BMW vadītājs saka, ka iekšdedzes dzinēju aizliegums kaitētu automobiļu nozarei

Lai gan bavāri turpina elektrifikāciju, viņi neatsakās no iekšdedzes dzinējiem. V12 dzinējs tiks likvidēts, taču tiks ieviesti jauni sešu un astoņu cilindru benzīna un dīzeļdzinēji. Automobilewoche, Vācijas pusē noAutomobiļu jaunumi, atsaucas uz BMW vadītāja Olivera Zipse teikto, ka ir pāragri pārtraukt ICE izmantošanu.

Šī informācija tika atklāta privātā tikšanās laikā ar Kristīgi sociālās savienības (CSU) politisko partiju grupu Bundestāgā. BMW vadītājs brīdināja, ka iespējamais jaunu automobiļu ar tradicionālajiem dzinējiem pārdošanas aizliegums kaitētu autobūves nozarei. Viņa vēstījuma pamatojums ir loģisks, vismaz, ja raugāmies uz pašreizējiem pārdošanas rādītājiem:

“Absolūtos skaitļos lielākais tirgus segments Vācijā, kā arī Eiropā un visā pasaulē ir iekšdedzes dzinēji. Pirms kaut ko tādu astoņu vai desmit gadu laikā vienkārši slēgt, ir labi jāzina, ko jūs darāt. Ja jūs mēģināsiet aizliegt šo tehnoloģiju Vācijā un Eiropā, bet pasaules tirgus nav pat tik tālu, jūs zaudēsiet šo tehnoloģiju arī pasaules tirgū.”.

2021 bmw m3 m4 m motors 01 830x554

BMW vadītājs Olivers Zipse apgalvo, ka ICE joprojām ir svarīga loma

“Būtu kaitīgi vienkārši atteikties no tehnoloģijas, kurā jums ir globālā tirgus pozīcija, bez vajadzības”. “Es nedomāju, ka tas palīdzētu klimatam vai kādam citam.” Atšķirībā no BMW citi autoražotāji ir paziņojuši par plāniem līdz 2030. gadam vai agrāk izbeigt ar ICE darbināmu automobiļu pārdošanu Eiropā. To vidū ir Jaguar, Volvo, Bentley, Ford, Renault, Peugeot, Alfa Romeo, Opel/Vauxhall, Fiat, Lancia un citi.

Mercedes ir apņēmies jau 2030. gadā Eiropā pārdot tikai bezizmešu automobiļus, taču tikai tur, kur “tirgus apstākļi to atļauj”. Konkurents Audi 2032. gadā globāli atvadīsies no virzuļdzinējiem, taču pārdošana varētu turpināties Ķīnā. Arī Hyundai un Kia ir noteikušas termiņu, līdz kuram Vecajā kontinentā būs jāpārtrauc izmantot ICE. Tomēr pāreja uz elektromobiļiem nenotiks līdz 2035. gadam.

Ja Eiropas Komisijas priekšlikums tiks atbalstīts, visi Eiropā darbojošies autoražotāji no 2035. gada vairs nevarēs pārdot automobiļus, kas darbināmi ar fosilo degvielu.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru