BMW M5 CS cīnās ar Porsche 997 Turbo S aizraujošās dragreisa sacensībās

Ja sedans sacenšas ar 911 Turbo S dragreisa sacensībās, iespējams, nav lielas jēgas, pat ja attiecīgais Porsche ir vecāks 997. paaudzes modelis. Tomēr M5 CS nav parasts sedans pēc tam, kad BMW ir pielietojis savu burvību, lai pievienotu jaudu un noņemtu svaru no Competition modeļa. Carwow radās lieliska ideja, lai taisnā paātrinājuma testā salīdzinātu abus atšķirīgos veiktspējas automobiļus.

Ar 635 zirgspēkiem un 750 ņūtonmetriem (553 ZS) griezes momenta M5 CS 4,4 litru V8 dzinējs ar divām turbīnām ir par 105 ZS un 50 Nm (37 ZS) jaudīgāks nekā desmit gadus vecais 997 Turbo S. No otras puses, BMW ātrais sedans joprojām ir nedaudz cūcīgāks pat pēc diētas. Tas sver 1825 kg, tādējādi kļūst par 240 kg smagāks nekā kupeja no Zuffenhausenes.

2021 bmw m5 cs images 23 830x553

Abiem ir automātiskās transmisijas ar starta kontroli, kas nosūta jaudu uz visiem četriem riteņiem, taču, protams, 911 plakanais sešcilindru 3,0 litru motors ir novietots aizmugurē, lai labāk sadalītu svaru. Porsche 3,8 litru motors ar diviem turbomotoriem nāk no laikiem, kad izmešu un trokšņa noteikumi nebija tik stingri, tāpēc nav brīnums, ka tas skan agresīvāk nekā BMW S63 motors ar obligāto benzīna daļiņu filtru.

Abas veiktspējas mašīnas visu dragreisa sacensību laiku bija gandrīz līdzās, taču ar nelielu pārsvaru uzvarēja M5 CS. Braukšanas sacīkstēs no 50 mph (80 km/h) komforta un sporta režīmos situācija bija daudz atšķirīgāka, jo BMW griezes momenta pārveidotāja pārnesumkārba nostrādāja daudz ātrāk nekā Porsche PDK.

M5 CS vēlreiz uzvarēja bremzēšanas testā no 100 mph (161 km/h), lai gan BMW ir ievērojami smagāks. Abiem automobiļiem bija oglekļa keramikas bremzes, un sedanam tika izmantotas Pirelli P Zero riepas, bet kupejam – Bridgestone riepas. Atšķirība bija diezgan liela, taču, no otras puses, 997. paaudzes 911 Turbo S ražošana tika pārtraukta jau 2013. gadā, tāpēc tas ir diezgan vecs auto.

Atkarībā no tā, kā jūs uz to raugāties, fakts, ka M5 CS bija neapstrīdams uzvarētājs, lielam un smagam sedanam ir īsts varoņdarbs, kamēr citi apgalvo, ka tik vecam automobilim Porsche joprojām ir absolūts ierocis, ja tas spēj turēt līdzi BMW.

Avots: Carwow / YouTube

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru