OFICIĀLI: no 2035. gada Eiropas Savienībā tiks aizliegta jaunu fosilā kurināmā automobiļu pārdošana

Tas jau kādu laiku bija uzrakstīts uz sienas, un tagad ir pieņemts galīgais lēmums. Pēc plašām sarunām Luksemburgā, kas ilga vairāk nekā 16 stundas, Eiropas Savienības vides ministri vienojās par būtisku likumdošanas mērķi, kas ir daļa no tiesību aktu kopuma “Fit for 55”, lai panāktu oglekļa neitralitāti. No 2035. gada visās 27 ES valstīs tiks aizliegts pārdot jaunus automobiļus ar benzīna un dīzeļdzinējiem.

Jāprecizē, ka tiesību aktos ir paredzēts, ka no nākamās desmitgades vidus būs jāpārdod automobiļi bez emisijām, kas tehniski nozīmē, ka iekšdedzes dzinējs, kas darbojas ar ūdeņradi vai sintētisko degvielu, netiks aizliegts. Šeit ir izvilkums no šodien publicētā paziņojuma presei: “Padome arī vienojās līdz 2035. gadam ieviest 100 O2 emisiju samazināšanas mērķi attiecībā uz jauniem vieglajiem automobiļiem un mikroautobusiem.”

2022 bmw m3 m performance parts 16 830x553

Vēl ir pāragri spriest, vai līdz tam laikam būs pietiekami attīstījušās tehnoloģijas, kas saistītas ar ūdeņraža DIA un/vai sintētiskajām degvielām. Tas pats attiecas uz degvielas uzpildes infrastruktūru, jo lielākā daļa centienu tiek veltīti ar akumulatoriem darbināmiem elektriskajiem transportlīdzekļiem. Tikai daži autoražotāji, piemēram, Toyota un Porsche, cenšas glābt ICE, jo lielākā daļa no tiem ir pievērsušies elektromobiļiem.

Eiropas Parlaments vēlas iet vēl tālāk, aizliedzot lietotu benzīna un dīzeļdegvielas automobiļu tirdzniecību. Tomēr lēmums par to vēl nav pieņemts, jo notiks turpmākas sarunas. Taču mēs droši zinām, ka 2034. gada 31. decembris būs pēdējā diena, kad Eiropas Savienībā varēs iegādāties jaunu transportlīdzekli ar ICE.

Tikmēr cits svarīgs šodien pieņemtais lēmums attiecas uz CO2 emisiju samazināšanu par 55 vai jauniem vieglajiem automobiļiem un 50 vai jauniem mikroautobusiem līdz 2030. gadam. Euro 7 standarti, kas tiks ieviesti tuvākajos gados, ievērojami veicinās šā mērķa sasniegšanu. Tomēr daudzi autoražotāji ir brīdinājuši, ka tiem būs ievērojami jāpalielina cenas, jo Euro 7 prasībām atbilstošu dzinēju konstruēšana būs dārgs pasākums.

Avots: Eiropas Savienības konsīlijs

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru