Vai BMW E90 M3 sedans ir aizmirsts dārgakmens?

Šobrīd, kad lietotu sporta automobiļu vērtības ir patiesi absurdas, E92 M3 ir kļuvis populārāks nekā jebkad agrāk. Mēs redzam, ka E92 M3 tiek pārdoti par iespaidīgu summu tādās izsoļu vietnēs kā Bring-A-Trailer un Cars and Bids. Turklāt tam ir pamatots iemesls – tas izskatās fantastiski (manuprāt, tas ir visskaistākais M3), tam ir hidrauliska stūres iekārta un vienīgais dabiski apgrūtinātais V8, kāds jebkad uzstādīts M3. Tomēr patiesībā ir vēl viens tāds pats, bet potenciāli vēl labāks automobilis, kas, šķiet, nesaņem tik daudz mīlestības – E90 BMW M3 Sedans.

Man nav oficiālu pārdošanas rādītāju par E92 M3 kupeja un E90 M3 sedana pārdošanu (es varēju atrast pārdošanas rādītājus tikai par visu E9X sērijas M3 kopumā), taču, spriežot pēc izsoļu pārdošanas, interneta ierakstiem un sociālajiem medijiem, E92 ir acīmredzami populārāks automobilis. Šķiet, ka četru durvju versija ir mazliet aizmirsta, un tas ir žēl, jo tā patiesībā varētu būt labākā versija.

BMW E90 M3 Sedan 750x455

Es uzdrošinos ikvienam teikt, ka viņš gribētu G80 M3, nevis šo

Īsumā, E90 BMW M3 Sedans ir tieši tāds pats kā E92 M3 Kupeja, izņemot divas papildu durvis. Tam ir tas pats dzinējs; izcils 4,0 litru V8 ar dabisko izplūdes gāzi, kas dod 414 zirgspēkus un apgriezienus sasniedz virs 8000 apgr./min; tās pašas transmisijas iespējas; sešpakāpju manuālā vai septiņu pakāpju DCT; un tā pati šasijas/piekares konfigurācija. Tas nozīmē, ka braukšana ar to ir tikpat jautra un aizraujoša kā ar kupeju, tikai ar četrām durvīm un aizmugurējo sēdekli, kas ir vēl praktiskāks.

Tagad iedomāsimies, ka jūsu ikdienas autovadītājs ir E90 M3 Sedans. Jums būtu ģimenes sedans ar visu salīdzinoši modernā BMW greznību un tehnoloģijām, kurā aizmugurē var ievietot divus bērnu sēdeklīšus un bagāžniekā salikt visas viņu mantas. Un vēl tam būtu arī atmosfērisks V8, kas griežas virs 8000 apgr./min, rada troksni kā ar dinamītu darbināms motorzāģis un spēj tik labi veikt driftu pagriezienos, ka tas liktu pasmaidīt Krisam Harisam. Godīgi sakot, ko vairāk jūs varētu vēlēties no ikdienas autovadītāja?

Protams, tam ir savas problēmas. Tā stieņa gultņi iznīcinās dzinēju, ja tie netiks laikus nomainīti un modernizēti, un tam var būt daži elektroniskie traucēkļi, kas gadu gaitā kļūst kaitinoši. Tomēr tas ir tāds auto, kuru jūs pērkat, modernizējat stieņa gultņus un ar smaidu sejā risināt visas problēmas, kas rodas, jo ar to vienkārši ir tik labi braukt.

BMW E90 M3 images 4 750x500

Kopš tā laika abi M3 sedani ir bijuši lieliski automobiļi un fantastiski ikdienas autovadītāji. F80, kas sekoja tūlīt pēc E90, bija komfortablāks un ar labākām tehnoloģijām, bet tā S55 3,0 litru turbo motors, lai gan jaudīgāks, baudījuma ziņā nekad neatpalika no E90 V8. Un, lai gan jaunais G80 M3, iespējams, ir labāks autovadītāja auto, ar asāku stūrēšanu, spējīgāku šasiju un daudz lielāku ātrumu, tas ir briesmīgs izskats, tā stūres mehānisms ir pilnīgi nejūtīgs, un tas ir pārāk liels un augsto tehnoloģiju ziņā.

E90 BMW M3 atbilst šai ideālajai situācijai – tas ir pietiekami vecs, lai tam būtu BMW klasiskā stūres iekārta, tas izmanto skaistu brīvas elpas dzinēju un izskatās kā īstam BMW, taču vienlaikus ir pietiekami moderns, lai ar to varētu regulāri pārvietoties. Šie automobiļi tagad kļūst nedaudz vecāki un kļūst par kolekcionēšanas objektiem, bet tā tam nevajadzētu būt. E90 M3, iespējams, ir viens no labākajiem ikdienas braukšanai paredzētajiem sporta automobiļiem, kādus BMW jebkad ir radījis, un par to ir jārunā tikpat daudz kā par tā divdurvju brāli un māsu.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru