BMW iX xDrive50 diapazona tests ziemas apstākļos – Pārskats

Elektromobiļi un braukšana aukstā laikā ne vienmēr ir ideāli piemēroti. Tāpēc ir dabiski, ka klienti, kas dzīvo aukstā klimatā, pastāvīgi uztraucas par kopējo ietekmi uz elektrotransportlīdzekļu braukšanas diapazonu. YouTube un Tesla īpašnieks Bjorns Nīlands (Bjørn Nyland) sēdās pie jaunā 2022. gada BMW iX xDrive50 stūres. Bjorns veica virkni testu, sākot ar ātruma testu, kam sekoja “normāla” braukšana pa šoseju un pilsētā.

Runājot par elektromobiļu efektivitāti un darbības rādiusu, svarīga ir riepu izvēle, tāpēc viņš uzreiz norāda, ka iX brauca ar Michelin Pilot Alpin 5 SUV 21 collas izmēra riepām. BMW iX xDrive50 ir aprīkots ar 111,5 kWh akumulatoru (105,2 kWh neto izmantojamās enerģijas). Tā ir standarta 400 V akumulatoru sistēma. Amerikas Savienotajās Valstīs BMW iX xDrive50 ar 21″ riteņiem (255/50R21 109H XL) var nobraukt 305 jūdzes (491 km), ar 20″ riteņiem (235/60R20 108H XL) – 324 jūdzes (521 km), bet ar 22″ riteņiem (275/40R22 107Y) – 315 jūdzes (507 km).

bmw ix xDrive40 review 03 830x552

BMW iX – Testa rezultāti Ziemas braukšana

Testa rezultāti ir diezgan iespaidīgi un atbilst gaidītajam. Ar iX 50 var nobraukt 304 jūdzes (489 km), braucot ar 55 mph (90 km/h), un 227 jūdzes (365 km), braucot ar 75 mph (120 km/h). Kā jau varēja sagaidīt, nobraukums nedaudz samazinās, kad automašīna patērē vairāk jaudas, tāpēc liels ātrums nekad nav ideāls elektromobiļiem, ja runa ir par efektivitāti un nobraukumu. Salīdzinājumam: Mercedes EQS 580 4Matic, kam ir līdzīga akumulatora ietilpība, ar 55 mph (90 km/h) nobrauc 317 jūdzes (511 km) un ar 75 mph (120 km/h) – 251 jūdzi (404 km). EQS brauca ar Nokian R3 21 collas riepām.

BMW i4 – Testa rezultāti Ziemas braukšana

Protams, rezultātu nosaka daudzi mainīgie lielumi, sākot no ārējā gaisa temperatūras testēšanas laikā līdz braukšanas maršrutam. Bjorns nesen izmēģināja arī BMW i4. Automašīnai bija lielāki 19 collu riteņu diski ar 245/40 priekšējām un 255/40 aizmugurējām Pirelli P Zero ziemas riepām. ur viņa brauciena pirmajā daļā automašīna uzrādīja satraucošu patēriņu 304 Wh/km. Jāatceras, ka sākotnējais tests tika veikts ar vidējo ātrumu 120 km/h (75 mph), bet otrais tika veikts ar ātrumu 90 km/h (56 mph).

Ātrgaitas brauciens ar i4 M50, nobraucot 142,4 kilometrus (88 jūdzes), noslēdzās ar vidējo patēriņu 279 Wh/km. Šādos apstākļos Bjorns Nīlands lēš, ka ar pilnu uzlādi viņš būtu varējis nobraukt 285 kilometrus (177 jūdzes). Pēc tam viņš atkārtoja testu ar mazāku ātrumu, kad patēriņš samazinājās līdz 207 Wh/km. Tā rezultātā tika iegūts aplēstais maksimālais nobraukums 385 km (239 jūdzes).

Šeit ir BMW iX xDrive50 modeļa klāsta pārskats:

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru