BMW i8 Roadster – moderns superauto un nākotnes ikona

i8 Roadster parādījās 2019. gadā, radot zināmu neskaidrību. Ja jūs neatceraties, i8 Coupe debitēja 2015. gadā un pāris gadus tika pārdots lieliski, bet pēc tam stagnēja, jo Porsche, Mercedes-AMG un Audi konkurence sāka palielināties. Bija grūti pārliecināt cilvēkus iegādāties 369 zirgspēku hibrīdauto, kad AMG piedāvāja īpaši šim nolūkam būvētu sporta automobili ar simfonisku V8 un vairāk nekā 500 zirgspēku jaudu. Arī vienmēr klātesošie R8 un 911 Carrera nedarīja nekādu pakalpojumu.

Pretrunā ir tas, ka i8, iespējams, tikai nedaudz apsteidza savu laiku. Tas nav līdzīgs nevienam citam šīs klases automobilim viena iemesla dēļ: tas noteica etalonu. Tas bija viens no pirmajiem BMW automobiļiem, taču tas bija arī viens no pirmajiem sērijveida hibrīda superauto – pat ja uz papīra tas ne vienmēr varēja lepoties ar superauto veiktspēju. Un i8 Roadster pastiprināja visus precedentus, ko bija radījis kupeja.

Skaistums vairāk nekā ādas dziļums

2018 BMW i8 Roadster test drive 44 830x553

Pirmkārt un acīmredzami – BMW i8 Roadster ir krāšņs. Ja jūs domājat citādi, jūs kļūdāties. Tam piemīt visu izcilu sporta kupeju iezīmes: gara riteņu bāze, īsas pārkares, smieklīga ķīļveida forma. Tam ir skaistas lidojošās aizmugures. Priekšpusē joprojām ir nedaudz tradicionālās nieru režģi, un īpaši rodsters jau sāk diezgan graciozi novecot. Un, protams, nevar aizmirst par krāšņajām šķērveida durvīm. Izskatu papildina 20 collu diski un melni krāsotas bremzes.

2018 BMW i8 Roadster test drive 164 830x553

Viena no manām iecienītākajām i8 Roadster priekšrocībām salīdzinājumā ar kupeju ir tas, ka skaistais interjers ir apskatāms visai pasaulei. Standarta oglekļa šķiedras apdare lieliski sader ar lieliskajām ādas opcijām, kas bija pieejamas i8. Lielākā daļa krāsu ir spilgtas, un tās visas izskatās lieliski – ziloņkaula, “e-Copper” (iedomājieties konjaku), Dalbergia Brown un, protams, standarta melnā. Mērinstrumenti, lai gan digitāli, tomēr izskatās labāk nekā iDrive 7 mērinstrumenti – ar klasisku spidometra izskatu un drosmīgām krāsām, kas mainās atkarībā no braukšanas režīma.

Atrašanās vieta, atrašanās vieta, atrašanās vieta…

BMW i8 Roadster, tāpat kā tā kupeja, ir 369 zirgspēki un 420 jūdzes griezes momenta, kas darbina visus četrus riteņus. Taču tas nav tik svarīgi kā tas, no kurienes šī jauda nāk. i8 gadījumā tas ir pa vidu. Pateicoties tam, ka dzinējs ir novietots vidū, automobilis ir dabiskāk sabalansēts un piedāvā braukšanas dinamiku, kas ir pilnīgi unikāla salīdzinājumā ar tradicionālākajiem priekšā novietotajiem dzinējiem. Tāpēc i8 pievienojas ekskluzīvam klubam, kurā ietilpst fantastiski un ļoti iekārojami automobiļi – iedomājieties Lamborghini Aventador, Ferrari 488 un Bugatti Chiron. Apvienojumā ar oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas šasiju un adaptīvo balstiekārtu i8 viegli attaisno superauto apzīmējumu.

Taču ir vēl viens ieguvums gan no Roadster atvērtā jumta, gan motora izvietojuma. Jums tiek dāvātas sēdvietas priekšējā rindā, lai dzirdētu pārsteidzoši agresīvi skanošā trīs cilindru turbo motora simfoniju. Tas lieliski sasaucas ar elektromotoru smalko čukstēšanu un skan kā nekas cits uz ceļa.

Nākotnes ikona

i8 noteica BMW ražošanas precedentu un ļāva mums gūt lielisku priekšstatu par to, uz kurieni zīmols jau virzās. Īpaši BMW i8 Roadster solās kļūt par nākotnes klasiku, jo tas piedāvā braukšanas pieredzi, ko īsti nevar atkārtot – ja vien, iespējams, kādreiz neparādīsies Acura NSX rodsters. Es uzskatu, ka i8 ieņem to pašu vietu, ko vienīgais cits BMW ar vidējas piedziņas dzinēju – M1: inženiertehniskais veikums, kas iezīmēja nākamās BMW kā zīmola paaudzes.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru