M5 Touring E61 ar manuālo pārslēgšanu: labākais BMW universālis, kāds nekad nav radīts?

Ir pagājuši 12 gadi, kopš BMW pēdējo reizi pārdeva M sērijas universāļus, ja neskaita M Performance modeļus. Ātrā kombi formula šogad atgriežas ar pirmo M3 Touring, kas ir tikai ar auto un xDrive piedziņu aprīkots modelis. Kamēr tas vēl nav noticis, aplūkosim reto M kombi, kas diemžēl netika izgatavots šāds jau no rūpnīcas.

Matam no Supercar Driver bija prieks vadīt M5 Touring E61 ar manuālo pārnesumkārbu. Jā, daudz kritizētā SMG ir izņemta par labu sešpakāpju pārnesumkārbai. Sākotnējā septiņu pakāpju sekvenciālā ‘kaste’ neattaisnoja krāšņo V10, taču kāds Lielbritānijā bāzēts veikals šo problēmu ir atrisinājis.

Pēc tam, kad ikoniskajam M3 CSL tika uzstādīta svira pārnesumkārba, prasmīgie cilvēki no EverythingM3s bijušā F1 mehāniķa Darraga Doila vadībā nolēma uzstādīt sajūga pedāli arī M5 Touring E61. Ar 5,0 litru motoru priekšā, kas, izmantojot manuālo pārnesumkārbu, pārnes jaudu uz aizmuguri, kur ir liela kravas telpa, šis automobilis atbilst visām prasībām. Ar apgriezieniem apmierinātais V10 attīsta nedaudz vairāk par 500 ZS un 520 Nm (382 ZS) griezes momentu.

BMW E61 M5 Touring 23 830x528

Šis M5 Touring ir pūrisma baudījums

Manuālā pārnesumu pārslēgšanas svira ir glīti integrēta, it kā BMW to tur būtu ielicis jau no paša sākuma. Cik maksā pārbūve? Vairāk nekā 6000 sterliņu mārciņu, kas pēc pašreizējā valūtas maiņas kursa ir aptuveni 8100 dolāru jeb 7200 eiro. Šī cena šķiet godīga, jo SMG nomaiņa pret manuālo pārnesumkārbu nav tas vienkāršākais darbs. Sīkāka informācija par veiktspēju nav atklāta, taču oriģinālais modelis 62 mph (100 km/h) sasniedza 4,8 sekundēs un maksimālo ātrumu 190 mph (305 km/h).

Tāpat kā lielākajā daļā videoklipu, kuros izcelta šīs paaudzes M5, dzinējs nozog pārnesumkārbas uzmanību. V10 atgādina laikmetu pirms elektrifikācijas, samazināšanas un stingrākiem emisiju noteikumiem. NA dzinēja lineārā jaudas padeve ir nepārspējama, lai gan ar turbokompresoru aprīkotiem motoriem ir lielāks spēks zemās aprindās.

Droši var teikt, ka BMW nekad vairs neizlaidīs V10, nemaz nerunājot par motoru ar dabisko motora izplūdes gāzi. Mūs var mierināt citu autoražotāju patenti, kas liecina par iepriecinošām pazīmēm, ka manuālā pārnesumkārba varētu izdzīvot arī elektromobiļu laikmetā.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru