BMW M4 ar manuālo pārnesumkārbu cīnās ar Lexus RC F dragreisa sacensībās

Manuālā pārnesumkārba ir izmirstoša nozare ne tikai veiktspējas segmentā, bet arī kopumā. BMW M “spītīgi” saglabā sajūga pedāļa izmantošanu, kā to pierāda M3 un M4 modeļi, kas nav paredzēti konkurencei. Arī jaunais M2 ļaus autovadītājiem pašiem pārslēgt pārnesumus, tāpēc entuziastiem vēl ir laiks iegādāties savus sapņu automobiļus. Arī šim M4 Coupe, kas cīnās ar Lexus RC F, ir seši pārnesumi, nevis astoņi automātiskās pārnesumkārbas vietā.

Abi ir veiktspējas kupejautomobiļi ar aizmugurējo riteņu piedziņu un sver gandrīz vienādi. Tomēr ir viena ievērojama atšķirība, jo, lai gan to jauda ir līdzīga, Lexus RC F ir ar motora kompresoru. Tam ir lielāks 5,0 litru V8, salīdzinot ar BMW M4 Coupe 3,0 litru turbomotoru ar diviem turbomotoriem.

Japāņu pretendenta jauda uz papīra ir 467 ZS, kas ir nedaudz mazāk nekā 473 ZS, ko nodrošina bavārijas sporta automobiļa S58 dzinējs. Tā kā M4 izmanto piespiedu iesmidzināšanu, jauda un jo īpaši griezes moments sākas ievērojami agrākos apgriezienos. Tomēr Lexus RC F lielākais NA izklausās pozitīvi krāšņi.

bmw g82 m4 interior 7 830x623

Vēl viena atšķirība starp abiem modeļiem ir BMW M4 pārnesumkārba, ko var izdarīt pats, kamēr tā konkurentam no uzlecošās saules zemes ir astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba. Kopumā automātiskās pārnesumkārbas pārslēdzas ātrāk nekā cilvēks, taču ne visas. Jāatzīmē arī tas, ka Lexus RC F pēc izplūdes gāzu uzlabošanas sasniedz aptuveni 500 ZS, tāpēc tehniski tam ir priekšrocības maksimālās jaudas ziņā. Tomēr BMW parasti pārāk zemu novērtē savus dzinējus.

Ja esat iepazinušies ar Lexus, esat pamanījuši, ka tam ir aerodinamiskais komplekts ar priekšējiem kanāriem un tamlīdzīgi. Drosmīgi krāsotais RC F lielāko daļu laika pavadīja BMW atpakaļskata spogulī, jo, braucot ar lielāku ātrumu, nespēja turēties līdzi.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru