Elektroautomobiļu akumulatori, kas uzlādē 100 jūdzes divu minūšu laikā – līdz 2032. gadam

Uzlādes ātrums ir vissvarīgākais elektromobiļu aspekts. Nobraukums ir svarīgs, bet tikai līdz noteiktam līmenim. Lucid 500 jūdžu diapazons ir lielisks, taču lielākā daļa cilvēku nevar nobraukt tik tālu, vismaz reizi neapstājoties, lai dotos uz tualeti. Svarīgāks par nobraukumu ir uzlādes ātrums, jo 300 jūdžu nobraukums ar uzlādes ātrumu, kas līdzinās benzīna degvielas uzpildes laikam, padarītu elektromobiļus tikpat ērtus kā iekšdedzes automobiļus. Tāpēc jaunās StoreDot baterijas, kas, kā apgalvots, spēj uzlādēt 100 km divu minūšu laikā, varētu palīdzēt bruģēt ceļu nākotnei.

Šobrīd BMW ātrākais uzlādes akumulatoru komplekts, kas ir atrodams i4 un iX modeļos, 200 kW uzlādes jaudas dēļ var uzlādēties no aptuveni 10-80% aptuveni 30 minūtēs. StoreDot ir desmit gadu plāns, un tā beigās StoreDot vēlas samazināt 100 jūdžu nobraukuma uzlādes laiku līdz aptuveni divām minūtēm. Tādējādi akumulatoru komplekts ar 300 jūdžu nobraukumu teorētiski varētu pilnībā uzlādēties sešās minūtēs. Tas ir apmēram tikpat ātri, cik degvielas tvertnei, un tas padarītu elektromobiļus tikpat vienkāršus un bez stresa kā automobiļus ar iekšdedzes dzinēju. Kaut arī, ja ir pietiekami daudz uzlādes staciju un pietiekami spēcīgs energotīkls, bet jūs saprotat, par ko ir runa.

bmw ix phytonic blue 60 830x553

Tomēr šāda veida akumulators būs pieejams tikai 2032. gadā. Tomēr starpposmā StoreDot ir citi mērķi. Līdz 2024. gadam uzņēmums vēlas izveidot akumulatoru uz silikona bāzes, kas piecu minūšu laikā spētu uzlādēt 100 jūdzes. Teorētiski varēs uzlādēt 300 jūdžu akumulatoru tikai piecpadsmit minūtēs. Protams, tas neietver uzlādes ātruma palēninājumus, lai aizsargātu akumulatoru. Līdz 2028. gadam uzņēmums vēlas izveidot cietvielu akumulatoru, kas 100 jūdzes varētu uzlādēt tikai trīs minūtēs, tādējādi samazinot šo pašu teorētisko laiku līdz deviņām minūtēm.

Pašlaik StoreDot testē savas baterijas ar vairākiem elektromobiļu ražotājiem, taču nevar atklāt, ar kuriem zīmoliem strādā. Ja, piemēram, BMW spēs iegūt akumulatorus, kas uzlādējas tik ātri, tas iegūs ievērojamas priekšrocības salīdzinājumā ar zīmoliem, kas to nespēj. Ja BMW to vēl nedara, iespējams, ir pienācis laiks izpētīt StoreDot akumulatoru tehnoloģiju.

bmw i4 dravit Grey 01 830x553

Kad uzlādes ātrums un infrastruktūra krasi palielināsies, diapazonam vairs nebūs nozīmes. Tāpat kā iekšdedzes automobiļiem gandrīz nav nozīmes nobraukumam. Nevienam nav svarīgi, cik tālu automašīna var aizbraukt ar vienu degvielas tvertni, ja vien tas nav nepatīkami īss attālums, jo apstāties, lai uzpildītu degvielu, ir neticami viegli, ērti un ātri. Ja elektromobiļu uzlādes laiks nodrošinās tādas pašas ērtības, nevienam vairs nerūpēsies urīnpūsli plūstoši rādītāji par nobraukumu, un tā vietā uzmanība tiks pievērsta tam, kas ir vissvarīgākais – braukšanas pieredzei.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru