Jaunie BMW B58 un S68 dzinēji: Visas detaļas

Gods debitēt ar jaunu BMW dzinēju sēriju šodien tika piešķirts 2023. gada BMW X7 faceliftam. Nupat tika prezentēts atjauninātais septiņvietīgais luksusa SUV, un līdz ar to BMW dalījās arī ar nākamās paaudzes dzinēju tehnoloģisko informāciju. Pirmkārt, mums ir BMW B58 3,0 litru sešcilindru dzinējs ar TU2 atjauninājumu. B58 dzinēja jauda ir palielināta par 40 zirgspēkiem, un tā kopējā jauda ir 375 poniji (380 ZS Eiropā). Arī maksimālais griezes moments ir palielināts par 52 megapikseļiem līdz 383 megapikseļiem (520 Nm). Tā kā B58 ir savienots arī ar 48 voltu vieglo hibrīdsistēmu, kopējo griezes momentu var palielināt līdz 398 jūdzes (540 Nm).

bmw B58 tu2 engine 00 1 830x463

Vieglā hibrīda konfigurācija palīdz arī samazināt degvielas patēriņu, pateicoties Millera ciklam, kas saīsina ieplūdes vārstu atvēršanas laiku. Tādējādi tas palielina turbo sistēmas un starpdzesētāja efektivitāti. VANOS mainīgā sadales vārpstas laika regulēšanas sistēma tagad darbojas elektriski, vēl vairāk palīdzot samazināt emisijas. Pateicoties jaudas palielinājumam, BMW X7 xDrive40i ar B58 dzinēju no 0 līdz 60 mph (100 km/h) paātrinās 5,6 sekundēs vai līdz 62 mph (100 km/h) – 5,8 sekundēs. Maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 250 km/h (155 mph).

Pilnīgi jauns 4,4 litru V8 TwinTurbo

bmw s68 engine 00 1 830x553

BMW ir mainījis X7 M50i modeļa nosaukumu: BMW X7 M60i. Lai šos modeļus pienācīgi atšķirtu, BMW X7 M60i ir arī pilnīgi jauns dzinējs: 4,4 litru V8 TwinTurbo. Tas ir M nodaļas izstrādātais BMW S68 agregāts, kas nonāks arī turpmākajos M modeļos. Jaunā spēka agregāta priekšrocība ir šķērsvirziena izplūdes kolektors, bank-simetriski turbokompresori un ārējais dzinēja eļļas dzesētājs. Ir arī jauns eļļas sūknis un pastiprināta kloķvārpstas piedziņa.

Protams, jaunajam S68 ir lielāka jauda. V8 tagad sasniedz 523 zirgspēkus (530 ZS Eiropā) un maksimālo griezes momentu 553 ZS (750 Nm). Šis dzinējs BMW X7 M60i no 0 līdz 60 mph paātrina tikai 4,5 sekundēs vai no 0 līdz 62 mph – 4,7 sekundēs. Nesen mēs testējām S68 dzinēju 2023. gadā gaidāmajā BMW 760i xDrive, un mūs pārsteidza tā jauda, vienmērīgums un skaņa. Šo pārskatu varat izlasīt šeit.

Šis jaunais V8 tiks izmantots arī nākamajos M60i modeļos, piemēram, modernizētajā X5 M60i. Protams, pūrisma piekritējus varētu sadusmot BMW izvēle izmantot M-specifisku dzinēju M-litera automobiļos. Taču, visticamāk, tas bija vienkāršs biznesa lēmums: jaunie dzinēji atbilst EURO 7 prasībām. Un, ņemot vērā neskaidro iekšdedzes dzinēju nākotni, nav lielas jēgas izmantot divus atsevišķus V8 spēka agregātus.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru