Vai ir vērts iegādāties lietotu BMW i8 2022. gadā?

Pašreizējā automobiļu tirgū ir grūti atrast labu darījumu par lietotām automašīnām. Tas jo īpaši attiecas uz sporta automašīnām, jo esam redzējuši, ka pat pieticīgas sporta automašīnas lietoto automašīnu tirgū tiek pārdotas par komiski augstām cenām, jo īpaši tādās izsoļu vietnēs kā Bring-A-Trailer. Tomēr tirgū joprojām ir daži pašradīti sporta automobiļi, kuru vērtība vēl nav strauji pieaugusi un kurus būtu vērts iegādāties tieši tagad. Viens no tiem ir BMW i8 – automobilis, kas pārdošanas laikā bija nepietiekami novērtēts, taču tagad, iespējams, piedzīvo nelielu atdzimšanu.

Pirmais BMW ar oglekļa šķiedras šasiju

Kad BMW i8 pirmo reizi tika prezentēts, tas pārsteidza nozari. Tā satriecošā izskata, oglekļa šķiedras šasijas un plug-in hibrīda spēka agregāta kombinācija padarīja to par vienu no unikālākajiem automobiļiem, kas tolaik tika pārdots. Tas bija priekšā tādiem automobiļiem kā Porsche 918 Spyder, McLaren P1 un Ferrari LaFerrari, kuri visi izmantoja BMW konfigurācijas variācijas, ko BMW jau bija laidis tirgū ar i8, un tika pārdoti burtiski desmit reizes dārgāk par i8. i8 pat izmantoja divpakāpju pārnesumkārbu savam priekšējam elektromotoram, kas tolaik netika darīts, bet tagad Porsche un Audi lepojas, ka to izmanto attiecīgi Taycan un e-tron GT. i8 apsteidza savu laiku.

BMW i8 Roadster I15 181 830x553

Tomēr pārdošanas rādītāji liecina pretējo. Lai gan BMW i8 tika pārdots pietiekamā skaitā, lai attaisnotu tā pastāvēšanu visā tā dzīves ciklā, tas netika pārdots ne tuvu tik labi, lai konkurētu ar citiem augstākās klases sporta automobiļiem un pat superauto par tādu pašu cenu. Visticamāk, tam bija liela ietekme uz veiktspēju, jo BMW i8 bija ātrs, taču tas joprojām atpalika no tādiem automobiļiem kā Porsche 911 un Audi R8, kuru cena bija aptuveni vienāda. Un, lai gan tā izskats bija zvaigžņots un dzinējs bija iebūvēts vidū kā īstiem eksotikas automobiļiem, klientiem bija grūti samaksāt sešciparu summu par “sporta automobili” ar tikai trim cilindriem.

Augsta MSRP

Pēdējos i8 ražošanas gados tā pārdošanas cena bija 148 495 ASV dolāri par kupeju un 164 295 ASV dolāri par rodsteri, kas bija gandrīz 911 GT3 vai Audi R8 V10 cena. Tāpēc jūs varat saprast, kāpēc klienti saskatīja augstāku vērtību citur. Lai gan BMW i8 bija daudz vairāk nekā tā sastāvdaļu summa.

Zem satriecošās polimēra virsbūves atradās oglekļa šķiedras monokoka šasija, kādu var atrast divreiz dārgākos McLaren automobiļos. Un, lai gan tā vidū novietotais dzinējs bija tikai 1,5 litru turbo trīscilindru motors, kas pārņemts no MINI, tas bija palielināts gandrīz līdz robežai, kad tas varēja sasniegt savu maksimālo jaudu, un apvienots ar elektromotoru, lai darbinātu aizmugurējos riteņus, izmantojot sešu pārnesumu automātisko pārnesumkārbu. Pēc tam papildu elektromotors darbināja priekšējos riteņus, izmantojot iepriekš minēto divpakāpju pārnesumkārbu.

BMW i8 Roadster Sinaia 1 830x553

Abas asis nebija savienotas ne ar vienu mehānisku detaļu, tomēr i8 bija pilnpiedziņa, pateicoties izcilai programmatūras kalibrēšanai starp diviem pilnīgi atšķirīgiem spēka agregātiem, kas darbināja abas atsevišķās asis. Lai gan tagad to dara tikai daži automobiļi, pirms gandrīz desmit gadiem tas bija maģiski.

Tāpēc fakts, ka jūs varat iegādāties jauku BMW i8 par summu, kas nepārsniedz 75 000 ASV dolāru, ir pārsteidzošs. Padomājiet par to uz brīdi; par aptuveni 70 000 ASV dolāru jūs varat iegādāties vai nu pavisam jaunu BMW M4, vai arī oglekļa caurulēm apdarinātu, vidējas piedziņas hibrīda superauto, kas izskatās kā kosmosa kuģis. Vai M4 ir labāks autovadītāja auto? Jā. Vai tas būs tikpat foršs arī pēc desmit gadiem? Gandrīz noteikti nē.

Iespējams, ka vērtība pieaugs

Automobiļu novērtēšana ir laba lieta. Šķiet, ka vienīgais faktors, kas nosaka automobiļa vērtības pieaugumu, ir tā intriga. Šķiet, ka dīvaini automobiļi tiek novērtēti daudz labāk nekā parastie, pat sportiskie automobiļi. Tas nozīmē, ka tādi automobiļi kā BMW i8 tuvākajos gados varētu kļūt ļoti iekārojami, jo īpaši tāpēc, ka pieaugs klientu vēlme nekaitēt planētai, baudot sporta automobiļus.

BMW i8, iespējams, joprojām izmanto iekšdedzes dzinēju, taču tas ir neliels un to var darbināt tikai ar elektrību. Turklāt tā oglekļa šasija ir izstrādāta rūpnīcā Vašingtonas štatā, kas ir pilnībā oglekļa ziņā neitrāla, iegūstot enerģiju no hidroelektroenerģijas. Kas nozīmē, ka i8 kļūs ļoti interesants ekoloģiski domājošiem entuziastiem tuvāko gadu laikā.

Cenas šobrīd ir pieklājīgas, taču pat ātra iepazīšanās ar sludinājumiem pierāda, ka cenas pieaug. Tas nozīmē, ka, iespējams, ir īstais laiks iegādāties BMW i8. Vai tas ir lielisks sporta automobilis? Visticamāk, nē. Savā ziņā tas ir jautrs, bet tas nekad nesniegs Porsche 911 braukšanas azartu līkumainā ceļā. Tomēr tas ir daudz interesantāks transportlīdzeklis, kas piedāvā gudrus risinājumus ātrai un jautrai mobilitātei laikā, kad ir lielas bažas par vidi. i8 apsteidza savu laiku vairāk nekā jebkurš šobrīd pārdošanā esošais automobilis, un pircēji to novērtēs, laikam ejot. Tāpēc iegādājieties tos tagad, kamēr tie ir lēti.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru