Mazda gatavojas pārņemt BMW dominējošo pozīciju Straight-Six dīzeļdzinēju tirgū

Ja vēlaties atbilstošu dīzeļdzinēju, šobrīd vispiemērotākais zīmols ir BMW. BMW tiešo sešcilindru dīzeļdzinēji ir jaudīgi un vienlaikus arī neticami efektīvi. YouTuberis Džo Achille to nesen pierādīja, nobraucot vairāk nekā 1000 jūdžu ar vienu degvielas tvertni ar luksusa klases 7. sērijas BMW, kas aprīkots ar B47 I6 dīzeļdzinēju. Tomēr, iespējams, BMW dīzeļdzinēju dominējošo pozīciju varētu apstrīdēt vēl viens zīmols, un tas nāk no kreisās puses: Mazda.

Šis motors ir Mazda Skyactive 3,3 litru rindu sešcilindru dīzeļdzinējs ar vieglo hibrīda tehnoloģiju, un tas debitēs gaidāmajā Mazda CX-60 SUV. CX-60 tas būs pieejams divās versijās – 197 zirgspēku un 251 zirgspēku versijā. Tomēr tas nebūs tikai efektīvs dzinējs, jo tā vilkmes jauda būs 2500 kg, tāpēc tam vajadzētu būt lieliskam darba zirgam klientiem, kas velk nelielas laivas un piekabes.

Lai cik iespaidīgi izklausītos šis dzinējs, tas, ka tas nāk no Mazda, varētu pārsteigt tikai BMW snobus. Ikviens īsts auto entuziasts zina, ka Mazda ražo vienus no vislabāk vadāmajiem automobiļiem tirgū. Katra Mazda ir ja ne pats labākais braukšanas auto savā klasē, tad viens no labākajiem savā klasē. Piecas minūtes brauciet ar Mazda MX-5, un jūs sapratīsiet, ka tikai daži BMW automobiļi var pārspēt tās vadītāju iesaisti. Tāpēc, kad Mazda nolemj, ka tā izstrādās taisnā sešnieka dīzeļdzinēju savai nākamajai automobiļu paaudzei, mēs pievēršam tam uzmanību.

2023 Mazda CX 60 PHEV 61 830x554

Šī nav pirmā reize, kad mēs dzirdam par Mazda rindu sešcilindru dzinēju radīšanu, jo pirms pāris gadiem zīmols runāja par sava veida 3. sērijas cīnītāja radīšanu – I6, aizmugures piedziņa, sedans. Tomēr pirmo reizi dzirdam par dīzeļdzinēju. Tomēr man visinteresantākais ir izkārtojums. Šis jaunais dzinējs nozīmē Mazda pāreju uz aizmugurējo riteņu piedziņas platformām, un tas ir milzīgs notikums. Gadu desmitiem Mazda ir bijusi gandrīz ekskluzīva priekšējo riteņu piedziņa, vienīgais izņēmums bija MX-5. Taču šim sešdzinēja motoram būs garenvirziena orientācija un aizmugures riteņu piedziņas izkārtojums. Tas padarīs Mazda par vēl ciešāku konkurentu BMW, jo īpaši ņemot vērā, ka zīmols pēdējā laikā apgalvo, ka vēlas pakāpties nedaudz augstāk tirgū.

Ja godīgi, es esmu ļoti satraukts par šo ziņu. Mazda ir viens no jautrākajiem zīmoliem tirgū, un katru tās automobili ir patīkami vadīt. Ļoti interesanti ir redzēt, ka Mazda mēģina ražot vairāk aizmugures piedziņas automobiļu ar sešcilindru motoriem un, iespējams, augstākas klases interjeru. Iespējams, BMW drīzumā būs vēl viens pilnvērtīgs konkurents.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru