BMW iX autobāna diapazona testā brauc ātri, sasniedzot ātrumu līdz 124 km/h

Lai gan elektrotransportlīdzekļi ir kļuvuši ievērojami efektīvāki, joprojām pastāv problēma, ko rada bažas par nobraukšanas distanci. BMW iX mērķis ir novērst šīs bažas, pateicoties lielajam 111,5 kWh akumulatoram ar 105,2 kWh izmantojamo jaudu. Cilvēki, kuri izmanto tradicionālos automobiļus un nevēlas mainīt savu braukšanas stilu, interesējas, kā pāreja uz elektromobiļiem ietekmēs nobraukumu.

YouTuber Automann-TV mēģināja atrisināt šo mīklu, izbraucot ar BMW iX 50 pa Autobahn, kur viņš ar to brauca lielā ātrumā. Vācijas šosejas neierobežotajos posmos viņš to spieda sasniegt elektroniski regulēto ātrumu 124 mph (200 km/h). Kur vien tas bija iespējams, viņš ieprogrammēja aktīvo kruīza kontroli uz 100 mph (160 km/h).

Brauciena otrajā pusē apstākļi nebija tik ideāli. Lielajam elektriskajam apvidus automobilim lija lietus un arī vējš pūta no priekšpuses. Tas neapšaubāmi būtiski ietekmēja nobraukumu, taču tas ir dabiski, ja testējat elektromobili reālos apstākļos. Jāpiebilst, ka brauciens sākās ar akumulatora uzlādi aptuveni 96 % apmērā.\nun noslēdzās ar 19% uzlādes līmeni (SOC). Vidējais patēriņš bija 34 kWh/100 km.

2022 bmw ix xdrive50 test drive review 42 830x552

Testa beigās BMW iX bija nobraucis aptuveni 225 kilometrus (140 jūdzes). Vidējais ātrums? Aptuveni 120 km/h (75 mph). Ar 19% atlikušās sulas viņš varēja nobraukt vēl aptuveni 75 kilometrus, pirms akumulatora izlādēšanās. Ņemot vērā mūsu minētos apstākļus, kā arī ziemas riepas un zemo temperatūru, transportlīdzekļa efektivitāte nebija pārāk slikta.

Tā vietā, lai brauktu ar to līdz akumulatora izlādēšanās brīdim, viņš apstājās, lai “uzpildītu” apvidus auto Ionity stacijā. Maksimālais uzlādes ātrums sasniedza deklarētos 195 kW. Akumulatora uzlādes līmenis 31 minūtē no 19 % līdz 78 %, kas nav slikti.

Ar 2025. gadā gaidāmo Neue Klasse platformu BMW paaugstinās efektivitāti nākamajā līmenī. Jaunās aparatūras ievietošana mazākā un vieglākā automašīnā ļaus ievērojami uzlabot rādītājus.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru