Ko darīt, ja BMW M1 nebūtu izgājis bojā? Jochen Neerpasch vīzija par BMW superauto

Pagājušajā nedēļā man bija jāraksta stāsts par interviju, ko Horatiu sniedza Jochen Neerpasch, apmeklējot Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Jochen Neerpasch ir M nodaļas krusttēvs pēc tam, kad BMW viņu piesaistīja no Ford, lai palīdzētu izveidot to, ko mēs tagad pazīstam kā BMW M. Tieši viņa vadībā M nodaļa radīja savu pirmo vidēja dzinēja superauto, kas jau no paša sākuma bija paredzēts gan kā sacīkšu, gan kā autošosejas automobilis – BMW M1.

Taču tas nav jaunums, un tas arī nav iemesls, kāpēc es ar jums runāju. Tā vietā es gribēju runāt par vienu konkrētu rindkopu intervijā, par to, ko Neerpašs teica un kas mani kopš tā laika vajā. “Es domāju, ka, ja M1 būtu attīstīts gadu no gada, tas [varētu būt] kā Porsche 911.”

bmw m1 red 03 830x553

Es nevaru izdzēst šo apgalvojumu no galvas, un kopš tā laika tas mani nomāc. Kā jūs, iespējams, jau zināt, BMW M1 zīmolam bija diezgan liela neveiksme. Tā izstrāde ne tikai izmaksāja veselu bagātību, bet arī uz kādu laiku iestrēga izstrādes ellē pēc tam, kad izgāzās līgums ar Lamborghini par tā būvniecību. Pēc tam tika slēgta sacīkšu sērija, kurai tas tika izstrādāts, tādējādi BMW pilnībā pārtraucot BMW pamatojumu tā radīšanai. Turklāt šosejas automobiļa versija bija tik dārga, ka gandrīz neviens to nepirka, un BMW izstrādātā viena automobiļa sacīkšu sērija bija neveiksmīga. Tātad, lai arī M1 bija un joprojām ir neticams, BMW M tas bija neveiksme.

Tomēr šķiet, ka Neerpašs vēlējās turpināt strādāt ar M1 kā modeli, iespējams, izgatavojot vēl vienu, lai noskaidrotu, vai to var uzlabot. Tomēr tas tā arī nenotika. Vairākus gadu desmitus vēlāk BMW vairs neizgatavoja nevienu citu vidējas piedziņas automobili, līdz radīja BMW i8. Bet kas būtu noticis, ja tas būtu noticis? Kas būtu, ja BMW ieklausītos Nirpašā un nolemtu turpināt ražot M1 gadu pēc gada, paaudzi pēc paaudzes, un turpināt to uzlabot?

bmw m1 red 02 1 830x553

Tā ir doma, ko es nespēju izdzīt no galvas. Neerpašs teica, ka M1 varētu būt tas pats, kas 911 ir Porsche – flagmanis, ko neviens cits nespēj pārspēt. Vai varat iedomāties, ja BMW būtu turpinājis ražot M1 vairākus gadu desmitus, nepārtraukti to pilnveidojot, padarot pieejamāku un pieejamāku? BMW būtu kļuvis par relatīvi pieejamu vidējas jaudas superauto čempionu, un tas būtu mainījis nozares veidolu.

Audi bieži vien tiek atzīts par vienu no labākajiem ikdienas superauto vēsturē – R8. Honda to paveica pirms Audi ar NSX. Tomēr patiesībā BMW bija tas, kas izgudroja šādu lietu, jo M1 bija ne tikai īsts sacīkšu superauto, bet arī viegli vadāms, ērts sēdēšanai un pat salīdzinoši mierīgs braukšanas ātrumā. Iedomājieties, ja BMW vēl šodien ražotu M1? Šīs iespējas mani vajā jau nedēļu, un es nevaru nedomāt, kāds būtu BMW kā zīmols un visa nozare kopumā, ja pastāvētu mūžīgais M1. Kāda BMW neizmantota iespēja.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru