BMW vadītājs saka, ka elektriskie automobiļi var radīt jaunas atkarības

Intervijā laikrakstam “Neue Zürcher Zeitung” BMW vadītājs Olivers Cipse (Oliver Zipse) stāsta par iespējamām jaunām atkarībām, jo Eiropas Savienība gatavojas 2035. gadā aizliegt ar benzīnu un dīzeļdegvielu darbināmu automobiļu izmantošanu. No vienas puses, atkarība no benzīna un dīzeļdegvielas ir acīmredzama kopš kara sākuma Ukrainā. Taču tajā pašā laikā BMW vadītājs saka, ka jaunas atkarības no citiem izejvielu piegādātājiem būs neizbēgamas, kad automobiļu rūpniecība pāries uz pilnībā elektrisku autoparku.

Tāpēc Zipse popularizē BMW elastīgo pieeju spēka pārvadu ražošanā. Lai gan BMW koncentrējas uz pilnībā elektriskajiem automobiļiem, tuvākajā nākotnē tas vēlas turpināt arī benzīna un dīzeļdzinēja automobiļu ražošanu. Protams, BMW nenoliedzami pārorientējas uz akumulatora-elektrisko piedziņu, un to var redzēt pašreizējā un topošo elektromobiļu klāstā: i3, i4, i5, i7, iX3 un iX. Nākamajā gadā plānots arī pirmais iX1 un i5, kā arī BMW iX5 Hydrogen.

bmw ix5 hydrogen review 67 830x552

BMW iX5 ūdeņradis Arjeplogā 22. februārī

Taču Eiropas Savienībai ir citi plāni attiecībā uz automobiļu rūpniecību. Noteikumos paredzēts no 2035. gada aizliegt jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem un plug-in hibrīddzinējus. Pat ūdeņradi varēs ražot tikai tad, ja tas tiks attiecīgi veicināts un ražots klimatneitrālā veidā. No ražotāja viedokļa raugoties, Zipse uzskata, ka milzīgo elektrisko automobiļu parku akumulatori ir centrālā sastāvdaļa, kas ir aprīkota ar lielu daudzumu izejvielu, kuras iegūst tikai ārpus Eiropas. Tas atrisina pašreizējo atkarību no iepriekšējiem piegādātājiem, taču pretī neizbēgami rodas jaunas atkarības no citiem piegādātājiem.

bmw ix i4 circular 24 830x553

BMW Group Classic foto

BMW vadītājs intervijā skaidri norādīja, ka viņa teiktais nekādā ziņā nav vērsts pret elektromobilitāti vai pašiem elektromobiļiem. Tā vietā viņa vārdi ir domāti kā brīdinājums, lai priekšlaicīgi un sasteigti neapbedītu iekšdedzes dzinēju kā vienu no piedziņas iespējām. Viņa priekšlikums paredz, ka Eiropas Savienībai 2027. vai 2028. gadā būtu jāveic līdz šim pieredzētās transformācijas novērtējums. Vai e-mobilitātes veicināšana ir noritējusi, kā plānots? Vai klienti ir pieņēmuši jauno piedziņu un vai uzlādes infrastruktūras paplašināšana atbilst jaunajiem daudzumiem? Šie ir daži no jautājumiem, uz kuriem varētu būt nepieciešamas atbildes.

Protams, BMW un citi autoražotāji jau aicina uzlabot uzlādes infrastruktūru, jo elektromobiļu skaits pašlaik pieaug piecas reizes straujāk nekā to akumulatoru uzlādes infrastruktūra. Tāpēc, lai gan elektriskā nākotne no daudziem aspektiem izklausās lieliski, tā rada arī jaunus izaicinājumus un sarežģītu pārejas periodu. Lūk, visa intervija NZZ.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru