Mēs runājām ar Kiro de Sjēnu par viņa rekorda labošanu kalnā ar BMW i4 M50

Knysna Simola Hillclimb sacensības notiek jau aptuveni 12 gadus, un tās ir kļuvušas par fanu iecienītu autosporta pasākumu Dienvidāfrikā. BMW ir sena un bagāta autosporta vēsture Dienvidāfrikā, un tas nolēma kalnu kalnā piedalīties ar i4 M50, kas ir divtik aizraujoši, jo i4 M50, ar kuru BMW piedalījās šajā pasākumā, bija un joprojām ir vienīgais šajā valstī. BMW piegādāja i4 uz Dienvidāfriku speciāli šim pasākumam, un tas ir viens no iemesliem, kāpēc Dienvidāfrikas žurnālists Ciro de Siena bija tik sajūsmināts, ka tieši viņš sēdīsies pie stūres.

“Kad BMW man pajautāja, vai es gribētu sacensties ar elektromobili kalnā, es izmantoju šo iespēju. Viņi atveda BMW i4 M50 no Eiropas, un pašlaik tas ir vienīgais Dienvidāfrikā, lai gan vēl šogad tie nonāks izstāžu zālēs,” pastāstīja de Siena.

BMW i4 M50 Ciro de Siena Hill Climb 5 of 5 830x553

Foto: Ashley Gardiner/Ten28

“Es ātri sapratos ar mašīnu un katru reizi, kad izbraucu, uzrādīju ātrāku laiku. Kalns noteikti ir labāk piemērots AWD mašīnām, un BMW izrādījās lieliski sabalansēts, ar nelielu pārspīlējumu, kas ir iestrādāts šasijā, un bez nepietiekama pārspīlējuma, kas man patīk. Tā kā BMW ir elektrisks BMW, tā sajūta ir ļoti līdzīga visiem pārējiem veiktspējas BMW, ko esmu braucis vairāku gadu laikā, un tas man šķiet ļoti iespaidīgi. Man pieder E39 M5, un šajā jaunajā i4 patiešām jūtams vecāko BMW gars.”

Tas pats E39 M5 tika izmantots gandrīz 500 km garajā pārgājienā atpakaļ uz Keiptaunu pēc pasākuma. Tas nav slikts veids, kā pavadīt pāris dienas.

Taču nedēļas nogalē galvenais notikums bija BMW i4 M50 un Knysna Simola Hillclimb sacensības. De Siena ne tikai piedalījās sacensībās, bet arī laboja elektromobiļu rekordu šajā kalnu kalnu pārvarēšanas sacensībās. Laiks, kas bija jāpārspēj 1,9 km kalnu kalnā, bija 49,588, un de Siena kvalifikācijā uzrādīja 49,505, pierādot, ka viņš to var izdarīt. Tomēr rekords bija jākonkurē savas klases finālā vai labāko desmitniekā. Viņš paveica abus šos uzdevumus.

BMW i4 M50 Ciro de Siena Hill Climb 2 of 5 830x467

Viņa kvalifikācijas laiks ļāva viņam piedalīties gan savas klases finālā, gan arī labāko desmitniekā Road un Supercar klasē. Savas klases finālā de Siena uzrādīja rezultātu 49,307, oficiāli labojot rekordu. “Es biju emocionāls, kad sapratu, ka esmu to izdarījis,” viņš teica.

“Es biju uzstādījis jaunu rekordu, un vēl svarīgāk, ka automašīna bija vesels! Simola kalnu kalns ir nepiedodams, viena kļūda, un tur nav nobraucienu, gadu gaitā ir bijuši vairāki lieli negadījumi, un es negribēju ar to palikt atmiņā.”

Taču viņš vēl nebija pabeidzis darbu, tāpat kā i4 M50. Viņam bija jāizvēlas: vai doties mājās ar vienu jaunu rekordu un augstu paceltu galvu, vai riskēt ar vēl vienu braucienu, lai mēģinātu iekļūt labāko desmitniekā kopvērtējumā.

“Tuvojoties starta līnijai, es nodomāju, velns, ka esmu iekļuvis šaušanā. Braucam.”

Čiro de Sjēna ir auto žurnālists jau 18 gadus, tāpēc viņš zina, kā rīkoties ar automašīnu ātrumā. Tomēr viņš joprojām nav profesionāls sacīkšu braucējs, un kalnā kāpuma sacensības var viegli kļūt liktenīgas. Un tomēr viņš atgriezās uz trases un atdeva visu sevi autosporta slavas labā.

“Es atgriezos savā boksā garāžā, un operators man pateica manu laiku: 49.231. Biju braucis vēl ātrāk, apsteidzot McLaren MP4-12C.”

Taču tas vēl nav viss. Tā kā vēl viens braucējs tika diskvalificēts, de Siena ar BMW i4 M50 ieņēma astoto vietu kopvērtējumā, kas ir diezgan neticami, ņemot vērā to, kādus automobiļus viņš apsteidza: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Porsche 911 GT3 un pat pāris Shelby Mustangus. Un to visu viņš paveica ar kailām detaļām, izstāžu zālē gatavu BMW i4 M50.

Protams, rekordus ir paredzēts lauzt, un kāds, visticamāk, pārspēs viņa rekordu ar vēl ātrāku EV. Tomēr 12 mēnešu laikā nebūs vēl viena Knysna Simola Hillclimb, tāpēc de Sienas rekords – un BMW rekords – saglabāsies vismaz gadu.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru