Kādi ir daži no nepietiekami novērtētajiem BMW modeļiem?

BMW saņem daudz pārmetumu par savu neseno dizaina valodu, un tas ir pamatoti. Pēdējos gados ir bijuši tikai viens vai divi nekontrolēti BMW dizaini, jo tādi automobiļi kā 4. sērija, M3, M4, 7. sērija, i7, X7 un XM dominē virsrakstos ar komiski pārlieku lielām sejām. Tomēr BMW ne vienmēr ir bijis šāds. Tā vietā BMW vienmēr ir bijis pazīstams ar atturīgu, elegantu un izsmalcinātu dizainu. Taču mēs visi esam dzirdējuši un slavējuši klasiskos modeļus – BMW Z8, E38 7. sēriju un E46 M3. Tāpēc es domāju, ka būtu interesanti apskatīt dažus no BMW nepietiekami novērtētajiem dizainparaugiem.

Atskatoties uz BMW automobiļu katalogu, patiesībā bija diezgan daudz patiešām labi izskatīgu automobiļu, kas izskrēja zem radara. Daudzi no tiem tika slikti pārdoti vai pilnībā aizmirsti. Taču, neraugoties uz to popularitātes trūkumu, šie dizaini ir pelnījuši zināmu mīlestību, tāpēc es domāju, ka mēs viņiem to veltīsim.

P0022954 830x528

Viens no maniem iecienītākajiem mūsdienu BMW modeļiem, kas, manuprāt, ir noziedzīgi nenovērtēts, ir BMW Z4 Coupe. Pirmās paaudzes Z4, ko Bangles ēras laikā projektēja Anderss Vormings, ir viens no vislabāk izskatošajiem BMW kupejveida automobiļiem, un tas joprojām izskatās dinamiski. Tas ir ideāla izmēra, tā proporcijas ir lieliskas, un tam ir klasisks sporta automobiļu izskats (garš motora pārsegs, īss aizmugurējais pārsegs, vadītājs būtībā sēž uz aizmugurējās ass). Arī rodstera versija izskatās labi, bet kupeja ir tā, kas ir vispiemērotākā. Man patīk arī tas, ka nav nepieciešams iegādāties M versiju, lai tas izskatītos labi. Tas ir labi izskatīgs pat bāzes versijā. Z4 kupeja arī šodien izskatās labi, un, ja varat tādu atrast, ir vērts to apskatīt.

E12 BMW 5 Series 04 750x500

Vēl viens, manuprāt, nepietiekami novērtēts BMW dizains ir E12 paaudzes 5. sērija. Pirmās paaudzes 5er ne tuvu nebija tik populārs kā 5. sērija šodien, bet tam vajadzēja būt. Tas ir tik izskatīgs, izsmalcināts mazs sedans, kas izskatās, ka ar to ir jautri braukt. Nav nekāds pārsteigums, ņemot vērā, ka to projektēja Pols Braks (Paul Bracq) – cilvēks, kurš radīja satriecošo BMW Turbo konceptu, kas vēlāk iedvesmoja BMW M1 dizainu, kā arī vairākus krāšņus Mercedes sedanus. E12 ir viens no maniem iecienītākajiem 5. sērijas modeļiem, un, ja es tagad varētu tādu iegādāties, es to darītu.

Es grasos iziet ārpus sava redzesloka un pievienot šim sarakstam arī BMW i3. Nē, i3 nav tradicionāli labi izskatīgs automobilis. Iespējams, ka patiesībā tas nemaz nav labi izskatīgs automobilis. Tomēr i3 ir viens no drosmīgākajiem, unikālākajiem un interesantākajiem dizainparaugiem, kādus BMW jebkad ir radījis, un par to tas nesaņem pietiekami atzinību. Aplūkojot “drosmīgās” dizaina izvēles, ko BMW ir pieņēmis pēdējo gadu laikā, i3 dizains šķiet patiesi drosmīgs, taču labā nozīmē. Tas ir progresīvs, aizraujošs un jautrs. Mūsdienu automobiļu dizainam ir tik homogenizēts, ka tāds automobilis kā BMW i3 izkļūst cauri miglai un sniedz mums kaut ko interesantu, tāpēc tas ir pelnījis uzslavu, nevis izsmieklu.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru