BMW M5 Competition ar 850 ZS smagi spiež uz Nirburgringas sacīkstēm

Liels un smags BMW M5 nebūt nav labākais trases automobilis. Pat CS ar papildu jaudu un mazāku svaru galu galā joprojām ir luksusa sedans. Lai gan ir praktiski neiespējami padarīt M5 tikpat veiklu kā M2, tas netraucē supersalona īpašniekiem tos izmētāt trasē. Piemēram, šī konkursa versija LCI izpildījumā nesen tika izmēģināta Nirburgringā.

Jāatceras, ka tā V8 motors ar divām turbīnām ir tālu no standarta, jo S63 ir masēts, lai atraisītu 850 zirgspēkus. Griezes moments ir tikpat iespaidīgs, ņemot vērā, ka 4,4 litru agregāts tagad sasniedz 1000 Nm (738 ZS). Interesants fakts – griezes moments ir elektroniski ierobežots, lai saglabātu pārnesumkārbas uzticamību. Pārbaudot šos skaitļus, īpašnieks aizveda savu M5 Competition uz Nordschleife un lika tam patiešām lielu grūdienu.

M5 konkurss bija ceļā uz 300 km/h, taču tam traucēja satiksme

Augstas veiktspējas sedans vienā brīdī sasniedza 174 mph (280 km/h), turklāt ātrums bija vēl lielāks. Vadītājam nācās samazināt ātrumu, jo priekšā atradās daudz lēnāks automobilis. Nejaušības pēc tas bija vēl viens BMW, vecāka 3. sērijas E36 laikmeta automašīna. Lielāku iespaidu nekā lielais ātrums rada tas, kā M5 Competition paātrinās. Šķiet, ka dzinējam jebkurā brīdī ir bezgalīgi resursi. Astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba ar griezes momenta pārveidotāju pārnesumus pārslēdz acumirklī.

Varat viegli secināt, ka autovadītājs zina, ko dara, jo Nirburgringas aplis tika veikts ar izslēgtu DSC. Šķiet, ka viņš visu laiku kontrolē (un ir diezgan atslābis), pārvaldot automašīnu, kas ar savu kolosālo griezes momentu, iespējams, varētu pārcelt kalnus. Ir atsvaidzinoši redzēt, kā M5 tiek vadīts pilnā sparā, jo īpaši tik sarežģītā trasē, kad ir jāsaskaras ar citiem automobiļiem.

Būtībā tas joprojām ir 5. sērijas automobilis, kas nozīmē, ka tam piemīt praktiskums, kādu jūs sagaidītu no augstākās klases BMW. Tajā pašā laikā tas ir četru durvju superauto ar masējošiem sēdekļiem un Bowers & Wilkins skaņas sistēmu. Vienīgais veids, kā to padarīt vēl labāku, ir atgriezt M5 Touring, bet tas no mūsu puses ir tikai vēlme.

Avots: Miša Čaroudins / YouTube

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru