BMW vēlas, lai līdz 2030. gadam puse no pasaules pārdošanas apjoma būtu elektriskā piedziņa

BMW plāni pilnībā pāriet uz elektriskajiem automobiļiem ir nedaudz lēnāki nekā BMW Group brāļiem un māsām, Mini un Rolls-Royce. Tomēr BMW Group mērķis ir panākt, lai līdz desmitgades beigām pusi no tās globālā pārdošanas apjoma veidotu pilnībā elektriski transportlīdzekļi. Un, ņemot vērā to, ka BMW gadā pārdod daudz vairāk transportlīdzekļu nekā Mini un Rolls-Royce kopā, lauvas daļai no šiem pārdošanas apjomiem būs jābūt no BMW.

Nesenajā BMW preses relīzē par šī gada globālajiem pārdošanas apjomiem uzzinājām, ka BMW Group vēlas, lai līdz 2030. gadam 50 % zīmola globālo pārdošanas apjomu veidotu elektromobiļi. Šī mērķa pirmā daļa ir panākt, lai līdz 2025. gadam uz ceļiem būtu vairāk nekā divi miljoni elektromobiļu. Lielāko daļu no šiem transportlīdzekļiem veidos esošie elektromobiļi, piemēram, BMW i4 un iX, kā arī topošie modeļi, piemēram, BMW i7, i5, iX1 un Mini Countryman EV. BMW i5 un Mini Countryman sāks ražot nākamgad.

Nākamajā gadā sāks ražot arī Rolls-Royce Spectre, kas arī veidos daļu no šiem pārdošanas apjomiem, taču tā būs tikai neliela daļa. Rolls-Royce ir ļoti maza apjoma automobiļu ražotājs, īpaši salīdzinājumā ar tādu zīmolu kā BMW, tāpēc, lai gan tā pārdošanas apjomi būs daļa no diviem miljoniem elektromobiļu līdz 2025. gadam, Spectre daudz nepalīdzēs (lai gan Spectre, visticamāk, būs ienesīgākais BMW Group elektromobilis).

2023 BMW 7 Series production start 47 552x830

Pēc 2025. gada BMW būs krasi jāpalielina elektromobiļu ražošanas apjoms, ja tas vēlas sasniegt 50 % elektrisko automobiļu īpatsvaru. Lai to panāktu, BMW ieviesīs savu Neue Klasse šasiju, kas būs pilnībā elektriska platforma, uz kuras balstīsies visi zīmola nākotnes elektromobiļi. Kā zināms, pirmais Neue Klasse automobilis būs pilnībā elektriskā versija BMW iX3. Būs arī X3 ar iekšdedzes dzinēju, kas būvēts uz BMW elastīgās CLAR platformas. Tātad būs divi X3 modeļi – viens ar iekšdedzes dzinēju (apzīmējums G45) un viens elektriskais (apzīmējums NA5) – uz divām dažādām šasijām. To dizains nedaudz atšķirsies, taču abus uzreiz varēs atpazīt kā X3.

Turpmāk BMW turpinās izstrādāt elektromobiļus uz Neue Klasse šasijas, kas palīdzēs BMW sasniegt mērķi līdz 2030. gadam sasniegt 50 % elektromobiļu īpatsvaru. Lai gan tas nav tik vērienīgi kā dažiem citiem autoražotājiem, piemēram, Ford un Volvo, BMW ir daudz plašāks modeļu portfelis un klientu bāze vairāk tirgos. Tāpēc ir loģiski, ka BMW varētu vēlēties nedaudz lēnāk pilnībā pāriet uz elektrifikāciju. Tomēr 50 % elektrisku automobiļu līdz 2030. gadam ir visvērienīgākais elektromobiļu mērķis, kādu līdz šim esam dzirdējuši no BMW.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru