jaudu.

BMW Group iepriekš prognozēja, ka līdz 2030. gadam elektroautomobiļi veidos 50 % no pārdošanas apjoma, taču Nota ir pārliecināts, ka tas notiks ātrāk. “Es domāju, ka mēs spēsim sasniegt šo punktu pat nedaudz agrāk. Kopā ar mūsu ražošanas kolēģiem mēs cītīgi strādājam, lai paātrinātu šo kāpumu.” Autobūves konglomerāts 2025. gadā uzsāks savus elektriskos centienus augstākā ātrumā, ieviešot Neue Klasse, kas ir īpaša elektromobiļu platforma.

Neraugoties uz acīmredzamo elektriskās piedziņas tendenci, BMW tuvākajā nākotnē nevēlas atteikties no iekšdedzes dzinējiem. Luksusa zīmols uzskata, ka elektromobiļi joprojām nav globāli realizējami, galvenokārt tāpēc, ka tie joprojām ir dārgāki par iekšdedzes dzinējiem un uzlādes infrastruktūra vēl nav gatava. Līdz ar to tas ir izstrādājis jaunus Euro 7 prasībām atbilstošus benzīna un dīzeļdzinējus, kas kalpos līdz pilnīgai pārejai uz elektrību.

Avots: Automotive News (nepieciešams abonements)

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru