2021 BMW M3 G80 – 10 000 jūdžu pārskats

Ir pagājuši seši mēneši, kopš es paņēmu savu 2021. gada BMW M3 G80 paaudzes Isle of Man Green. Un, protams, man vajadzēja saņemt sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, kas savienota ar šo jauno un drosmīgo M3. Ātri virzoties uz priekšu līdz šodienai, mana G80 M3 nupat nobrauca 10 000 jūdžu. Vai drīzāk man vajadzētu teikt “smaidi”? Vispirms īsi par sevi. Man ir 32 gadi, un pēdējos 20 gadus esmu bijis nelokāms BMW fanu/entuziasts.

Atceros savu pirmo žurnālu Roundel bērnībā, uz kura vāka bija tagad jau leģendārais E46 M3. Tas joprojām ir mans mīļākais M3. Ironiskā kārtā šā gada jūnija numurā (tajā pašā mēnesī, kad es paņēmu šo automašīnu) uz vāka bija IOMG/KO G80 M3, tieši tāds pats kā mans. Tā tam vajadzēja būt, vai ne? Šis ir mans pirmais BMW M automobilis, bet esmu braucis ar daudziem iepriekšējiem M modeļiem. Es arī daudz esmu to tuvumā, jo vadu Filadelfijas Bimmeru klubu un organizēju daudzas tikšanās auto sezonas laikā.

Modu pārpilnība

bmw m3 g80 long term review 00 830x553

Foto – @_dolce_media_ un g80_soom

Šī pārskata mērķis ir koncentrēties galvenokārt uz manām modifikācijām un pieredzi ikdienas braukšanā ar šo zvēru pēdējo 6 mēnešu laikā. Un automašīnai ir veiktas daudzas modifikācijas, tāpēc godīgi brīdinu. Dažas no pašreizējām modifikācijām ir šādas:

  • Flash Mobile keramikas pārklājums
  • Flash Mobile PPF un tonējums
  • H&R Sporta atsperes
  • Valvetronic viduscaurule
  • SSR Catless Downpipe
  • Burger Motorsports JB4
  • Burger Motorsports ieplūdes atveres
  • R44 Performance Oglekļa sadalītājs
  • R44 Performance Oglekļa gaisa vadi
  • R44 Performance Karbona spoileris ar pīļu spārnu
  • R44 Performance Oglekļa sānu apmales
  • BlackVue Dashcam

Mans G80 M3 tagad ar E35 degvielu, izmantojot JB4 OTS Map 5, attīsta 660 ZS un 652 Lb/ft tq. Nesen veiktajā Drag testā tika konstatēts, ka ar standarta riepām 0-60 mph sprinta laiks ir 3,88 sekundes. 60-130 jūdžu ātrums bija 7,12 sekundes. MPG ir vidēji 18,1 (60-40 automaģistrāle/pilsēta).

Balstiekārtas uzlabošana

Kā visi zina, šie jaunie M3/M4 automobiļi kliedza, lai tos pazeminātu ar riteņu atstarpi, kāda tiem ir krājumā. H&R Sport Springs bija tehniski mana pirmā modifikācija, un es to izdarīju uzreiz pēc nākamā mēneša, kad veicu bremzēšanas pakalpojumu. Sākotnēji es nebiju apmierināts ar samazinājumu. Priekšā joprojām bija pārāk liela atstarpe, bet pēc pāris tūkstošiem kilometru, par laimi, tā nostabilizējās. Es vēlējos konservatīvu samazinājumu, jo zināju, ka drīzumā dabūšu R44 lūpu, un negribēju to salauzt, kā to izdarīju trīs reizes uz sava iepriekšējā 340i. Filadelfijas un Džersijas ceļi ir briesmīgi. Braukšana un vadāmība ir ļoti laba, un komforts ir tāds pats, kā noliktavā. Tomēr, kad uzstādīšu jaunus riteņus, es, iespējams, pāriešu uz kaut ko mazliet zemāku, jo montāža ir viss.

Labāka skaņa

Vēl viena lieta, kuras trūkst G80 M3, ir izplūdes gāzu skaņas līmenis. Patiesībā tam ir pienācīgs tonis, taču tas bija pārāk kluss. Pēc ilgām pārdomām par izvēli starp divām caurulēm (PSI) un vienu (Valvetronic), es izvēlējos pēdējo. Viena vidējā caurule nodrošina dziļāku, tīrāku inline-six toni. Tas absolūti pārveidoja automašīnas skaņu. Manuprāt, visiem pēcpārdošanas dubultajiem komplektiem ir pārāk daudz trokšņu. Tas izplūdes gāzu padarīja par aptuveni 30 procentiem skaļāku un ar papildu burbuļiem. Es arī veicu dinamometrisko testu, un vidējā caurule palielināja jaudu par 10-15 ZS. Diezgan normāli.

Tonas jaunas jaudas

Tālāk es izvēlējos lielāku jaudu. Tas nenozīmē, ka automašīna nav tik jaudīga. Tā ir, bet Burger Motorsports JB4 man nodrošināja līdzvērtīgus konkurences apstākļus ar M3/M4 Competition, jo vienīgā atšķirība starp Comp un Manual ir turbokompresoru palielinājuma līmenis. Tas mainīja spēles gaitu. Jauda un griezes moments, ko S58 nodrošina ar etanolu, ir diezgan iespaidīgs. Automašīna ne mirkli nesvīst un uzdrošinās jūs to spēcīgi spiest. Zinu, ka daudzi cilvēki tagad ķeras pie flash tūninga, taču pašlaik šis process ir pārāk apgrūtinošs. JB4 ir bijis lielisks, un es pie tā palikšu ilgāku laiku. Kā vienmēr, izmantojot tūninga risinājumu jūsu automašīnai, var tikt anulēta garantija, tāpēc nesekojiet maniem soļiem, ja jums ir neērti veikt sava automobiļa tūningu.

Vēl vairāk skaņas uzlabojumu

SSR Catless Downpipe – Šī bija mana pirmā reize, kad izmantoju bezkatlu caurules. Agrāk es izmantoju tikai katalizatorus. Vai tas mainīja ne tikai skaņu, bet arī veiktspēju. Automašīna skan un velk kā kravas vilciens. Tas ir apreibinoši. Uzlabojās gāzes pedāļa reakcija, izplūdes gāze kliedz, un ar augstāko JB4 OTS karti es ieguvu 40 Wp/tq. Rūpnīcas vārstu kontrole veic milzīgu darbu, lai saglabātu klusumu, kad to vēlaties.

Efektīvā režīmā automašīna darbojas tāpat kā standarta automašīna līdz 5000 apgriezieniem minūtē. Es to izmantoju, braucot uz darbu. Pārējo pusi laika es izmantoju Sport, un tas ir pilnībā nepatīkams skaļums ar visskaļāko burbuļošanu. Sport ir kaut kas starp abiem režīmiem, bet es to izmantoju reti. Man tas ir viss vai nekas. Tomēr šī lejupejošā caurule nav elastīga caurule, un tai bija nepieciešama pielāgota metināšana, lai tā perfekti atbilstu vidējai caurulei. Tagad ir daži elastīgo cauruļu varianti, kurus ir vieglāk uzstādīt.

Tā kā izplūdes gāzu izvietojums ir uzstādīts, man bija jāpievērš uzmanība motora nodalījumam, tāpēc radās “ūš” trokšņi. Man patīk Burger Motorsports ieplūdes atveres. Mans dibena dinamometrs uzreiz sajuta lielāku gāzes pedāļa reakciju un griezes momenta pieaugumu. Arī ar šiem ieplūdes atverēm veiktie dinamikas mērījumi pierāda, ka tās patiešām palielina jaudu/q. Spooling un “blow-off” skaņa ir satriecoša un nekad nenoveco.

Stila uzlabošana

Lai uzlabotu BMW M3 G80 stilu, es izvēlējos R44 Performance Carbon pakotni. Oglekļa gaisa vadi, sadalītājs, sānu svārki un spoileris patiešām uzlabo un papildina automobiļa izskatu. Īpaši priekšējā daļa, kas pieprasīja splitteri. Es pievienoju savu personīgo pieskārienu ar krāsai atbilstošu joslu uz splitera un sānu svārkiem. Prepreg oglekļa kvalitāte ir visaugstākā līmeņa, un tā ir tieši tāda pati kā oriģināliekārtu ražotāju. Cilvēki, kuriem nepatika priekšpuse, tagad to ir iemīlējuši! Karbona nekad nevar būt par daudz, un būs vēl vairāk.

Braukšanas pieredze

bmw m3 g80 long term review 01 530x830

Foto – @_dolce_media_ un g80_soom

Šis 2021. gada BMW M3 nav nekas cits kā iespaidīgs. Ar katru dienu man tas patīk braukt arvien vairāk un vairāk. Iespējams, man vajadzētu mazliet atkāpties, jo pirmajos 6 mēnešos esmu nobraucis 10 000. Tas ir tik labs un jautrs. Modifikācijas pārvērta to no lieliskas automašīnas par absolūtu zvēru mašīnu. Tas ir četru durvju kluss, ērts ģimenes auto, ērts pārtikas preču pārvadāšanai, braukšanai uz darbu, ar pienācīgu degvielas patēriņu. Bet, nospiežot pogu un gāzes pedāli, tas pārvēršas par skaļu monstrozu sacīkšu automobili. Tas patiešām ir visu profesiju meistars. Sajūgs ne reizi nav izslīdējis pat tad, kad ir tik daudz jaudas/q, pēdējo aptuveni 8000 jūdžu laikā, kad man bija JB4.

Daži cilvēki domāja, ka manuālā vadība ir ievietota kā pārdomājums, taču nē, tā tika uzlabota tā, lai nodrošinātu labāku vadāmību nekā jebkuram M klases automobilim pirms tam. Tā ir īpaša sajūta – uz ielas un trasē pārspēt automobiļus ar automātisko pārnesumkārbu! Vadāmība ir izcila, un līkumos un līkumos tā ir stabili nostādīta. Bremzes ir fantastiskas, lai gan tās ir spiedīgas un rada bremžu putekļu murgu. Automašīna sniedz pārliecību, ka tā spēj tikt galā ar visu, ko tai (atbildīgi) uzspiedīsiet. Vēl dažas nelielas kaitinošas nianses ir Harmon Kardon’s, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi ir zemākas kvalitātes, bet es tik un tā klausos galvenokārt izplūdes gāzu troksni.

80 000 – 100 000 ASV dolāru diapazonā nav citas automašīnas, kas spētu sniegt to, ko piedāvā G80 M3, īpaši pēc dažiem uzlabojumiem. Tas izskatās fantastiski un saņem komplimentus pa kreisi un pa labi. Tas skan pārsteidzoši un lauž kaklus. Braukšana ir kā sapnis. Uzbūvēts kā tanks. Tā ir pilnīga braukšanas mašīna, un BMW to ir izcēlies ar savu izcilo kvalitāti!

[Foto: @_dolce_media_ un @ g80_soom portālā Instagram] [Video: @alexcaristan_

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru