Mercedes un VW Group piekrīt 2035. gada iekšdedzes dzinēju aizliegumam ES

Eiropas Komisijas priekšlikums 2035. gadā aizliegt pārdot jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem gūst arvien lielāku atsaucību, jo Eiropas Savienības likumdevēji šonedēļ ir pauduši savu atbalstu. Dabiski, ka automobiļu ražotāji ir snieguši atbildes, un Volkswagen Group un Mercedes-Benz ir vieni no pirmajiem. Nav gluži pārsteidzoši, ka abi Vācijas uzņēmumi atbalsta šo plānu, kas vēl nav pārveidots likumā, taču tas varētu notikt.

VW pārstāvis raksturoja ICE izslēgšanas datumu nākamās desmitgades vidū kā “ambiciozu, bet sasniedzamu mērķi”, norādot, ka pāreja uz pilnībā elektriskajiem transportlīdzekļiem ir “neatgriezeniska”. Iespējamā ar benzīnu un dīzeļdegvielu darbināmu transportlīdzekļu izmantošanas pārtraukšana līdz 2035. gadam tiek uzskatīta par “vienīgo ekoloģiski, tehnoloģiski un ekonomiski saprātīgo veidu, kā pēc iespējas ātrāk aizstāt iekšdedzes dzinējus”.

2022 Porsche Taycan GTS Sedan 15 830x467

2022 Porsche Taycan GTS Sedans

Saskaņā ar uzņēmuma ārējo attiecību vadītāja Ekarta fon Klēdena (Eckart von Klaeden) paziņojumu VW viedokli atbalstīja arī BMW sāncensis Mercedes. Sarunā ar Vācijas Preses aģentūru (DPA) šonedēļ viņš sacīja, ka šis arvien ticamākais “lēmums uzliek pienākumu politikas veidotājiem nodrošināt nepieciešamo infrastruktūru”.

Protams, līdz 2035. gadam vēl tāls ceļš ejams. Tomēr lielākā daļa Eiropā strādājošo autoražotāju ir paziņojuši par plāniem pārtraukt ar ICE darbināmu transportlīdzekļu pārdošanu jau krietni pirms ierosinātā aizlieguma stāšanās spēkā. Viss Stellantis konglomerāts līdz desmitgades beigām pārtrauks ar fosilo degvielu darbināmu vieglo automobiļu piegādi. To pašu darīs Volvo, Ford un Renault, un to pašu var teikt arī par MINI un Rolls-Royce.

Galvenais BMW zīmols ir atturējies no šāda solījuma, un augsta ranga amatpersonas apgalvo, ka ir pāragri noteikt ICE darbības beigu datumu. Tikmēr M nodaļa ir apsolījusi saglabāt pārdošanā rindu sešcilindru un V8 dzinējus vismaz līdz 2030. gadam. Tomēr gaidāmais M2 G87 būs pēdējais veiktspējas automobilis, kas atteiksies no elektrifikācijas, jo visi nākamie modeļi būs hibrīdi un elektromobiļi.

Avots: Automotive News Europe

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru