No Z4 sDrive pārņemta Toyota Supra sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba

Entuziasti bija sajūsmā, kad Toyota šonedēļ prezentēja 2023. gada Supra ar manuālo pārnesumkārbu. Preses relīzē bija liels uzsvars uz to, ka “do-it-yourself” pārnesumkārba ir japāņu sporta kupejām pielāgots jaunievedums. Trīs pedāļi ir pieejami tikai versijai ar iekšdedzes sešcilindru dzinēju, kas aprīkota ar BMW cienījamo B58 dzinēju. Labi, bet cik jauna vispār ir šī 6MT? Izrādās, ka tas vismaz kādā veidā jau ir bijis pazīstams.

Sazinoties ar The Drive , Toyota pārstāvis atklāja dažas pikantas detaļas par sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu: “Pārnesumkārbā izmantotās detaļas nāk no ZF ražoto manuālo pārnesumkārbu kombinācijas, taču detaļu kombinācija ir ekskluzīva tikai GR Supra.” Lai ilustrētu, ka pārnesumkārba ir piedzīvojusi dažas izmaiņas, tai, kas atrodas RWD sporta kupejas iekšpusē, ir jauns, bet pazīstams kods: “GS6L50TZ”.

Supra 3.0 iegūst manuālo vadību. Vai Z4 M40i sekos šim piemēram?

Kāpēc pazīstami? Tāpēc, ka ZF sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, ko izmanto Z4 sDrive ar četru cilindru dzinēju, saucas GS6L40LZ. Pāreja no “4” uz “5” atspoguļo “tipa” un pārnesumu maiņu. Ja jums ir jautājums, “GS6” apzīmē 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu, bet “Z” ir atvasināts no pārnesumkārbas ražotāja ZF.

Trīspedāļu Supra modelim Toyota inženieri izstrādāja lielāka diametra sajūgu ar spēcīgāku diafragmas atsperi. Šie uzlabojumi bija nepieciešami, lai 6MT varētu tikt galā ar B58 368 mārciņu pēdu (500 ņūtonmetru) lielu griezes momentu. Salīdzinājumam: Z4 ar B48 dzinēju četru sviru motoram ir 236 jūdzes (320 Nm) sDrive20i un 295 jūdzes (400 Nm) sDrive30i motorā.

Es zinu, ko daži no jums tagad droši vien domā – kāpēc BMW nepiedāvā Z4 M40i arī ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu? Uz šo jautājumu var atbildēt tikai pats uzņēmums. Atjauninājumi rodsterim ar mīksto jumtu kopumā ir bijuši reti un reti. Patiesībā pastāv satraucošas baumas, ka Austrijā ražotais kabriolets tiks pakāpeniski izņemts no aprites 2025. gadā, un nav plānots to aizstāt.

Avots: The Drive

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru