Vai elektrificētajā nākotnē būs vairāk BMW M3 automobiļu?

Tas beidzot ir klāt – automobilis, kuru tik daudzi BMW fani jau gadu desmitiem ir lūguši BMW radīt – BMW M3 Touring. Tas ir ilgi gaidīts, un tagad, kad tas ir šeit, tas nav vilšanās. Jāatzīst, ka šis M3 Touring vienmēr nēsā sārtu “G” uz tā pretīgajiem režģiem, taču pārējais ir – kā teica leģendārais Bils Haiders – lielisks. Jau tagad šī jaunā BMW M3 Touring uzņemšana ir diezgan lieliska, tāpēc rodas jautājums: vai BMW ražos vēl kādu?

Ja neskaita tipiskos komentārus par režģi (BMW ir izveidojis savu zobaino gultasvietu, tagad tam tajā jāguļ), fani un automobiļu entuziasti kopumā ir diezgan sajūsmā par ideju par 500 zirgspēku jaudīgu M3 universāli. Un viņiem vajadzētu būt, tā ir ne tikai neticami aizraujoša ideja, bet arī jaunums, jo vēsturē vēl nekad nav bijis M3 kombi. Šķiet, ka vienīgā reālā problēma (ja neskaita dizaina komentārus) ir tā, ka M3 Touring būs diezgan ierobežots. BMW ne tikai to pārdos mazākā skaitā nekā jebkuru citu M3/M4 modeli, bet arī to pārdos tikai Eiropas tirgū. Tātad BMW beidzot būvē M3 Touring, automašīnu, kuru BMW fani visā pasaulē ir lūguši, un tikai neliela daļa šo fanu to saņems. Lai cik foršs būtu šis automobilis, tas ir diezgan nožēlojami.

2023 bmw m3 touring chalk 110 830x553

Tomēr M3 tuneļa galā ir iespējama gaisma. Ņemot vērā šī M3 Touring silto uzņemšanu, ir ļoti iespējams, ka bavāri ir nolēmuši izgatavot vēl vienu modeli nākamās M3 paaudzes laikā. BMW izpilddirektori vienmēr saka vienu un to pašu, kad viņiem jautā, kāpēc automašīnas netiek būvētas vai kāpēc tās netiek pārdotas konkrētā tirgū: ka tirgū nav pietiekama pieprasījuma, lai attaisnotu šādu automašīnu. Tomēr attiecībā uz M3 Touring, manuprāt, var droši apgalvot, ka tirgus ir, vismaz pietiekams, lai attaisnotu otrās paaudzes izveidi.

Nākamās paaudzes BMW M3, visticamāk, būs pirmais pilnībā elektriskais M automobilis vēsturē. Iespējams, ka BWM M tā vietā nolems to pārveidot par plug-in hibrīddzinēju, taču, ņemot vērā to, ka tuvākajos gados tirgū parādīsies arvien vairāk pilnībā elektrisku veiktspējas automobiļu, tas, visticamāk, ir laika izšķiešana. Ja BMW to padarītu par plug-in hibrīdu, tam būtu vēl viens sešu gadu modeļu cikls, lai izmantotu jau novecojušu tehnoloģiju, kamēr konkurenti brauktu garām. Tāpēc, iespējams, ir saprātīgi būt nedaudz tālredzīgam un nākamās paaudzes M3 padarīt pilnībā elektrisku.

2023 bmw m3 touring chalk 98 830x553

Ja tas notiks un nākamās paaudzes M3 būs īsts elektromobilis, tad dažādu virsbūvju veidošana būs vēl vienkāršāka. Elektromobiļa iepakojuma papildu brīvība – bez iekšdedzes dzinēja automašīnas mehāniskiem elementiem – ļaus BMW dizaineriem nedaudz trakot ar stilu, un veidot universāļus būs gan vieglāk, gan jautrāk. Turklāt, pateicoties šim papildu iepakojuma bonusam, iedomājieties, kādu kravas un pasažieru telpu jūs varētu iegūt no īstas, no zemes uzbūvētas EV M3 Touring? Tas būtu vienkārši killer.

Protams, mēs nezinām, vai BMW domā par nākotnes M3 Touring. Pat ja vadītāji Minhenē par to domā, nav garantijas, ka šāds automobilis tiks izgatavots. Tomēr, spriežot pēc neticamās jaunā M3 Touring uzņemšanas, BMW būtu muļķīgi, ja vismaz nopietni par to neaizdomātos.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru