BMW 1M by G-Power ar V8 motoru un 600 ZS

G-POWER būvē BMW 1 M kupeju tā, kā tam jau sākotnēji vajadzēja izbraukt no rūpnīcas – 600 ZS un 330 km/h – pasaulē ātrākais BMW 1 M kupeja atkal nāk no G-POWER.

Pēc tam, kad G-POWER jau ir radījusi pasaulē ātrāko sedanu (M5 HURRICANE RR), pasaulē ātrāko auto ar sašķidrinātās gāzes dzinēju (M5 HURRICANE GS), pasaulē ātrāko kombi (M5 HURRICANE RS Touring), pasaulē ātrāko četrvietīgo kupeju (M6 HURRICANE RR) un pasaulē ātrāko BMW M3, G-POWER ar G1 V8 HURRICANE RS piedāvā jaunu ātrgaitas automobili.

Ar G1 V8 HURRICANE RS G-POWER sev dāvina agrīnu dzimšanas dienas dāvanu, lai sagaidītu nākamgad gaidāmo 30 gadu jubileju. Šim īpašajam notikumam G-POWER ir piepildījis savu sirdslietošanu, uzbūvējot manufaktūras automobili, kura pamatā ir 1 M Coupé, kā to vajadzēja piegādāt tieši no M-GmbH.

69960333e5 655x433

Jau no rūpnīcas BMW 1 M Coupé ir aprīkots ar priekšējo un aizmugurējo tiltu, kas raksturīgs tā “lielajam” brālim BMW M3. Vienīgais, kā pietrūkst, ir “tikai” pareizais motors un izsmalcinātā DCT pārnesumkārba, lai atbilstu G-POWER prasībām. Konsekventi G-POWER gāja soli tālāk par BMW un implantēja visu M3 V8 dzinēju, ieskaitot DCT pārnesumkārbu, kompaktajā 1 M Coupé virsbūvē. Taču tas vēl nav viss – papildus tam G-POWER uzstādīja īpaši šim īpašajam automobilim izstrādātu kompresora sistēmu, kas iekļaujas 1 M Coupé kompaktajā motora nodalījumā.

G1 V8 HURRICANE RS, tāpat kā bāzes automobiļa, ražošanas apjoms ir stingri ierobežots. Sākot ar nākamo gadu un līdz ar G-POWER jubileju, ne vairāk kā 30 klienti varēs baudīt automobili, kas garantē neviltotu braukšanas prieku. Lai īstenotu sapni par izcilu braukšanas mašīnu, G-POWER ir saskāries ar visiem izaicinājumiem. Pēc tam, kad BMW E46 skatuves pārstāvji bija sajūsmā par 550 ZS spēcīgo G-POWER M3 E46 ar integrētu 5,0 l M5 V10 dzinēju, kas, starp citu, ir vienīgais tirgū, šoreiz izvēle krita uz pašreizējā M3 V8 dzinēju mazajam 1 M Coupé. Protams, rūpnīcas jauda 420 ZS nav pietiekama, lai G1 V8 HURRICANE RS kļūtu par ātrāko savā klasē. Tā kā G-POWER ir vadošais BMW automobiļu pēcpārdošanas kompresoru sistēmu ražotājs, nav nekāds pārsteigums, ka G-POWER, lai palielinātu jaudu, paļāvās uz piespiedu indukciju un izstrādāja kompresoru sistēmu, kuras pamatā ir ASA augstākās klases kompresori.

326f097d4c 655x434

Rezultāts: 600 ZS un 580 Nm griezes moments, kas tiek sasniegts, izmantojot maigu, maigu uzlādi ar tikai 0,5 bāru (relatīvo) kompresiju. Jau no 3000 apgr./min M3 V8 motors ar kompresoru velk tāpat kā standarta M3 motors, apgriezienus palielinot divas reizes vairāk, bet pēc tam G1 V8 HURRICANE RS patiešām sāk izvingrināt muskuļus: no 5000 apgr./min līdz sarkanajai līnijai tas pastāvīgi nodrošina par aptuveni 40 % lielāku griezes momentu nekā rūpnīcas automobilim, un tas nodrošina paātrinājumu, kas šķiet kā vilkšana ar gumijas auklu. Šī jaudas eksplozijas pamatā ir G-POWER kompresora sistēmas sirds – jaunais T1-523 ASA centrbēdzes kompresors. Savai misijai ar M3 V8 dzinēju ASA T1-523 ir burtiski pielāgots, lai nodrošinātu milzu vajadzību pēc svaiga gaisa 4,0 litru V8 dzinējam, kas griežas līdz 8300 apgriezieniem minūtē. Taču ASA kompresors, kas pie dzinēja piestiprināts ar alumīnija augstas izturības stiprinājumu, nav vienīgais G-POWER kompresora sistēmas augsto tehnoloģiju komponents. Šīs kompresora sistēmas izstrādes laikā inženieri nav taupījuši līdzekļus vai pūles. Cita starpā viņi pat veica sarežģītu, datorizētu simulāciju, kas analizē gaisu novadošo dzinēja daļu stāvokli. Šo plašo pētījumu mērķis bija uzlabot G-POWER kompresora sistēmas efektivitāti līdz iespējami labākajiem rezultātiem. Rezultāts apliecina G-POWER taisnību. Pārspiediena uzpildes sistēma spēj samazināt motora īpatnējo degvielas patēriņu. Tas liecina, ka G-POWER rūpējas ne tikai par veiktspēju, bet arī par ierobežoto resursu, piemēram, degvielas, saprātīgu izmantošanu.

Vēl viens svarīgs G-POWER kompresora sistēmas komponents ir pilnībā no alumīnija atlieta gaisa kaste. Tajā, papildus plašajam sacīkšu gaisa filtram, atrodas arī ūdens cirkulācijas kompresijas dzesēšanas sistēma ar lielu ūdens-gaisa starpdzesētāju, kas izvietots transportlīdzekļa priekšpusē, nodrošinot optimālu kompresijas temperatūru visos apstākļos. G-POWER gaisa bloku papildina 8 vieglas, integrētas rezonanses indukcijas caurules, kas ir atbildīgas par perfekto gāzes pedāļa reakciju un optimālo kompresoru kompresoru kompresora V8 motora griezes momenta līkni. G-POWER veiktās motora modifikācijas papildina ar rokām veidota nerūsējošā tērauda izplūdes sistēma, kas ir īpaši izstrādāta, lai ietilptu zem 1 M Coupés kompaktās virsbūves un vienlaikus spētu ar minimālu pretspiedienu izturēt pārpildītā, augstspiediena V8 motora ārkārtīgi lielo plūsmas ātrumu.

Protams, ka šis milzīgais jaudas uzlabojums labvēlīgi ietekmē veiktspējas rādītājus. Sprints no vietas līdz 200 km/h tagad tiek veikts 12,7 sekundēs, un maksimālais ātrums tiek sasniegts vairāk nekā 330 km/h, padarot G1 V8 HURRICANE RS par ātrāko BMW 1. sērijas automobili pasaulē.

Acīmredzot maksimālais ātrums, kas pārsniedz 330 km/h, izvirza ekstrēmas prasības riepām, kas uzstādītas uz 20 collu G-POWER SILVERSTONE DIAMOND riteņiem. G-POWER tehnoloģiju partneris Michelin šim nolūkam nodrošināja augstas veiktspējas Pilot Super Sport riepas ar izmēriem 255/30 ZR 20 uz priekšējās ass un 295/25 ZR 20 uz aizmugurējās ass, tādējādi nodrošinot, ka G1 V8 HURRICANE RS vienmēr spēj demonstrēt savu brutālo jaudu uz ielas.

G-POWER šasijas pusē ir guvis lielu pieredzi, pateicoties daudzajiem pēdējo gadu laikā uzbūvētajiem ātrgaitas automobiļiem. No šīs zinātības un daudziem kopīgiem pasaules rekorda automobiļu izstrādes projektiem ir izveidojusies tehnoloģiskā partnerība starp G-POWER un Mov’it augstas veiktspējas bremžu sistēmu jomā un ar KW, kad runa ir par balstiekārtām.

Attiecīgi G-POWER CLUBSPORT balstiekārtas pakete ir izstrādāta ciešā sadarbībā ar KW un, pateicoties G-POWER iestatījumiem, ir pielāgota G1 V8 HURRICANE RS īpašajām vajadzībām. Tā optimizē tā braukšanas īpašības sacīkšu trasē, nezaudējot tā lietojamību kā ikdienas autovadītājam, un ietver spirālveida balstiekārtu, kas ir neatkarīgi regulējama gan kompresijas, gan atsitiena režīmā.

CLUBSPORT versija papildus regulējamiem amortizatoriem atšķiras arī ar atbalsta gultņiem, kas ļauj koriģēt izliekumu vai sānsveri atkarībā no individuālā mērķa. Protams, negatīvais paātrinājums ir arī G-POWER uzmanības centrā.

G-POWER bremžu sistēma ar sešiem attiecīgi četriem bremžu virzuļiem, kas varenajos līdz 396 mm diametra keramikas-karbona bremžu diskos. Augstas veiktspējas bremžu sistēma G1 V8 HURRICANE RS ir ekskluzīvi izstrādāta kopā ar Mov’it atbilstoši G-POWER specifikācijām, lai atbilstu G1 V8 HURRICANE RS veiktspējai un maksimālajam ātrumam.

Ar šo iestatījumu G-POWER bremžu sistēma vienmēr nodrošina maksimālu bremzēšanas spēku, un bremzēšanas punkts jebkurā gadījumā ir precīzs. Turklāt G-POWER keramikas bremžu sistēma samazina nesošo masu par 50%, salīdzinot ar sistēmu ar tērauda bremžu diskiem. Līdz ar to ievērojami uzlabojas pagriezienu veikšana līkumos un vadāmība uz ceļa.

Papildu svara samazināšanai ir pievienots no oglekļa šķiedras izgatavots motora pārsegs ar M3 dizainu, tostarp jaudas kupolu un ventilācijas atverēm. Aizmugurē vieglāka oglekļa šķiedras bagāžnieka lūpa ar aerodinamiski veidotu atplēšamo malu samazina pacēlumu.

G1 V8 HURRICANE RS ir ne tikai veiktspējas, bet arī individualitātes un ekskluzivitātes etalons. G1 V8 HURRICANE RS interjers, ko G-POWER ir apvilcis ar augstākās kvalitātes ādu un Alcantara, ir iespaidīgs apliecinājums tam, kas ir iespējams virs un ārpus “BMW Individual” aprīkojuma. G-POWER meistaru ar rokām veiktais rūpīgais darbs sniedzas daudz tālāk par vienkāršu praktiski katras virsmas polsterēšanu ar augstākās kvalitātes ādu un Alcantara. Atšķirībā no daudzām ādas darbnīcām G-POWER veltīja laiku, lai pārveidotu oriģinālos BMW sēdekļu spilvenus. Tikai pateicoties šai unikālajai tehnoloģijai, var panākt G-POWER radīto atšķirīgo izskatu apvienojumā ar optimālu komforta un sānu saķeres sintēzi.

G1 V8 HURRICANE RS kā pabeigts transportlīdzeklis ietver 20 collu riteņu disku komplektu, balstiekārtu, bremžu sistēmu kopā ar M3 V8 dzinēja uzstādīšanu, ieskaitot DCT pārnesumkārbu, nerūsējošā tērauda izplūdes sistēmu un kompresora sistēmu, lai palielinātu jaudu līdz 600 ZS, kā arī G-POWER pilnā ādas apdare līdz norādītajam līmenim.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru