BMW XM uzfilmēts kā viens no lielākajiem automobiļiem, kas apbraucis Nirburgringas trasi

Sacīkšu trasēs parasti brauc viegli un mazi sporta automobiļi, taču BMW XM nav ne viens, ne otrs. Elektrificētajam mastodonta modelim, plug-in hibrīda SUV ir jābūt vienam no smagākajiem prototipiem, kāds jebkad ir apbraucis Nirburgringas trasi. Neskatoties uz to, ka pagājušajā gadā tika parādīts kā gandrīz sērijveida koncepts, pirmais speciāli M zīmolam paredzētais automobilis pēdējo desmitgažu laikā joprojām ir stingri maskēts.

Neviens pasaulē pieejamais kamuflējums nevar noslēpt tā iespaidīgo izmēru, jo XM izskatās absolūti milzīgs. Tā vietā, lai atzīmētu M 50 gadu jubileju ar Vision M Next koncepta turpinājumu, BMW ir izvēlējies SUV ceļu. Kā liecina konceptauto XM priekšvēstnesis, tas neizskatīsies kā neviens cits X modelis pirms tam. Ar pārlieku stūrainu stilu, sadalītiem priekšējiem lukturiem un sakārtotiem izplūdes uzgaļiem XM izceļas no Bavārijas SUV automobiļu klāsta.

Tas patiešām izskatās diezgan ātrs, jo, līdzīgi kā X5 M un X6 M Competition modeļi, mēģina nepakļauties fizikas likumiem. Ar 750 zirgspēkiem XM vajadzētu būt vēl ātrāks par šiem augstas veiktspējas SUV. Tas, ka jau no pirmās dienas tas ir M automobilis, nevis esoša modeļa karstā versija, nozīmē, ka tam ir jāaizpilda lielas prasības. Īpaši tāpēc, ka šis sportiskais luksusa klases automobilis seko ikoniskajam M1.

XM, visticamāk, būs BMW pēdējais V8 dzinējs

Skaņu nodrošina BMW nesen ieviestais S68 – vieglais hibrīda 4,4 litru divu turbomotoru 4,4 litru dzinējs, kas tika laists klajā ar X7 facelift versiju. Ja koncepts kaut ko liecina, tas darbosies kopā ar elektromotoru, lai atraisītu kopējo griezes momentu 737 mārciņu pēdu (1000 ņūtonmetru). Milzīgā jauda daļēji kompensēs lielo masu, taču neceriet uz M2 līmeņa braukšanas dinamiku.

BMW nav izpaudis informāciju par akumulatora komplekta lielumu, norādot tikai to, ka XM nobrauks aptuveni 30 jūdzes (EPA), neizdzerot benzīnu. Pie klusā M automobiļa būs nepieciešams laiks, lai pierastu, un ir pašsaprotami, ka tam sekos vēl daudzi citi. Patiesībā nākamās paaudzes M5 jau ir pamanīts kā PHEV.

Kad Spartanburgā būvētais XM ieradīsies šī gada beigās, tas maksās diezgan dārgi. Loģika saka, ka tas būs ievērojami dārgāks par 2023. gada X7 M60i, kas pieejams no 103 100 ASV dolāriem. Pēc i8 izlaišanas tas viegli kļūs par dārgāko BMW, iespējams, pārspējot arī ALPINA XB7.

Avots: CarSpyMedia / YouTube

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru