Kāds varētu būt jauno BMW iekšdedzes dzinēju ceļvedis?

Dažiem entuziastiem atjaunoja ticību BMW, jo šonedēļ Frenks Vēbers (Frank Weber) paziņoja, ka BMW turpinās investēt iekšdedzes dzinējā. Tas liek mums aizdomāties – kas vēl ir atlicis? Nav noslēpums, ka Vācijai ir augsti mērķi attiecībā uz elektrifikāciju. Par laimi, BMW, šķiet, ir pārliecinošs ceļvedis par iekšdedzes dzinēja nākotni. No paša Franka Vēbera mutes – “pat 2025. gadā joprojām būs daudz cilvēku, kuri nevarēs braukt ar elektromobili, jo viņiem nebūs nepieciešamās infrastruktūras”. Un tagad, kad mums ir apstiprinājums tam, ka iekšdedzes dzinējs šeit būs vēl vismaz dažus gadus, mēs varam izdarīt pamatotu minējumu par to, kur būs BMW iekšdedzes dzinēju nākamie gadi.

Spēcīgais V8 – XM un M5

bmw xm photos 85 830x623

Šobrīd BMW ir apstiprinājis, ka nākamās paaudzes V8 dzinējs būs pieejams. V8/hibrīda apvienojums ir apsolīts gaidāmajā XM, un runā, ka tas būs arī nākamās paaudzes M5. Jau nodēvēts par S68, un baumu dzirnavas spekulē, ka tas drīzāk būs “atjaunināts” S63, nevis pilnībā pārveidots dzinējs – vairāk koncentrējoties uz izmēra un svara samazināšanu nekā uz ko citu. Jebkurā gadījumā tas sola sajūsmu gan XM, gan nākamās paaudzes M5 – un noteikti būs pēdējais šāda veida modelis.

Turbo Six pēctecis

BMW B58 Engine 1 830x623

Tā kā mēs zinām, ka tipisks modeļa dzīves cikls ir 6-7 gadi, un nākamās paaudzes M5 gandrīz garantēti būs hibrīda V8 konfigurācija, BMW jau ir vairāk vai mazāk apsolījis dzinēju ražošanu līdz 2030. gadam. Turklāt bijušais R&D vadītājs Klauss Froehlihs ir pat ierosinājis, ka benzīna dzinējiem ir vēl trīsdesmit gadi. B58 ir pieejams kopš 2015. gada. B58 noteikti saņems vai nu atjauninātu aparatūru – kā jau citur tika norādīts -, vai arī būtiskāku pārskatīšanu. Un, visticamāk, drīzumā. Ceram uz vairāk nekā 400 zirgspēkiem – un hibrīddzinēju pāri vēl trakākam griezes momentam!

Dīzeļdegviela, iespējams (tikai Eiropā)

BMW TwinPower Turbo 4 cilindru dīzeļdzinējs

Dīzeļdegvielu kā iespēju es pieminēju tikai tāpēc, ka pats Vēbers to dara. Dīzeļdegviela jau sen vairs nav sastopama Amerikas teritorijā, bet joprojām tiek pārdota citos tirgos. Un, ņemot vērā, ka to var iegādāties visos modeļos, sākot no 2. sērijas līdz pat X7 un praktiski visos citos, BMW nepārprotami ir radies iespaids, ka dīzeļdegviela ir noturīga. Es sagaidu, ka vairums no tiem būs nelieli atjauninājumi – sekojot B57 pēdās, lai “nākotnē uzlabotu” spēka agregātu atbilstību jaunajiem Euro izmešu standartiem. Galu galā – ņemot vērā lielisko preses informāciju, ko saņem M340d Touring, R&D, iespējams, atmaksājas pats par sevi.

Četru fināls

Franka Vēbera komentāros intervijā nav minēts četru cilindru dzinējs. Viņš norāda, ka “…jauna dzinēju paaudze: benzīna, dīzeļdegvielas, sešu cilindru, astoņu cilindru…”. Dīvaini. Pašreizējā 2,0 l turbo iterācija darbojas kopš 2015. gada, tātad turpinājumam vajadzētu parādīties pavisam drīz – taču mēs neko neesam dzirdējuši. “Jaunā klase” tiks laista klajā kaut kad ap 2025. gadu – taču viss, ko esam dzirdējuši līdz šim, ir tikai mājieni par elektropiedziņas spēka agregātiem. Taču, ja tiek strādāts pie jaunas četru cilindru iterācijas, jādomā, ka tā debitēs līdz ar “Jauno klasi”.

Viss pārējais

Nu, tas ir viss. Mēs visi zinām, ka V12 nav piemērots šai pasaulei – šķiet, ka tas, visticamāk, nemainīsies. Mazais B38 trīscilindru dzinējs, kas arī tiek ražots kopš 2014. gada, šķiet ticams kandidāts modernizācijai. Taču, ņemot vērā, ka tas ir pieejams tikai MINI un sākumlīmeņa BMW, es negaidītu būtiskus uzlabojumus – tikai papildu uzlabojumus nākotnei. Atliek tikai iespēja, ka varētu būt kāds no M varianta motoriem. Tā kā AMG ir paziņojis par četru cilindru hibrīddzinēju C63, tā nav gluži neiespējama nākotne. Tas pat varētu būt piemērots M3. Galu galā – četru cilindru dzinējs ir tas, ar ko M3 aizsākās.

Bet kādas ir jūsu domas? Vai BMW pieļauj kļūdu, turpinot ieguldīt līdzekļus iekšdedzes dzinējā? Vai pēc S58 mums ir vēl viens aizraujošs M tūnēts rindu sešcilindru dzinējs? Kā jūs domājat, kur, pēc jūsu domām, BMW dzinēji būs pēc 20 gadiem?

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru