BMW M535i E28 velciet sacīkstes ar Porsche 944 Turbo 87. gada klasē

Divi sporta automobiļi, taču ar pilnīgi atšķirīgu izcelsmi. Kreisajā stūrī ir 1987. gada BMW 5. sērijas M535i specifikācija. Tas ir mazākais no abiem E28 modeļiem, jo motors ar dabisko kompresoru un lineāro sešcilindru attīsta tikai 182 zirgspēkus un 214 mārciņpēdas (290 ņūtonmetru) griezes momentu. Eiropā pārdotajai 535i versijai bija ievērojami lielāka jauda – 215 ZS un 229 ZS (310 Nm), ko nodrošināja uzlabotais 3,4 litru M30 motors.

Labajā stūrī – Porsche 944 Turbo, arī no tās pašas 87. gada klases. Tā pamatā ir daudz mazāks 2,5 litru četru cilindru dzinējs, taču ar turbokompresoru. Pateicoties piespiedu iesmidzināšanai, sporta auto no Zuffenhausenas izstaro 217 ZS, tādējādi tas ir ievērojami jaudīgāks par Bimmeru. The Fast Lane Classics ļaudis sarīkoja tos dragreisa sacīkstēm. Kāpēc? Tāpēc, ka abas automašīnas tika iegādātas par 18 000 ASV dolāru, un to nobraukums ir nedaudz vairāk par 100 000 jūdžu.

M535i ir ražots Japānā, bet 944 Turbo – Kanādā, taču abi šie automobiļi savā būtībā ir ļoti vācu. Abi automobiļi nāk no laikiem, kad tie bija ievērojami mazāki un vieglāki, tāpēc tie ir viegli un veikli, un tos labprāt var mest pa straujiem līkumiem. Pat ja BMW nav ne pilnpiedziņas M5, ne jaudīgākais M535i variants, tam tomēr ir viss, kas nepieciešams, lai jūsu sejā iemirdzētu smaidu.

bmw 5 series e28 m535i 1 750x425

Porsche nāk no laikiem, kad uzņēmumam bija finansiālas problēmas, taču inženieri joprojām zināja, kā radīt lieliskus automobiļus. Tā kā tas ir no 80. gadiem, tam ir vecās skolas turbokompresors, kas patiešām jūtams, kad tas ieslēdzas, salīdzinot ar mūsdienu turbokompresoriem, kuriem ir ievērojami lineāra jaudas padeve.

Trases duelī, kas tika organizēts IMI Motorsports kompleksā, kas atrodas Dacono Kolorādo štatā uz ziemeļiem no Denveras, Porsche izcīnīja uzvaru, taču ne par daudz. Arī nākamajās dragreisa sacensībās triumfēja 944 Turbo, un šoreiz ar daudz lielāku pārsvaru. Drag sacīkstēm ar diviem 34 gadus veciem automobiļiem ir nepieciešama neliela drosme, jo daudzas lietas varēja mehāniski sabojāties, taču mēs esam priecīgi, ka The Fast Lane Classics to tomēr izdarīja.

Ne tikai tas, bet ar M535i tika veikts arī atsevišķs brauciens no 0 līdz 100 mph, kas ilga 11,02 sekundes. Mūsdienu standartiem tas noteikti nav ātrs laiks, taču 80. gadu beigām tas bija diezgan pieklājīgi. Ja vien tā būtu bijusi spēcīgākā versija, ko pārdeva Vecajā kontinentā, nevis vājākā, ar kuru tika apgādāti tādi tirgi kā ASV un Japāna.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru