Mercedes-AMG ONE – superauto, ko BMW fani vēlētos, lai M nodaļa būvētu

Pirms dažiem gadiem BMW atklāja vienu no pēdējās desmitgades skaistākajiem superauto konceptauto konceptauto – BMW Vision M NEXT. Tas bija satriecošs plug-in hibrīddzinējs, kas bija atgriešanās pie ikoniskā BMW M1, ar dizainu, kas lieliski respektēja oriģinālā dizaina dizaina autoru Giugiaro, vienlaikus raugoties uz nākotni – elektrifikācijas nākotni. Fani bija sajūsmā. Man bija tā laime redzēt Vision M NEXT 2019. gada Monterejas automobiļu nedēļā, un tas izskatījās vēl labāk nekā fotogrāfijās. Pēc tam, pēc visas mīlestības un ažiotāžas, BMW atcēla projektu. Teikt, ka fani bija sarūgtināti, būtu pārāk mazs novērtējums.

Tagad, dažus gadus paejot uz priekšu, pilnīgi jaunais Mercedes-AMG One ir īsts sērijveida superauto, kas ir gandrīz viss, par ko BMW fani vēlējās, lai kļūst Vision M NEXT. Man kā BMW fanam ziņa par AMG One ir neiespējama. Ne tikai ir radīts automobilis, kas ir līdzīgs tam, ko fani vēlējās no BMW, bet tas nāk no BMW sīvākā konkurenta.

Mercedes AMG One 4 of 4 830x553

Mercedes-AMG One faktiski ir ikviena auto entuziasta sapnis, kas īstenojies, izmantojot īstu Formula 1 dzinēju. Jāatzīst, ka realitātē tas ir nedaudz sarežģītāks, un tā veiktspējas rādītāji uz papīra nav tik iespaidīgi, kā varētu likties pēc specifikācijām, taču tā joprojām ir pārsteidzoša mašīna, kas BMW faniem liek aizdomāties par to, kas varētu būt bijis.

AMG One darbina 1,6 litru turbo četru cilindru motors ar turbokompresoru – tas pats, ko izmanto Mercedes-AMG Formula 1 automašīnās. Šis mazais turbočetrinieks ir savienots ar četriem (!) elektromotoriem. Viens no elektromotoriem tiek izmantots tikai turbokompresora darbināšanai. Abas turbokompresora turbīnas – vienu izplūdes gāzēm un otru kompresijai – atdala vārpsta, un uz šīs vārpstas atrodas elektromotors, kas var darbināt turbokompresoru, līdz izplūdes gāzes var sākt darboties.

Vēl viens elektromotors ir savienots ar dzinēju, lai palīdzētu darbināt aizmugurējos riteņus (līdzīgi kā BMW i8), un vēl divi elektromotori darbina priekšējo tiltu – pa vienam katram ritenim. Kopējā sistēmas jauda ir 1063 zirgspēki, un motora apgriezieni sasniedz 11 000 apgr./min. Tātad sajūta un skaņa būs kā īstā Formula 1 dzinējā, tikai ar visu riteņu piedziņu un pilnībā elektrisko režīmu. Lai gan pēdējais var nobraukt tikai 11 kilometrus, pateicoties mazajam 8,4 kWh akumulatoram.

Mercedes AMG One 2 of 4 830x623

Saskaņā ar AMG sniegto informāciju šis jaunais hibrīda superauto 62 km/h sasniegs 2,9 sekundēs, no 0 līdz 124 km/h paātrināsies 7,0 sekundēs un sasniegs maksimālo ātrumu 219 km/h. Visi šie rādītāji ir iespaidīgi, taču tie nav pat tik labi kā dažu parastu, daudz lētāku superauto gadījumā. Tomēr AMG ir vistuvāk F1 automobilim uz ceļiem, kādu vien var dabūt.

Šasija, tāpat kā virsbūve, ir pilnībā izgatavota no oglekļa, un automašīnai ir atkailināts salons ar fiksētām sēdekļu pamatnēm un oglekļa šķiedru visur. Pārsteidzoši, ka tas joprojām sver 3737 kg, kas ir vairāk, nekā es gaidīju, ka svērs auto ar 1,6 litru motoru, kas gandrīz pilnībā izgatavots no oglekļa. Domāju, ka tas ir tas, ko dara četri elektromotori un akumulatoru komplekts.

Tiks uzbūvēti tikai 275 Mercedes-AMG Ones, kas visi maksās 3 miljonus ASV dolāru un jau ir nopirkti un apmaksāti. Tāpēc BMW atrunas, ka no elektrotīkla uzlādējams hibrīda superauto netiks pārdots, ir klaji nepatiesas. Tam vienkārši jābūt pietiekami iekārojamam. AMG One maksā vairāk nekā Bugatti Chiron, un 275 cilvēki to nopirka, pat nebraucot ar to.

BMW bija ideāls – burtiski ideāls – automobilis, lai demonstrētu savas labākās veiktspējas tehnoloģijas, proti, Vision M NEXT. Tas varēja būt pirmais M automobilis, kas izgatavots no zemes, ar plug-in hibrīddzinēju, kas atrisinātu visas i8 problēmas, ar krāšņu M1 iedvesmotu stilu un visu labāko elektrificēto tehnoloģiju, ko BMW varēja piedāvāt. Fani to būtu sajūsminājušies, kolekcionāri būtu izpirkuši, visticamāk, ierobežoto skaitu vēl pirms oficiālās pārdošanas, un BMW atkal būtu nonācis virsrakstos kā pārsteidzošu mašīnu ražotājs. Tā vietā mēs saņēmām gandrīz trīs tonnas smagu SUV ar seju, kuru nevarētu iemīlēt pat tā māte. AMG vismaz ražo foršu superauto…

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru