2023. gada BMW 5. sērijas un i5 elektromobiļa testēšana Nirburgringā

Svarīgākais BMW jaunums 2023. gadā ir astotās paaudzes 5. sērijas modelis. Biznesa sedanam gaidāms ne tikai vizuāls, bet arī tehnoloģisks atsvaidzinājums. Pirmo reizi vēsturē biznesa sedanam tiks piedāvāta pilnībā elektriska piedziņa, tādējādi pievienojot vēl vienu akmeni uz elektrifikācijas ceļa Minhenē. G60 BMW 5. sērijas BMW nupat tika pamanīts Nirburgringā parasto testu ciklu laikā. Iekšdedzes 5. sērijas automobilim pievienojās BMW i5, kas devās uz pasaules sarežģītāko trasi.

Pirmā 5. sērijas elektriskā versija

Tāpat kā BMW i4, arī BMW i5 būs standarta 5. sērijas automobiļa elektrificēta versija, tāpēc tas izskatās salīdzinoši tradicionāli. Lielākoties tas izskatās kā parasts 5. sērijas auto, un tas ir labi. G60 BMW 5. sērijas BMW būs neuzkrītošs, izskatīgs automobilis ar klasisku BMW dizainu, un tas nozīmē, ka BMW i5 nebūs citāds. No tehniskā viedokļa BMW izmantos to pašu formulu, kas izmantota 3. sērijas / i3 un 7. sērijas / i7 modeļiem, izmantojot CLAR platformu kā bāzi i5 elektrificētajai platformai.

i5 vēl ir agrīnā testēšanas stadijā, ņemot vērā, ka tam nav galīgo priekšējo un aizmugurējo lukturu. Šīs vecmodīgās spuldzītes pagrieziena signāliem noteikti ir provizoriska uzstādīšana, ko mēs neredzēsim galīgajā sērijveida automobilī. Maskēšanās nevar noslēpt to, kas, šķiet, ir asāks ārējais dizains un (par laimi) regulāra izmēra nieru režģis. Tomēr interesantāks ir salons. G60 5. sērijas 5. sērijas automobilim ir jauns stūres rats, centrālā konsole un digitālo mērinstrumentu ekrāns. Pēdējie divi ir tādi paši, kādus jūs atradīsiet jebkurā jaunā BMW: X7 LCI, 7. sērijā, i7, iX un i4. Interesanti, ka BMW ir saglabājis plakano apakšdaļu dizainu, ko tas ieviesa tikai nesen.

2023. gada BMW 5. sērijas G60/G61 paaudzes modeļu ražošana sāksies 2023. gada jūlijā. Vispirms tiks piedāvāts sedans, bet gadu vēlāk – Touring modeļi. Kā gaidīts, jaunā 5. sērija lielā mērā balstīsies uz elektrificētiem modeļiem. BMW ieviesīs virkni BEV pilnībā elektrisku variantu kopā ar visplašāko plug-in hibrīddzinēju klāstu.

Visticamāk, tiks piedāvāta i5 Touring versija

Saskaņā ar avotiem BMW sākotnēji laidīs klajā šādus 5. sērijas BEV modeļus: BMW i5 eDrive40, BMW i5 xDrive40 un BMW i5 M50. Kā jau pamanījāt, BMW saglabājis i4 modeļa nosaukumus, un tiem būs tāds pats piedziņas agregāts un akumulatori. BMW i5 izmanto BMW 5. paaudzes eDrive. Modeļa i4 eDrive40 gadījumā tas ir 250 kW elektriskais sinhronais motors, tāpēc mēs sagaidām līdzīgu jaudu arī i5 eDrive40.

Sākumlīmeņa 4. sērijas Gran Coupe elektriskajam modelim nav xDrive, taču avoti ziņo, ka BMW i5 patiešām tiks piedāvāts kā i5 xDrive40 ar diviem motoriem, kas sadalīti pa abām asīm. Tāpēc BMW i5 xDrive40 varētu būt lielāka jauda nekā bāzes modelim. BMW i5 M50 gandrīz noteikti būs divi elektromotori ar kopējo sistēmas jaudu virs 400 kW. Tomēr, neskaitot elektrisko spēka piedziņu, BMW i5, visticamāk, būs 5. sērijas parasts modelis.

Kā ziņo avoti, bavāri ir patiesi ieinteresēti laist tirgū BMW i5 Touring. Protams, pilnībā elektriskajam i5 Touring būtu līdzīga elektriskajam sedanam pieejamā piedziņa. Mums nav konkrētu modeļu nosaukumu vai specifikāciju, taču mēs liktu likmes uz vismaz vienu i5 Touring ar pilnpiedziņu.

[Top Image provided by instagram.com/wilcoblok]

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru