Ferrari pierāda, kāpēc BMW vajadzēja izveidot Vision M NEXT

Pirms dažiem gadiem BMW mums visiem uzspridzināja dizaina bumbu, kad atklāja Vision M NEXT – superauto konceptu, kura dizains tika iedvesmots no ikoniskā 70. gadu beigās ražotā BMW M1. Kad fani ieraudzīja M NEXT, viņi zaudēja prātu, un ne velti – tas bija brīnišķīgs. Man laimējās redzēt BMW Vision M NEXT klātienē Pebble Beach 2019. gadā, un metālā tas izskatās vēl labāk. Un tomēr, neraugoties uz vienbalsīgajām uzslavām, BMW galu galā šo projektu pārtrauca.

Neviens īsti nezina, kāpēc BMW pārtrauca Vision M NEXT projektu, jo tas ne tikai šķita iecienīts dizains, bet arī kā plug-in hibrīddzinējs bruģēja ceļu superauto nākotnei. BMW noteikti vajadzēja saglabāt šo projektu, un Ferrari nepārtraukti pierāda, kāpēc.

BMW M VISION NEXT PEBBLE BEACH 15 830x466

Ikoniskais Maranello zīmols nesen laida klajā savu jaunāko pēc pasūtījuma izgatavoto superauto – Ferrari SP48 Unica, kas ir pēc pasūtījuma izgatavots vienreizējs klientu automobilis, kura pamatā ir Ferrari F8 Tributo, un tas ir elpu aizraujošs. Lielākā daļa mūsdienu Ferrari superauto izskatās vienādi, un, godīgi sakot, jau gadiem ilgi nav piesaistījuši manu uzmanību, taču Unica ir brīnišķīgs superauto dizaina paraugs. Tam izdodas būt gan elegantam, gan agresīvam tā, kā to spēj tikai īsts Ferrari superauto. Bet kāds tam sakars ar M NEXT? Tas pierāda pieprasījumu.

Ferrari, šķiet, katru otro nedēļu izstrādā jaunu vidēja dzinēja superauto vai kādu īpašu tā variantu. Un katru reizi tie tiek izpārdoti ātrāk, nekā var pateikt “Maranello”. Tieši tāpēc Ferrari tos ražo – itāļu zīmols var noteikt nesamērīgi augstas cenas un joprojām pārdot šos automobiļus, pelnot naudu no rokas rokā. Acīmredzot eksotiskiem superauto ar mežonīgu dizainu tirgus ir.

Skatīt šo ziņu Instagram

A post shared by Ferrari (@ferrari)

Katru reizi, kad BMW atceļ kādu projektu vai atsakās to sākt, tas vienmēr atsaucas uz pieprasījumu; acīmredzot tirgū nekad nav pietiekama pieprasījuma, lai radītu kaut ko foršu. Un tomēr Ferrari mēnesi pēc mēneša pierāda, ka joprojām ir liels pieprasījums pēc superauto, hibrīda vai citiem.

Ja BMW patiešām būtu izstrādājis un pārdevis Vision M NEXT, tas ne tikai būtu izpārdots, bet arī veicinātu zīmola nākotnes elektrificēto veiktspējas automobiļu popularitāti. Tā vietā mēs saņemsim uzpūstus SUV, kas būs smagākais automobilis zīmola vēsturē – BMW XM.

Es saprotu BMW vilcināšanos pēc i8. Lai gan i8 gāja labi, tam neizdevās kļūt par patiesi lielu pārdevēju, kas varētu konkurēt ar Porsche 911 un Audi R8, bet tas vairāk bija saistīts ar izpildi, nevis koncepciju. BMW i8 bija automobilis, kuru bija viegli iemīlēt jau no tālienes; tas izskatījās sensacionāli (joprojām izskatās sensacionāli) un izmantoja gudru plug-in hibrīda spēka agregātu. Tomēr tas nekad neattaisnoja savu veiktspēju vai elektrisko potenciālu, un tas, visticamāk, bija tā laika tehnoloģiju dēļ. Ja BMW šodien izgatavotu Vision M NEXT, bet nodrošinātu tam veiktspēju, kas atbilstu Ferrari SF90 Stradale (Ferrari hibrīda superauto), bagāti klienti to iegādātos vienā mirklī.

BMW M VISION NEXT PEBBLE BEACH 17 830x467

Jāatzīst, ja BMW būvētu M NEXT, būtu loģiski to veidot pilnībā elektrisku. Pilnībā elektrisks superauto ar BMW Vision M NEXT izskatu būtu tieši tāds elektromobiļu flagmanis, kas ieinteresētu klientus par tādiem automobiļiem kā i4 un iX. Ferrari katru dienu pierāda, ka neticami stilizēti superauto joprojām ir aktuāli un populāri, tāpēc ir noslēpums, kāpēc BMW atteicās no M NEXT.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru