Mercedes-Benz EQE – gaidāmais BMW i5 konkurents

Pašreizējās paaudzes BMW 5. sērijas BMW ir ceļā uz izlaišanu. Tagad, kad tas ir pārveidots, atlikuši vēl gads vai divi līdz tā dzīves cikla beigām, un līdz ar nākamo paaudzi būs pieejams pilnībā elektrisks modelis. Šim gaidāmajam elektriskajam modelim, BMW i5, debijas brīdī tirgū jau būs viens nopietns konkurents – Mercedes-Benz EQE.

Mercedes jaunākais elektriskais sedans ir diezgan pašsaprotams. Tā kā tas ir “EQ” automobilis, tas ir pilnībā elektrisks Mercedes. “E” vārda beigās norāda, ka tas ir E-Class tipa automobilis. Tas nozīmē, ka EQE ir pilnībā elektrisks sedans, kura izmērs un cena ir līdzīga E klases sedanam. Tas padara to par dabisku konkurentu topošajam BMW i5, jo 5. sērijas un E klases automobiļi ir viens otra galvenie konkurenti.

Mercedes Benz EQE 350 4 no 4 830x553

Parasti Mercedes E klases modeļi ir greznāki nekā BMW 5. sērijas modeļi, kas vairāk orientējas uz sportisku luksusu. Tas pats attiecas arī uz Mercedes-Benz EQE, jo tā ārkārtīgi greznais interjers ir gandrīz tieši pārņemts no neticami glītā Mercedes-Benz EQS. Iekštelpās ir izmantota tāda pati mežonīga tehnika kā EQS ar milzīgu hiperscreen informācijas un izklaides sistēmu, kas padara to daudz premium klases un interesantāka izskata nekā jebkas, ko pēdējos gados ir piedāvājis BMW.

Mercedes-Benz EQE, visticamāk, būs arī nelielas priekšrocības šasijas ziņā. Tā ir būvēta uz īpaši pielāgotas platformas, kas no pašiem pamatiem izstrādāta elektromobiļiem, līdzīgi kā EQS. Lai gan tas ir tikai dažus centimetrus garāks par i4, tam ir diezgan daudz papildu vietas aizmugurē, pateicoties elektromobiļa arhitektūrai. Savukārt i5 tiks būvēts uz tādas pašas elastīgas arhitektūras kā 5. sērijas sedans, kas paredzēta gan iekšdedzes, gan elektrifikācijas vajadzībām.

Mercedes Benz EQE 350 1 no 4 830x467

Tāpat kā visiem premium klases modeļiem, arī EQE būs vairāki dažādi varianti, taču pirmais tiks piedāvāts EQE 350. Tas ir aprīkots ar vienu aizmugurē uzstādītu elektromotoru, kas attīsta 288 ZS un 391 ZS. Tā 90,6 kWh akumulatoru komplekts nodrošina arī 300 jūdžu nobraukumu, kas ir līdzvērtīgs BMW iX un, iespējams, gaidāmajam i5.

Abiem automobiļiem būs atšķirīgi veidi, kā konkurēt vienā segmentā, tāpēc būs interesanti redzēt, kā abiem automobiļiem veiksies, kad tie būs pieejami tirgū. To mēs redzēsim pavisam drīz.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru