BMW M4 Competition sacenšas ar Jaguar F-Type R RWD un AWD dragreisa sacensībās

BMW M4 un Jaguar F-Type būtībā ir divi augstas veiktspējas luksusa kupejas, tomēr tie būtiski atšķiras. Šeit dragreisa sacensībās demonstrētais konkursa modelis ir aizmugures piedziņas modelis, savukārt Jag ir R modelis ar AWD aprīkojumu. Turklāt Bavārijas modelim ir jāiztiek ar iekšdedzes sešdzinēju, salīdzinot ar britu pretinieka V8 motoru.

Arī piespiedu uzmidzināšana ir izmantota atšķirīgi, ņemot vērā, ka F-Type R izmanto kompresoru, nevis turbokompresoru pāri, kā tas ir M4 Competition. Ar 575 zirgspēkiem un 516 sekundēm griezes momenta V8 ģenerē ievērojami lielākus rādītājus, salīdzinot ar tiem, ko nodrošina iekšdedzes sešdzinējs. No otras puses, lielāka dzinēja un AWD dēļ krāšņais kupeja ir smagāka nekā BMW.

fire orange bmw m3 m4 04 830x553

Uz papīra F-Type R vajadzētu būt ātrāks sprintā līdz 60 mph, jo Jaguar norāda 3,5 sekunžu sprintu, kamēr BMW apgalvo, ka M4 Competition ar pilnpiedziņas piedziņu tas aizņem 3,8 sekundes. YouTuber Sam CarLegion sarīkoja ātros kupejas trīs dragreisa sacīkstēs. Tomēr visos trīs dueļos ir viegli pamanāma M4 vadītāja vājā reakcija startā. Neskatoties uz to, viņam tomēr izdevās uzvarēt pirmajā dragreisa braucienā un gandrīz noķert Jag trešajā braucienā.

Ja no vienādojuma tiek izslēgtas saķeres problēmas, M4 bez piepūles pārspēja F-Type R sānslīdē. Tas ir kārtējais atgādinājums, ka BMW parasti nepietiekami novērtē savus M automobiļus. Kas attiecas uz Jaguar, tas ir izmirstoša šķirne, jo britu luksusa zīmols līdz 2025. gadam atteiksies no visiem ar iekšdedzes dzinējiem darbināmiem automobiļiem, lai pārietu uz tīri elektrisko piedziņu.

BMW uz to raugās savādāk, solot, ka līdz 2030. gadam joprojām būs M automobiļi ar rindu sešcilindru un V8 dzinējiem. Tas ir ieguldījis lielas investīcijas benzīna un dīzeļdzinējos, lai saglabātu ICE dzīvību gaidāmajā Euro 7 laikmetā, kamēr Jaguar galvenokārt koncentrējas uz nākamās paaudzes elektromobiļu piedāvājumiem.

Avots: Sam CarLegion / YouTube

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru