No BMW atvasinātās Toyota Supra manuālās pārnesumkārbas rokturis ir apzināti smagāks, lai to labāk sajustu

Vai tā ir Supra? Jā, turklāt ar manuālo pārnesumkārbu. Ja nerunājam par jokiem, BMW ir piedāvājis Z4 modelim tikai bāzes sDrive20i četru cilindru modelim, savukārt Toyota tagad pārdod Supra māsas modeli ar iekšdedzes sešcilindru un sajūga pedāli. Tas pievienojas mazākam sporta kupejas četru dzinēju aromātam, taču to pārnesumkārbas ir atšķirīgas.

Lai gan šo pārnesumkārbu neatradīsiet nevienā citā BMW, sešpakāpju ZF transmisijā izmantotas detaļas no tās pašas pārnesumkārbas, kas atrodama aizmugures riteņu piedziņas Z4, taču tās apvienotas ar jauniem komponentiem, kas izstrādāti speciāli Supra. Ar kodu “GS6L50TZ”, nevis “GS6L40LZ”, ko atradīsiet Bavārijas rodsterī ar mīksto virsbūvi un pilnpiedziņas piedziņu, pašizgatavotajai pārnesumkārbai ir viena detaļa, kas apzināti tika izgatavota smagāka. Kā skaidro žurnāls Top Gear, Toyota izmēģināja trīs dažādas pārnesumu pārslēgšanas pogas, pirms nolēma izvēlēties smagāko.

2023 Toyota Supra with 6MT 2 830x552

Pirmais testētais svēra tikai 68 gramus (2,4 unces), un tam sekoja 137 gramu (4,8 unces) versija, taču arī ar to nepietika. Galu galā inženieri izvēlējās masīvāku pārnesumu slēdzi, kas sver 200 gramus (7 unces). Mērķis bija panākt, lai pārnesumu pārslēgšana būtu patīkamāka, uzlabojot mehānisko atgriezenisko saiti, ko autovadītājs saņem, pārslēdzot pārnesumus.

Protams, šiem papildu gramiem galu galā nav nozīmes, ņemot vērā, ka Supra 3.0 ar B58 dzinēju un manuālo vadību ir ievērojami vieglāks par savu automātisko kolēģi. Līdz ar jaunajiem 19 collu riteņu diskiem automašīna ir zaudējusi 21,8 kilogramus (48 mārciņas). Papildu 16,5 kg (36,3 mārciņas) var samazināt, izvēloties jauno vieglo versiju, kurā nav ādas, elektriskās regulēšanas un jostasvietas balsta sēdekļiem. Kopumā jūs varat samazināt svaru par 38,3 kg (84,4 mārciņas).

Nav ziņu par to, ka Z4 būs manuālā pārnesumkārba, un, ņemot vērā, ka kabrioletam ir grand touring raksturs, mēs nelolotu uz to likt pārāk lielas cerības. Supra ir paredzēta entuziastiem, kas vēlas iegādāties vienu no pēdējiem (relatīvi) pieejamajiem sporta automobiļiem ar sajūga pedāli.

Avots: Top Gear

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru