Cik maksā elektromobiļa uzlāde salīdzinājumā ar ICE degvielas uzpildes izmaksām

Tā kā gāzes cenas turpina pieaugt, arvien vairāk klientu sāk apsvērt pāreju uz elektrifikāciju. Vispārzināms fakts liecina, ka elektroenerģija ir lētāka par gāzi, tāpēc elektromobiļu ekspluatācija ir lētāka nekā iekšdedzes dzinēja (ICE) transportlīdzekļu. Tomēr arī elektroenerģijas cenas pieaug, lai gan ne tik ļoti kā gāzes cenas. Lai noskaidrotu, cik lētāk ir ekspluatēt elektromobiļus nekā transportlīdzekļus ar iekšdedzes dzinēju, CNBC nesen apkopoja dažas diagrammas, kurās parādītas izmaksu atšķirības, palielinot elektromobiļu un transportlīdzekļu ar iekšdedzes dzinēju nobraukumu par 100 jūdzēm.

CNBC apkopoja trīs cenu diagrammas no trim dažādām vietām: vidējās cenas valstī, izmaksas Bostonā un Sanfrancisko. Valsts vidējā vērtība ir izmantota, lai iegūtu elektroenerģijas un gāzes bāzes izmaksu analīzi, bet pēdējās divas pilsētas ir izmantotas tāpēc, ka tajās elektroenerģijas izmaksas ir augstākas, jo tajās ir lielāks elektromobiļu pārdošanas apjoms. Šīs diagrammas ir balstītas uz EPA datiem, kas norāda, ka vidējais iekšdedzes dzinēja transportlīdzekļa vidējais patēriņš 2020. gadā bija 25,7 mpg. Tas nozīmē, ka, nobraucot 100 jūdzes ar vidējo transportlīdzekli, ir nepieciešami aptuveni 3,9 galoni benzīna. Pamatojoties uz šo 3,9 mpg, valsts vidējās izmaksas par 100 jūdžu nobraukšanu svārstās no aptuveni 8,60 ASV dolāriem 2019. gadā līdz aptuveni 14,00 ASV dolāriem 2022. gadā.

2022 bmw ix xdrive50 test drive review 48 830x552

Saskaņā ar EPA datiem vidējais 2020. gadā pārdotā elektromobiļa vidējais rādītājs ir 97 MPGe (jūdzes uz galonu ekvivalents). EPA MPGe vērtējums ir balstīts uz to, cik tālu elektromobilis var nobraukt ar 33,7 kWh, jo tas acīmredzot ir akumulatora enerģijas ekvivalents vienam galonam benzīna. Tas nozīmē, ka, izmantojot EPA 97 MPGe rādītāju, vidējam elektriskajam transportlīdzeklim 100 jūdžu nobraukšanai nepieciešami 34,7 kWh elektroenerģijas. Saskaņā ar šo rādītāju vidējās izmaksas valstī, lai nobrauktu 100 jūdzes ar elektromobili, svārstās no aptuveni 4,25 dolāriem 2019. gadā līdz 4,60 dolāriem 2022. gadā.

Dati neliedz – elektromobiļa uzlādes izmaksas ir ievērojami zemākas nekā benzīna automobiļa degvielas uzpildes izmaksas. Pat Bostonā un Sanfrancisko, kur elektrības izmaksas ir augstākas, elektromobiļi joprojām gūst pārsvaru. Bostonā bija tikai viens brīdis, kad gan elektrības, gan benzīna izmaksas bija aptuveni vienādas, un tas bija 2020. gada pirmajos mēnešos, pandēmijas bloķēšanas kulminācijas laikā, kad lielākā daļa amerikāņu bija mājās un izmantoja elektrību, nevis brauca ar auto.

bmw ix3 facelift photos 60 830x554

Ir skaidrs, ka elektromobiļu uzlāde un ekspluatācija ir ievērojami lētāka nekā benzīna automobiļiem, īpaši pašlaik (lai gan gāzes cenas tuvākajos mēnešos, visticamāk, samazināsies). Ja elektromobiļus uzlādējat mājās, izmantojot saules enerģiju, izmaksu skala vēl vairāk uzlabojas par labu elektromobiļiem.

Protams, var apgalvot, ka elektromobiļu sākumcena ir augstāka nekā transportlīdzekļiem ar ICE, un tad svaru kausi atkal nosvērsies par labu transportlīdzekļiem ar ICE. Tomēr elektromobiļu izmaksas samazinās, jo arvien vairāk autoražotāju, piemēram, Hyundai un Volkswagen, piedāvā pieejamus elektromobiļus. Un, ja runa ir par tādiem zīmoliem kā BMW, kura daudzu elektrisko transportlīdzekļu cena ir līdzīga to iekšdedzes dzinēju automobiļu cenām, tad sākumcenas arguments kļūst vājāks.

Vai elektrība kļūs dārgāka, jo elektromobiļi kļūst arvien izplatītāki, bet ICE transportlīdzekļi – retāki? Iespējams. Tomēr Jeffries analītiķis Deivids Kellijs ir aprēķinājis, ka elektroautomobiļu ekspluatācija ir par aptuveni 4700 ASV dolāru lētāka nekā ICE automobiļu ekspluatācijas laikā, un šī atšķirība tuvāko pāris gadu laikā vēl palielināsies. Pašlaik elektromobiļu ekspluatācija ir lētāka, skaitļi nemelo. Tāpēc pāreja uz elektrifikāciju kļūst arvien pievilcīgāka, jo īpaši tāpēc, ka gāzes cenas turpina strauji pieaugt.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru