Īpašnieka atsauksme: 2019 BMW i8 Coupe

Es zinu, ka jūs droši vien brīnāties, kā ir iespējams veikt ilgtermiņa izmēģinājuma braucienu ar automobili, kura ražošana vēl pavisam nesen pat netika uzsākta. Nu, apsēdieties ērtāk ar aukstu brūvīti – mūsu Eiropas draugiem tas ir alus – un ļaujiet man dalīties ar patiesu stāstu par kādu vīrieti un viņa BMW i8. Pārfrāzējot slaveno Betijas Deivisas frāzi no filmas “Viss par Ievu”: “Piesprādzējiet savas i elektriskās zilās drošības jostas. Brauciens būs grūts.”

Ļaujiet man sākt ar nelielu vēsturi. Pirmo reizi es iemīlējos BMW i8, kad 2011. gada Losandželosas autoizstādē ieraudzīju konceptauto. Jau no tā brīža, kad to ieraudzīju, es zināju, ka kādu dienu man tāds vienkārši ir jāiegūst. Pārejiet pāris gadus uz priekšu, kad 2013. gada septembrī Frankfurtes automobiļu izstādē tiks prezentēts sērijveida automobilis.

bmw i8 frankfurt0 auto show 13 750x496

Es nekavējoties sāku sazināties ar dīleriem Dienvidkalifornijā, lai noskaidrotu, kur es varētu tikt iekļauts gaidīšanas sarakstā, lai iegādātos šo automašīnu. Pēc tam, kad atradu dīleri, kas piekrita pārdot automašīnu par MSRP (daži tolaik norādīja par 50 000-100 000 dolāru vairāk), es iemaksāju depozītu un saņēmu šī dīlera pirmo piešķīrumu. Oficiālu pasūtījumu varēja veikt tikai 2014. gada jūlijā, un tobrīd šķita, ka auto tiks piegādāts aptuveni 2014. gada septembrī.

Tāpat kā daudzi citi i8 pircēji tajā laikā, es cītīgi sekoju līdzi automobiļa ražošanas un piegādes gaitai, izmantojot tīmekļa vietnes un zvanus uz BMW Ziemeļameriku (“Release Hold” kļuva par nepatīkamu terminu). 2014. gada septembrī, kad līdz automobiļa nonākšanai Kalifornijā bija atlikušas tikai pāris nedēļas, man gadījās komandējums uz Honkongu, kuram bija paredzēta viena nedēļa. Tad arī notika nelaime (man, nevis automašīnai)!

Dienu pēc ierašanās Honkongā man plīsa apendikuss. Sakarā ar komplikācijām es mēnesi pavadīju Honkongas slimnīcā. Kad iznācu no slimnīcas, biju fiziski un emocionāli sagrauts un jutos tā, it kā nebūtu spējīgs pieņemt jaunu automašīnu, lai cik aizraujoša tā arī nebūtu. Tāpēc diemžēl man nācās atcelt pasūtījumu un galu galā izvēlējos mierīgāku un praktiskāku izvēli – BMW 550i. Pēdējos trīsarpus gadus es izbaudīju 550i – laba jauda, ļoti grezns -, taču interese par i8 nekad nepazuda. Tomēr es zaudēju garšu ķīniešu ēdieniem.

Pagājušā gada beigās, kad 2018. gada aprīlī tuvojās mana 550i līzinga līguma beigas, es ar sajūsmu uzzināju par gaidāmo 2019. gada BMW i8 Coupe LCI un rodstera izlaidumu. Sakritības pēc abi automobiļi tika oficiāli atklāti, vēlreiz, Losandželosas autoizstādē 2017. gada decembrī, norādot, ka tie būs pieejami 2018. gada pavasarī. Toreiz nolēmu, ka ir pienācis laiks īstenot savu sapni, tāpēc, kad šā gada februārī tika atvērtas ASV dīleru pasūtījumu bankas, es ātri izdarīju pasūtījumu Crystal White Pearl Metallic ar Frozen Grey akcentu (un Tera World interjeru) kupejam. Tāpat kā pirms četriem gadiem, es sekoju līdzi automobiļa ražošanai un piegādei, katru dienu pārbaudot tā statusu tīmekļa vietnēs. Nesakiet to maniem bērniem vai sievai, bet es, iespējams, biju uzmanīgāks pret sava i8 progresu nekā pret abu bērnu 9 mēnešu grūtniecības periodu.

Un tā, pēc gandrīz 7 gadu gaidīšanas, 2018. gada 21. aprīļa vakarā, naktī pirms pasaules Zemes dienas, es beidzot pārņēmu savu sapņu auto! Cik piemērots laiks, lai saņemtu šo videi draudzīgo, citai pasaulei neraksturīgo automašīnu. Visu šo garo gaidīšanas gadu laikā es sekoju līdzi cilvēku pieredzei ar i8, regulāri pārbaudot bloga ierakstus par šo automobili. Es izlasīju, iespējams, gandrīz 100 publicēto atsauksmju par šo automašīnu presē. Es varētu atminēt visus “par” un “pret”, kas jebkad tika minēti par šo automašīnu. Un es piedalījos aptuveni pusducī testa braucienos, tostarp vienu no tiem atvedu uz mājām, lai es varētu pārbaudīt atstarpes savā garāžā un pārliecināties, ka manas golfa nūjas ietilptu aizmugurējā sēdeklī. Šajā vizītē es arī atklāju, ka asā leņķa dēļ pie iebrauktuves mūsu piebraucamajā ceļā i8 priekšējā spoilera apakšdaļa nedaudz saskrāpējas. Tas nepārprotami nebūtu pieņemami pastāvīgi, tāpēc pirms automašīnas ierašanās es liku visu piebraucamo ceļu no jauna nobruģēt un nomainīju asfaltu ar bruģakmeņiem.

Braukšanas pieredze

Jūs jautājat, kā tas ir? Ļaujiet man atbildēt, izmantojot savu labāko autobūves preses žargonu: OMG, tas ir fricking ne-fricking ticams! Es zinu, ka ir šaubītāji (un daži naidnieki), kas norādīs uz tā šķietamajiem trūkumiem, pamatojoties uz savu viedokli par to, kas ir lielisks sporta automobilis. Bet, no mana viedokļa raugoties, i8 ir neticami ticams (vai es to jau teicu?). Daži teiks, ka tas nav 150 000 dolāru vērts, bet, manuprāt, es ieguvu divus 75 000 dolāru vērtus automobiļus vienā: videi draudzīgu ikdienas autovadītāju, kas līdz minimumam samazina dinozauru atlieku patēriņu, un HAS (Hot As S_ _ _ t) sporta automobili, kas ir absolūta gāze (o, slikts kalambūrs), ar ko braukt pa Dienvidkalifornijas ainaviskajiem kanjonu ceļiem.

Esmu pārāk ilgi runājis, tāpēc ļaujiet man nobeigumā īsumā apkopot savus sākotnējos iespaidus par šo automašīnu. Ja jums ir kādi specifiski jautājumi, varat tos uzdot komentāru sadaļā. Kā jūs droši vien varat noprast, man patīk runāt par šo automašīnu, tāpēc es labprāt atbildēšu uz visiem jūsu jautājumiem.

Augstākie profesionāļi

    • Lielisks izskats, daudz jautrības un vairāk nekā pietiekama veiktspēja manai gaumei (un braukšanas spējām). Piemērs: braucot ar manuālo sporta režīmu pa Angeles Crest Highway virs Losandželosas, man līdzi brauca Ducati un citi dažādi motocikli, kas bez īpašiem panākumiem centās turēt līdzi.
    • Lieliska motora skaņa sporta režīmā (jā, tas izmanto Active Sound, bet, manuprāt, tā ir reālā motora skaņa, kas ir elektroniski uzlabota). 2019. gada LCI skan vēl labāk nekā iepriekšējo MY.
    • Interjera dizainā ir pareizais līdzsvars starp eleganci un sportiskumu. Patīk jaunie oglekļa šķiedras akcenti.
    • Uzlabota elektronika ar iDrive 6.0 (tostarp Apple Carplay) un atjauninātu un noderīgāku HUD displeju sporta režīmā, manuālās pārslēgšanās režīmā.
    • Iespējams, tā ir tikai mana iztēle, taču šķiet, ka HK audiosistēma skan labāk nekā tas, ko piedzīvoju iepriekšējos izmēģinājuma braucienos. Iespējams, ka testa braucienos atskaņotais audio avots bija nekvalitatīvs, jo, manuprāt, HK nav veiktas nekādas izmaiņas.
    • Liels pluss: palielināts tikai ar elektrību darbināmo transportlīdzekļu diapazons. Lai gan preses paziņojumā par laišanu tirgū bija norādīts, ka reālais LCI automobiļa elektriski vadāmā automobiļa nobraukums ir 18 jūdžu, salīdzinot ar 15 jūdžām iepriekšējos MY modeļos, manos sākotnējos testos, izmantojot E-Drive, Eco Pro režīmu, tika nobrauktas 30 jūdzes. Tas ietver pat braukšanu pa šoseju ar ātrumu 75 km/h uz golfa laukumu un atpakaļ.

Top mīnusi:

    • Vājas riepas. Man tas nav tik daudz saistīts ar vadāmību, cik ar to, ka biezākas riepas izskatītos labāk, bet es saprotu bažas par svaru.
    • Liela sabiedrības uzmanība. Tas nebūt nav slikts mīnuss, taču var būt laikietilpīgi atbildēt uz nebeidzamajiem cilvēku jautājumiem. Es saprotu, ka tas izklausās negodīgi, ņemot vērā manu iepriekšējo piezīmi, ka man patīk runāt par šo automašīnu un ka iepriekš par to biju dzirdējis no citiem i8 īpašniekiem. Taču es tik un tā biju pārsteigts, cik daudz skatienu tiek veltīts šim automobilim. Līdz ar i8 mana dēla paņemšana no vidusskolas ir ieguvusi pavisam jaunu dinamiku.
    • Grūtības ar izkļūšanu. Arī šajā gadījumā nav nekāda pārsteiguma, taču, izkāpjot no automašīnas ar In-N-Out burgeru maisiņu rokās, tas ir mazliet grūtāk, nekā gaidīts.
    • Nav displeja taustiņa. Lai gan paziņojumā presei bija norādīts, ka displeja atslēga tagad būs standarta komplektācijā, es to nesaņēmu (par to sazinos ar BMWNA). Tas nav ļoti svarīgi, jo Display Key nodrošina maz papildu funkcionalitātes salīdzinājumā ar viedtālruņa lietotni, taču tas būtu foršs aksesuārs.Es nevaru noslēgt šo pārskatu, nesniedzot atzinību dažiem cilvēkiem, kas palīdzēja manā ceļojumā:
    • Jon Shafer no BMW Santa Barbara (un Bimmerfest.com biedrs), kurš apstrādāja un izturēja manu 2014. gada pasūtījuma katastrofu.
    • Gregs Polija no Pacific BMW, kurš apstrādāja manu 2019. gada automašīnu ar atsaucību un cieņu, ar ko viņš ir pazīstams.
    • Matt Zeigler no BMWNA, ar kuru iepazinos Bimmerfest West 2014 un kurš ir bijis nenovērtējams, atbildot uz jautājumiem un palīdzot risināt problēmas. Bez Mata palīdzības es nebūtu ieguvis automašīnu, kas man tagad patīk.
    • Rendijam un Tanijai no Window Tints Glendale par to, ka viņi pabeidza automašīnas apdari un ļāvās maniem neskaitāmajiem stāstiem, gaidot automašīnas piegādi.
    • Visi i8 īpašnieki, kuri rosināja un uzturēja manu interesi, daloties pieredzē tādos blogos kā Bimmerfest.com, Bimmerpost.com un BMWBLOG.com.
    • Visbeidzot, bet ne mazāk svarīgi, mana mamma un tētis, bez kuriem nekas no tā nebūtu bijis iespējams, ieskaitot manu eksistenci.
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru