BMW M5 sacenšas ar Audi RS6 par Vācijas veiktspējas pārākumu

Tas ir mūžsens jautājums: BMW vai Audi? Mēs apgalvojam, ka nav vispārpieņemtas pareizās atbildes, jo daži vienmēr izvēlēsies M klases auto no Bavārijas, bet citi dos priekšroku RS no Ingolštates. Ātras dragreisa sacīkstes nav pietiekamas, lai precīzi parādītu, kurš automobilis ir ātrāks, taču mēs būsim godīgi un atzīsim, ka esam vecā labā ceturtdaļjūdzes šova cienītāji.

Dienvidāfrikas žurnāls CAR savā jaunākajā automobiļu šova sērijā nolēma M5 pret RS6 nostādīt dragreisa trasē, lai noskaidrotu, kurš no tiem ir ātrāks no trases. Daži varētu iebilst, ka šie divi automobiļi tehniski nav tiešie konkurenti, jo M5 LCI būtu bijis lietderīgāk cīnīties ar RS7 Sportback, nevis ar universāli.

Ideālā pasaulē žurnālisti būtu varējuši no BMW aizņemties M5 Touring, taču šis auto diemžēl nomira jau pirms daudziem mēnešiem līdz ar E61. Vismaz šogad mēs beidzot saņemsim M3 Touring, tāpēc ne visas cerības ir zaudētas.

Jāatceras, ka šis nav parasts M5, bet gan “karstākās” specifikācijas “Competition” modelis. Tas ir ievērojami vieglāks par savu pretinieku ar “Četru gredzenu” emblēmu, jo pārvadā par 180 kilogramiem (397 mārciņām) mazāk, ja salīdzinām to svaru bez kravas (bez vadītāja). Abi ir V8 dzinēji, pilnpiedziņa un automātiskā pārnesumkārba, taču ir dažas atšķirības zirgspēku un griezes momenta ziņā.

The New BMW M5 Competition UK 34 830x553

M5 Competition 4,4 litru 4,4 litru motors ar divām turbīnām rada 617 zirgspēkus un 750 ņūtonmetrus (551 sterliņpēdas) griezes momenta. Kāda ir tā pozīcija salīdzinājumā ar RS6 Avant mazāko 4,0 litru 4,0 litru divu turbopūtes dzinēju? BMW ir ievērojams 26 ZS pārsvars, taču, salīdzinot ar Audi, tā griezes moments ir par 50 Nm (37 ZS) mazāks.

Ja neskaita pikantus skaitļus, M5 cīņa pret RS6 vienmēr ir mūsu laika vērta, lai gan dragreisa iznākums ir zināmā mērā paredzams. Starp abiem braucējiem nav lielas konkurences (saprotat?), jo Bimmer bija ievērojami ātrāks no starta līnijas, pateicoties starta kontroles sistēmai, un turpināja pakāpeniski palielināt savu pārsvaru, līdz šķērsoja finiša līniju.

Tā kā Audi norāda, ka RS6 Avant būs plug-in hibrīddzinējs, bet nākamais M5 arī būs PHEV, nākotnē abu modeļu duelis varētu būt būtiski atšķirīgs, jo tiks izmantots elektriskais dzinējs. Tikmēr tie, kas var atļauties vidēja izmēra luksusa mašīnas no Vācijas, var izbaudīt to “tīros” V8.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru