Patents atklāj BMW jūgam līdzīgu stūres ratu

Tesla, neraugoties uz vairākām klaji sliktām idejām, visticamāk, ir ietekmīgākais elektrisko automobiļu ražotājs tirgū. Jāatzīst, ka Tesla akumulatoru pārvaldība, spēka piedziņas sistēmas efektivitāte un uzlādes tīkls joprojām ir labākie nozarē un ir cienīgi citu zīmolu atdarināšanas priekšmeti. Tomēr BMW, šķiet, aplūkojis Tesla stūres jūga konstrukciju savam stūres mehānismam un piedāvājis savu risinājumu.

Car Buzz atklāja dažus jaunus patentu pieteikumus, kuros parādīta BMW ideja par stūres jūgu. Kāds ir ieguvums no stūres jūga pievienošanas un kāpēc BMW vispār domāja to pievienot? Saskaņā ar patentu dokumentiem šim stūres jūgam ir “stūres roktura” “leņķveida satveršanas elementi” (tātad to pat nesauc par stūres ratu), un šķiet, ka leņķveida satveršanas elementiem ir divi šarnīra punkti, kas ļauj tiem kustēties, kad “stūres rokturis” griežas. Šķiet arī, ka visa šāda sarežģīta stūres bloka jēga ir papildu vieta pasažieriem.

bmw ix tesla model x 02 830x830 Tesla attēls Ar Tesla, Inc. atļauju.

Saskaņā ar patentiem “papildu vietu uzstādīšanai var iegūt ar stūres roktura palīdzību”. Tādējādi, padarot stūres ratu par jūgu, tiek iegūta lielāka vieta ceļgaliem autonomās braukšanas laikā, kad autovadītājs var vairāk atpūsties. Taču stūres jūgs vienmēr ir sarežģīts risinājums. Protams, tos izmanto lidmašīnās, jo stūram nav jāgriežas par 180-360 grādiem. Tāpēc tam nav vajadzīga augšējā vai apakšējā daļa. Automašīnā autovadītājam katrā braucienā stūre jāgriežas vairāk nekā 180 grādu leņķī neskaitāmas reizes. Tas ir burtiski iemesls, kāpēc tas ir stūres rats. Tam ir jāgriežas. Riteņi griežas. Stieņi to nedara. Piemērot lidmašīnas tipa stūres jūgu automobilim būtu tas pats, kas mēģināt ar āmuru un kaltu rakstīt uz papīra lapas – nepareizs instruments šim darbam.

Turklāt, cik daudz vietas ceļgaliem tas patiešām palielina – dažus centimetrus? Vai šie daži centimetri ir tā vērti, lai būtu ievērojami sarežģītāka un bīstamāka automašīnas vadības metode? Kādēļ likt vadītājam no jauna mācīties vadīt savu automobili tikai tāpēc, lai iegūtu dažus centimetrus vairāk vertikālas vietas ceļgaliem? Vai viņi no vadītāja sēdvietas vingrinās, kamēr automašīna brauc pati? Vai šie daži centimetri patiešām ir nepieciešami, pat ja autonomija kļūs efektīvāka?

BMW iX3 LCI vs Tesla Model Y 1 of 4 830x830 Tesla attēls Ar Tesla, Inc. atļauju.

Nepatīkami ir tas, ka autoražotājiem jau ir risinājums, kā autonomajiem transportlīdzekļiem piešķirt vairāk vietas salonā, – pārvietojams stūres rats. Cik daudz konceptauto mēs esam redzējuši ar stūres riteņiem, kas vai nu ievelkas atpakaļ instrumentu panelī, vai arī pilnībā nolokās? Tas ne tikai ir iespējams, bet arī diezgan vienkārši, jo īpaši tagad, kad stūres vadāmā ierīce ir kļuvusi par izplatītāku tehnoloģiju.

Pretarguments tam būtu, cik ātri stūres rats varētu atgriezties savā pozīcijā, ja vadītājam būtu nepieciešams pārņemt vadību? Tomēr stūres ratam nevajadzētu pat mazliet mainīties, kamēr autonoma braukšana nebūs pietiekami spējīga, lai jebkurā brīdī nebūtu nepieciešama tūlītēja vadītāja iejaukšanās. Kamēr tas nav noticis, stūres riteņiem ir jāpaliek stūres riteņiem. Stūres ir paredzētas lidmašīnām, atstājiet tās tur.

[Augšējā attēlā redzams Fanatec Yoke tipa stūres mehānisms]

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru