Hyundai Ioniq 6 debitē kā BMW i4 konkurents ar izteiksmīgu formu

Bez Tesla Model 3 BMW i4 tagad ir jāuztraucas ne tikai par Tesla Model 3, bet arī par vēl vienu konkurentu, jo Hyundai piedāvā Ioniq 6. Ražošanai sagatavotajam elektriskajam automobilim tika veltīta cītīgi ilga tīzeru kampaņa, un tagad tas beidzot ir šeit un izskatās kā neviens cits elektrisks sedans pirms tam. Tas izmanto to pašu pikseļu gaismu motīvu kā Ioniq 5 krosovers, piešķirot automobilim retro-futūristisku izskatu.

Mēs nevaram atcerēties, kad pēdējo reizi esam redzējuši sedanu ar diviem spoileriem, taču Ioniq 6 tie ir, lai izskatītos sportiski. Melnā krāsā apstrādātais augšējais no tiem ietver plašu LED trešo bremžu lukturi, bet otrs, kas uzstādīts zemāk, ir glīti integrēts bagāžnieka vākā, novietots starp Hyundai emblēmu un izteiksmīgo IONIQ 6 uzrakstu.

Hyundai Ioniq 6 14 830x467

Sarkanie atstarotāji un atpakaļgaitas lukturi, kas uzstādīti vertikāli, turpina pikseļu motīvu, piešķirot Ioniq 6 unikālu vizuālo identitāti. Aplūkojot sānu profilu tuvāk, redzami durvju rokturi, kas paliek vienā līmenī ar virsbūvi, lai nodrošinātu labāku gaisa plūsmu. Tā paša iemesla dēļ kameras ir aizstājušas lielgabarīta sānu spoguļus, taču jāatceras, ka tās ir legālas tikai nedaudzās valstīs. Pārējā pasaulē elektriskajam sedanam paliks tradicionālie stikla spoguļi.

Šīs neparasti garās pārkares var likt domāt, ka Ioniq 6 brauc uz platformas, kas izstrādāta galvenokārt automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem, kā tas ir bijis BMW i4 gadījumā. Tomēr tas atrodas uz E-GMP arhitektūras, kas jau no paša sākuma bija paredzēta tikai bezizmešu modeļiem. Hyundai pagaidām nepublisko nekādas tehniskās specifikācijas, taču riteņu bāze, spriežot pēc aizmugurējo durvju garuma, šķiet visai dāsna.

Arī interjers ir brīnišķīgs pagātnes un nākotnes apvienojums, jo tam piešķirts minimālisma dizains ar neona LED apgaismojumu, kas atgādina 80. gadu naktsklubu. Tā arī ir aprīkota ar ekrāniem, kas atrodas blakus, jo šķiet, ka šī ir nozares virzība, taču tajā joprojām (par laimi!) saglabātas fiziskas klimata iestatījumu vadības ierīces. Tā kā Hyundai demonstrē Ioniq 6 bez parastiem spoguļiem, instrumentu paneļa stūros ir iestrādāti nelieli ekrāni, kuros tiek rādīta kamera.

Tehniskās specifikācijas, visticamāk, tiks paziņotas jūlijā, kad Hyundai Ioniq 6 pirmo reizi publiski tiks prezentēts Pusanas automobiļu izstādē Dienvidkorejā. Gluži tāpat kā ar iX3 konkurējošais krosovers Ioniq 5, arī jaunais sedans, domājams, būs ar divu motoru konfigurāciju, visu riteņu piedziņu un aptuveni 300 zirgspēku jaudu. Būs arī lētāka RWD konfigurācija ar vienu elektromotoru. Baumo par 77,4 kWh akumulatoru komplektu, kas ir kopīgs ar citiem modeļiem, kuru pamatā ir E-GMP arhitektūra.

Hyundai elektromobiļu uzbrukums neapstāsies, jo 2023. gadā tiks prezentēts Ioniq 7 – liels elektrisks SUV, kas pārspēs iX, taču ar trīsvietīgām sēdvietām.

Avots: Hyundai

Hyundai Ioniq 6 5 scaled

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru