Vācija, BMW dzimtene, atbalsta 2035. gada ES iekšdedzes dzinēju aizliegumu

BMW ir skaidri norādījis, ka tuvākajā nākotnē neatteiksies no iekšdedzes dzinējiem. Patiesībā 7. sērijas G70, kas debitēs nākamajā mēnesī, būs jauna ICE – gan benzīna, gan dīzeļdzinēju – grupa. Šie tīrāki un efektīvāki dzinēji jau ir izstrādāti, lai atbilstu Euro 7 prasībām, kas stāsies spēkā tikai šīs desmitgades beigās.

Tajā pašā laikā BMW M ir apņēmies saglabāt rindu sešcilindru un V8 dzinējus vismaz līdz 2030. gadam. Tieši tad Rolls-Royce atvadīsies no iekšdedzes dzinēja, un MINI sekos šim piemēram desmitgades sākumā. Taču pamatmarka nav norādījusi termiņu, kad visi tās automobiļi pāries uz elektrisko piedziņu. Uzņēmuma izpilddirektors Olivers Zipss nesen teica, ka tik ātra tradicionālo dzinēju izmantošanas pārtraukšana kaitētu nozarei.

Tomēr BMW jau iepriekš minēja, ka ir gatavs pilnībā elektrisku modeļu klāstam jau 2030. gadā, ja daži tirgi nolems atteikties no vecā labā ICE. Eiropas Savienības priekšlikumā ir paredzēts aizliegums līdz 2035. gadam, taču dažas valstis vēlas to pārcelt uz vēlāku laiku. Piemēram, Beļģija un Nīderlande vēlas, lai aizlieguma beigu datums būtu 2030. gads.

BMW S58 engine 28 830x553

Briseles sanāksmē Eiropas Savienības vides ministri runāja par automobiļiem un to, kā ierobežot emisijas. Lai gan Vācijas ekonomika lielā mērā ir atkarīga no automobiļu rūpniecības, Štefija Lemke piekrīt priekšlikumam “visos tā punktos”. Iepriekš valdošā koalīcija bija minējusi oglekļa ziņā neitrālus automobiļus, nevis elektriskos automobiļus. Tas atstāja zināmu rīcības brīvību, jo daži autoražotāji, piemēram, Porsche, investē sintētiskajā degvielā iekšdedzes dzinējiem. Turklāt Toyota izstrādā ar ūdeņradi darbināmu iekšdedzes dzinēju.

Dzinēja aizliegums ir reāla iespēja

Sarunā ar žurnālistiem Lemke skaidri norādīja: “Tas nozīmē, ka no 2035. gada iekšdedzes dzinēji vieglajiem automobiļiem un piegādes furgoniem tiks pakāpeniski izņemti no aprites.” Tas ir pretrunā ar pagājušajā mēnesī satiksmes ministra Volkera Visinga (Volker Wissing) teikto: “Mēs vēlamies atļaut iekšdedzes dzinēju izmantošanu arī pēc 2035. gada”. Viņš atsaucās tikai uz iekšdedzes dzinējiem, kas darbojas ar sintētisko degvielu. Tālāk viņš minēja, ka “nākotnē mēs nevaram paļauties tikai uz elektrisko vai ūdeņraža mobilitāti”.

Audi nebūs problēmu ar iekšdedzes dzinēju aizliegumu, jo 2033. gadā tiks pārtraukta ICE pārdošana. Benzīna dzinēju automobiļi varētu būt pieejami arī pēc tam, bet tikai Ķīnā atkarībā no vietējā pieprasījuma. Savukārt Mercedes līdz 2030. gadam, “ja tirgus apstākļi to atļaus”, būs pilnībā elektriska.

Avots: Automotive News Europe

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru