BMW M5 Touring E61 dinamometriskais tests: V10 sasniedz lielāku jaudu, nekā tika reklamēts pirms 15 gadiem

Neatkarīgi no tā, vai tas ir zemais 116d vai pikantais M5, BMW parasti nepietiekami novērtē savu dzinēju. Pagājušā gada nogalē M3 CSL tika testēts dinamometrā, un tā jauda bija 360 zirgspēki jeb pieci papildu zirgspēki virs oficiāli norādītā. Tagad tāds pats tests tika veikts vēl vienam ļoti iekārojamam M automobilim, un arī tas parādīja, ka vācu marka parasti “melo” par motora jaudām.

Drivetribe pagājušajā mēnesī iegādājās M5 Touring E61 un nolēma to nogādāt BMW specializētajā veikalā Evolve Automotive Apvienotajā Karalistē, lai analizētu tā 5,0 litru motora ar augstu apgriezienu skaitu. Vienīgais V10, ko ražo jūsu iecienītākais autoražotājs, 2007. gadā, kad iznāca šis karstais universālis, tika novērtēts ar 500 zirgspēkiem (507 ZS). Kārtīgie fani zina, ka auto tika konstruēts ar P400 režīmu, kas jaudu ierobežoja līdz 400 ZS, padarot to piemērotāku lietošanai pilsētā, lai (teorētiski) samazinātu degvielas patēriņu. Papildus P400 un P500 režīmiem bija arī P500S režīms, kas ļāva ātrāk pārslēgt pārnesumus no SMG.

2007. gada E61 joprojām ir spēcīgs

BMW E61 M5 Touring 17 830x528

Ne faktiskais automobilis

Tātad, cik lielu jaudu šis E61 joprojām nodrošina pēc 15 gadiem? Nu, diezgan daudz. Desmitcilindru dzinējs ar 398,2 ZS P400 režīmā un 510,8 ZS P500 režīmā. Fakts, ka tas dod lielāku jaudu, nekā tika reklamēts 2007. gadā, ir apbrīnojams, un tas vēlreiz pierāda, ka BMW ir pārlieku piesardzīgs ar jaudas rādītājiem. Ja motors ir aprīkots ar Eventuri oglekļa šķiedras gaisa ieplūdes atveri, jauda pieauga līdz 518,1 ZS. Nav slikti 2007. gada automobilim bez piespiedu uzplūdes, vai ne?

Attiecīgais E61 ir augstas klases modelis ar Alkantaras apšuvumu, mīksti aizveramām durvīm un daudzpaplāksnīšu riteņu dizaina diskiem. Ja neskaita aprīkojumu, īpašā to padara krāsa, jo BMW acīmredzot ir izgatavojis tikai 20 automobiļus, kas ir izgatavoti oglekļa melnā krāsā. Protams, M5 Touring izcilākais ir dabiski iesmidzināmais S85 motors.

Drivetribe iegādājās E61 par lētu cenu, jo automašīna iepriekš tika norakstīta 2018. gadā. Ne tāpēc, ka tā bija avarējusi, bet gan neliela ugunsgrēka dēļ no akumulatora bagāžniekā. Strukturālo bojājumu nebija, tāpēc kāds to nopirka no apdrošināšanas kompānijas un nodeva atpakaļ uz ceļa. Kopš tā laika tas ir mainījis īpašniekus, un pašlaik uz tā instrumentu paneļa neparādās nekādas brīdinājuma lampiņas.

Avots: Drivetribe / YouTube

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru