BMW M4 xDrive sacenšas ar Shelby GT500 dragreisa sacensībās ar apgriezienu uz augšu

Cilvēki no Edmunds organizēja īstu kontinentu sadursmi ar dueli starp Eiropu un Ziemeļameriku. Konkrētāk, vienam no ātrākajiem kupejām, kas jebkad nācis no Vācijas, bija jācīnās ar ASV ražotu hardcore kupeju. Runa ir par BMW M4 Competition ar xDrive piedziņu un Shelby Mustang GT500, kas pārstāv Ford poniju automobiļu ražas krējumu.

Jāatceras, ka šīs nav tradicionālās dragreisa sacensības. Abām augstas veiktspējas mašīnām bija jāveic pagrieziens un pēc tam jāatgriežas vietā, no kuras tās startēja. Abiem automobiļiem ir gan priekšrocības, gan trūkumi, jo Shelby GT500 ir jaudīgāks, taču tas ir arī smagāks. Turklāt spēcīgajam ‘Stang ir aizmugures piedziņa, bet tā baurainajam pretiniekam ir AWD.

BMW M4 Competition xDrive Test Drive 12 of 31 830x467

Arī to dzinēji ir ļoti atšķirīgi. Shelby motora pārsegā ir 5,2 litru V8 ar kompresoru, bet M4 – 3,0 litru rindu sešcilindru dzinējs ar divām turbīnām. Arī jaudas novadīšana uz ceļa notiek atšķirīgi – Mustang ir septiņu pārnesumu divsajūgu pārnesumkārba, bet M4 – astoņu pārnesumu pārnesumkārba ar griezes momenta pārveidotāju.

Ir arī cenu jautājums, jo testētais BMW maksāja 101 795 dolārus, kamēr Shelby bija par 20 000 dolāru lētāks. Vēl viena atšķirība ir riepas – Mustang ir Michelin Pilot Sport Cup 2 riepas, bet M4 – Pilot Sport 4S gumijas.

Ņemot vērā, ka GT500 nav AWD, reti kurš sagaida, ka GT500 būs tikpat ātrs kā M4. Viss atkarīgs no tā, vai BMW spēs radīt pietiekami lielu starpību, lai Shelby nespētu to kompensēt. Ja tās būtu tradicionālās dragreisa sacensības, vācu automobilis uzvarētu abos dueļos. Šīs “U-Drags”, kā Edmunds tās dēvē, ir garākas, kas ļāva V8 dzinējam izcelties.

Ja ņemam vērā milzīgo pārsvaru, kas bija M4 xDrive, un tas tomēr zaudēja, jūs sākat saprast jaudas atšķirību. Mustang ir 760 ZS un 625 ZS (847 Nm), bet Mustang ir papildu 257 ZS un 146 ZS (198 Nm).

Papildus tam, ka M4 CSL būs zaudējis vairāk nekā 100 kg (220 lbs), M4 CSL iegūs vairāk, bet vai ar to pietiks, lai pārspētu Shelby GT500?

Avots: Edmunds / YouTube

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru