BMW M5 E60 liek V10 dzinējam darboties ātrgaitas autobāna braucienā

Tikai dažas lietas entuziasta dzīvē sagādā lielāku prieku nekā braukšana ar sporta automobili ar motora kompresoru. Pievienojiet lielu V10, aizmugurējo riteņu piedziņu un autobāna posmu bez ierobežojumiem, un tas būtībā ir paradīze uz zemes. YouTuberam AutoTopNL bija privilēģija to visu izbaudīt, sēžoties pie BMW M5 E60 stūres.

Jā, tas, kas aprīkots ar 5,0 litru dzinēju bez piespiedu iesmidzināšanas. Arī pēc visiem šiem gadiem skaņu celiņš, ko nodrošina tā krāšņais S85 agregāts, ir pārsteidzošs. Pateicoties pirmajam un vienīgajam BMW V10, šis M5 E60 joprojām ir pienācīgi ātrs, neraugoties uz cienījamo vecumu. Galu galā tas ir liels un grezns sedans, taču tas joprojām bez piepūles spēj sasniegt 162 mph (261 km/h).

Tas ir vairāk nekā 155 mph (250 km/h), ko BMW norādīja, kad šis auto tika izlaists. Tikpat patīkama ir arī nokļūšana līdz tam, jo veiktspējas sedanam no 62 līdz 124 mph (100 līdz 200 km/h) ir nepieciešamas deviņas sekundes. Protams, desmitcilindru dzinējs ir mazliet izslāpis, jo redzams, ka, braucot ar pilnu gāzi, diapazons strauji samazinās.

M5 E60 ir spēcīgs arī pēc visiem šiem gadiem

M5 E60 tika pārdots laikā no 2004. līdz 2010. gadam, tātad tas radās laikā, kad emisiju noteikumi bija brīvāki. Šis konkrētais piemērs ir Eiropas modelis ar septiņu pakāpju SMG, jo tikai ASV specifikācijai bija pieejama sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba. Tas ir nobraucis vairāk nekā 150 000 kilometru (93 000 jūdžu), un šķiet, ka par to visus šos gadus ir rūpējušies.

Šo dzinēju BMW nekad neražos nevis tāpēc, ka nevēlētos, bet gan stingrāku tiesību aktu dēļ. Šā paša iemesla dēļ arī M760i ar majestātisko V12 dzinēju tiks izņemts no aprites, un līdz 2030. gadam arī Rolls-Royce zaudēs divpadsmitcilindru dzinēju. Redzot glāzi līdz pusei pilnu, M automobiļi ar iekšdedzes sešdzinējiem un V8 dzinējiem vēl būs pieejami vismaz līdz desmitgades beigām.

M5 E60 noteikti ir viens no visskaļāk skanošajiem sērijveida automobiļiem, līdzās Porsche Carrera GT un Lexus LFA. Sakritības pēc (vai varbūt ne), arī šiem diviem superauto bija NA V10 dzinēji.

Avots: AutoTopNL / YouTube

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru